Sorry dat ik zoveel topics maak! Maar ik ben nog best wel newbie, zeker als het gaat om old skool dingen als boot disks enzo, ik ben het gewoon gewend om een cd erin te stoppen en dat het dan werkt. Nu heb ik een hele oude pc en daar ga ik debian op zetten. Maar ik moet hiervoor een bootdisk maken op een floppy,
ik heb de i386 versie gedownload van debian(dit was de gene die ik moest hebben volgens iemand hier van het forum). Ik heb deze dus gedownload (CD1) en staat nu op mijn bureaubladje, maargoed ik moet dus een diskette maken, want deze pc kan alleen vanaf diskette booten
hehe het toont wel aan hoe oud het is
Ik heb dus de iso file van debian geopend en ben even gaan kijken, heb ook even snel de read me door gelezen maar daar kom ik nog niet veel verder mee.
Op deze cd staat onderandere een submap genaamd floppy, in deze map staan drie .img files
boot
cd-drivers
root
allemaal 1.40mb(1.474.560 bytes)
ik denk dus dat ik deze bestanden moet gebruiken.
Deze bestanden zijn veel te groot voor een floppy, en dus moet ik er 3 gebruiken. Maar mijn vraag is nu of dit allemaal wel juist is of dat ik er helemaal naast zit en welke volgorde moet ik die diskettes dan doen, eerst boot lijkt mijn maar daarna
Het kunnen domme vragen zijn, maar ik vind dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden
Alvast bedankt
ik heb de i386 versie gedownload van debian(dit was de gene die ik moest hebben volgens iemand hier van het forum). Ik heb deze dus gedownload (CD1) en staat nu op mijn bureaubladje, maargoed ik moet dus een diskette maken, want deze pc kan alleen vanaf diskette booten
Op deze cd staat onderandere een submap genaamd floppy, in deze map staan drie .img files
boot
cd-drivers
root
allemaal 1.40mb(1.474.560 bytes)
ik denk dus dat ik deze bestanden moet gebruiken.
Deze bestanden zijn veel te groot voor een floppy, en dus moet ik er 3 gebruiken. Maar mijn vraag is nu of dit allemaal wel juist is of dat ik er helemaal naast zit en welke volgorde moet ik die diskettes dan doen, eerst boot lijkt mijn maar daarna
Het kunnen domme vragen zijn, maar ik vind dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden
Alvast bedankt