[Leopard] Dock en achtergrond weg na grafische update*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:46

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
Na de laatste macosx 10.5 update waarin iTunes en iets grafisch voor leopard werd upgedate, doet mijn dock het niet meer en zie ik mijn achtergrond niet meer (de standaard leopard achtergrond).

De update was aan het installeeren en tijdens installatie trok ik externe harde schijf eruit, ik was niet met die schijf bezig en daar staat ook niks op geinstalleerd.

na opnieuw opgestart te hebben (hij deed niks meer) heb ik de update opnieuw uitgevoerd (dock was nog aanwezig), na de update uitgevoerd te hebben (ging probleemloos) was mijn dock en achtergrond weg, mijn achtergrond is blauw/

wat heb ik al gedaan:
wat gegoogled en dit gedaan: terminal en dan: plutil ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist

dan zecht hij dat de dock ok is.

je kan ook killal dock intikken (of zoiets) maar dan doet hij ook niks, (zegt dat hij er niet is ofzo)

ik heb nooit iets van custom dock applicaties gerund, gewoon de standaard dock enzo, ook geen andere afwijkende software die het uiterlijk van macosx aanpast.

ik heb met de leopard dvd opgestart en daar kwam ook niks uit.

en uiteraard al 3 keer opnieuw opgestart, maar het maakt geen verschil.

dit betekend dus nu dat ik ten einde raad ben.

ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Heb je een Time Machine backup? Ik zou gewoon de tijd even terugdraaien tot voor deze vreemde gebeurtenis...ik werk er al lang mee, maar hier heb ik ook nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Staat /System/Library/CoreServices/Dock.app er wel?

Gewoon voor de zekerheid, dat het dock applicatie nog wel aanwezig is...

Achtergrond etc. is afhankelijk van Dock.app, als je Dock.app restart, merk je ook dat je achtergrond wegvalt en weer terugkomt...

[ Voor 34% gewijzigd door peddro op 24-02-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
peddro schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:58:
Staat /System/Library/CoreServices/Dock.app er wel?

Gewoon voor de zekerheid, dat het dock applicatie nog wel aanwezig is...

Achtergrond etc. is afhankelijk van Dock.app, als je Dock.app restart, merk je ook dat je achtergrond wegvalt en weer terugkomt...
Time machine heb ik niet aanstaan dus dat is geen optie.

als ik naar bovenstaande directory ga, zie ik de dock wel staan (staat een icoon met een soort stopteken er doorheeen, een rondje met een diagonale streep).

en als ik er dubbel op klik krijg ik deze melding: You can't open the application "dock" because it is not supportet on this architecture.

Zeer vage melding, maar ik ben hier echt niet blij mee ofzo.

lijkt ook dat (online) niemand deze melding nog heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Peentje schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:03:
[...]

Time machine heb ik niet aanstaan dus dat is geen optie.

als ik naar bovenstaande directory ga, zie ik de dock wel staan (staat een icoon met een soort stopteken er doorheeen, een rondje met een diagonale streep).

en als ik er dubbel op klik krijg ik deze melding: You can't open the application "dock" because it is not supportet on this architecture.

Zeer vage melding, maar ik ben hier echt niet blij mee ofzo.

lijkt ook dat (online) niemand deze melding nog heeft gehad.
Stuur me maar een PM met je mail adres, ik stuur je Dock.app wel op... je bent niet de enige...

http://www.pinoymac.org/forum/showthread.php?t=23410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
peddro schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:22:
[...]

Stuur me maar een PM met je mail adres, ik stuur je Dock.app wel op... je bent niet de enige...

http://www.pinoymac.org/forum/showthread.php?t=23410
dit is erg, sinds 2002 lid van gathering en niet weten hoe je een pm verstuurd, nou dan maar zo: Cornelisj16(at)hotmail.c#m

heb al wel een mail naar je peterpan gestuurd maar weet niet of dit de goede is

[ Voor 9% gewijzigd door Peentje op 25-02-2008 18:19 . Reden: email ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Mail naar je met Dock.app in een zipje is onderweg, hopelijk helpt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
peddro schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:59:
Mail naar je met Dock.app in een zipje is onderweg, hopelijk helpt het...
Ik ga het proberen, ben al bezig geweest met pacifist en dan van de leopard de dock installeren, maar dat is ook niet gelukt.

Desktop ben ik ook kwijt, en ik zie bij het begin niet het starting up macosx staan. achtergrond is gewoon blauw.

bevindingen volgen......

Edit, wow het werkt weer desktop terug enz. wat een raar fenomeen zeg, trouwens de dock is nu wel donker tot zwart, was het een custom dock?

Maakt niet uit hoor ben blij dat hij het weer doet.

Echt wel raar, ik doe niks anders dan een beetje surfen, word en andere lichte zaken met m'n PB (meer kan hij ook niet echt meer).

[ Voor 26% gewijzigd door Peentje op 25-02-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaveriussmet
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Peentje schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:51:
je kan ook killal dock intikken (of zoiets) maar dan doet hij ook niks, (zegt dat hij er niet is ofzo)
Juiste code is
code:
1
killall Dock
(hoofdlettergevoelig)
Als hij meldt dat er zo geen processen gevonden zijn, moet je misschien eens bij de Activiteitenweergave (/Applications/Utilities/Activity Monitor.app) kijken of er wel een Dock-instantie runt.
Lijkt me nogal vreemd dat dat zomaar zou verdwenen zijn... Leopard herinstalleren zou in dit geval wel moeten helpen ;)

Succes :)

edit: te laat, 't werkt blijkbaar al weer :)

[ Voor 3% gewijzigd door xaveriussmet op 25-02-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Peentje schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:32:
[...]

Ik ga het proberen, ben al bezig geweest met pacifist en dan van de leopard de dock installeren, maar dat is ook niet gelukt.

Desktop ben ik ook kwijt, en ik zie bij het begin niet het starting up macosx staan. achtergrond is gewoon blauw.

bevindingen volgen......

Edit, wow het werkt weer desktop terug enz. wat een raar fenomeen zeg, trouwens de dock is nu wel donker tot zwart, was het een custom dock?

Maakt niet uit hoor ben blij dat hij het weer doet.

Echt wel raar, ik doe niks anders dan een beetje surfen, word en andere lichte zaken met m'n PB (meer kan hij ook niet echt meer).
Jup, is het "New Dock", even niet aan gedacht om de standaard weer terug te zetten :)

Blij dat je Dock het weer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Topicstarter
peddro schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:53:
[...]

Jup, is het "New Dock", even niet aan gedacht om de standaard weer terug te zetten :)

Blij dat je Dock het weer doet
Het is een mooie dock ik hou hem wel.
Pagina: 1