Bootdisk maken voor debian

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
Sorry dat ik zoveel topics maak! Maar ik ben nog best wel newbie, zeker als het gaat om old skool dingen als boot disks enzo, ik ben het gewoon gewend om een cd erin te stoppen en dat het dan werkt. Nu heb ik een hele oude pc en daar ga ik debian op zetten. Maar ik moet hiervoor een bootdisk maken op een floppy,

ik heb de i386 versie gedownload van debian(dit was de gene die ik moest hebben volgens iemand hier van het forum). Ik heb deze dus gedownload (CD1) en staat nu op mijn bureaubladje, maargoed ik moet dus een diskette maken, want deze pc kan alleen vanaf diskette booten :P hehe het toont wel aan hoe oud het is :) Ik heb dus de iso file van debian geopend en ben even gaan kijken, heb ook even snel de read me door gelezen maar daar kom ik nog niet veel verder mee.

Op deze cd staat onderandere een submap genaamd floppy, in deze map staan drie .img files
boot
cd-drivers
root

allemaal 1.40mb(1.474.560 bytes)

ik denk dus dat ik deze bestanden moet gebruiken.

Deze bestanden zijn veel te groot voor een floppy, en dus moet ik er 3 gebruiken. Maar mijn vraag is nu of dit allemaal wel juist is of dat ik er helemaal naast zit en welke volgorde moet ik die diskettes dan doen, eerst boot lijkt mijn maar daarna :O

Het kunnen domme vragen zijn, maar ik vind dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden :>

Alvast bedankt O+

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.us.debian.org/releases/stable/i386/ al eens bekeken? Bijvoorbeeld het stuk over installatiemedia en floppy's? Al eens rondgekeken op de ftp waar gewoon downloadbare installatie-floppy's staan?

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
Alle 3 de vragen nee :) Daar heb ik totaal overheen gekeken omdat ik die cd had gedownload zegmaar, maar blaataaps wel bedankt :)!

Ik heb nu 5 bestanden:
boot.img
root.img
cd-drivers.img
net-drivers-1.img
net-drivers-2.img

ik heb alleen niet informatie kunnen vinden in welke volgorde ik deze moet gaan gebruiken om te installeren

Ik heb nu juist even gekeken. En probeerde boot.img op een diskette (1.44Mb) te zetten, maar het bestand was te groot :S Het bestand is 1440Kb, maar ik krijg het er niet op, de pc weigerd, terwijl ik de juiste bestanden heb gedownload... Ik heb de diskette overigens geformateerd als een FAT

[ Voor 4% gewijzigd door Oulewappeur op 24-02-2008 22:55 ]

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33
Je bent op de goede weg....
een .img bestand wat jij heb is een z.g. floppy image, een kopie van een floppy in een bestand.
JE moet ff zoeken naar een tooltje wat deze op je floppy kan zetten. Kopieren werkt dus niet....

• microsofty710
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10-2025
wat the_nowhereman zegt.
Lees dit eens: http://www.us.debian.org/...able/i386/ch04s03.html.en

edit:
om je volgende vraag voor te zijn:
These tools can be found on the Official Debian CD-ROMs under the /tools directory.
;)

[ Voor 40% gewijzigd door microsofty710 op 24-02-2008 23:02 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
We gaan je hier niet stapje voor stapje voorkauwen wat je precies moet doen als het ook allemaal makkelijk te vinden letterlijk in de installatie-documentatie staat, net als met een .exe verandert een .img ook niet op magische wijze in een bootfloppy als je hem naar diskette kopieert: http://www.us.debian.org/...able/i386/ch04s03.html.en
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.