Probleem met boot van diskette voor installatie DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo,

Ik wil van een PCtje een linux bak gaan maken met daarop debian als OS. Het PCtje wat ik gebruik is Dell Optiplex Gs+ 5166L

Nu is het zo dat ik moet booten van een diskette, tis een oud beestje dus ja, en ik moet eerst DOS installeren. Ik heb nu van www.bootdisk.com Dos 6.22 gedownload. Ik moet namelijk van diskette booten en dat kan niet bij debian, dus ik wou dos installeren en dan dos gebruiken om te booten van CD.

Nu is het zo dat ik dus de dos 6.22 exe file op een diskette gezet, ik start de pc steek de diskette erin, druk op spatie en krijg vervolgens de volgende melding:

Non-System disk or disk error.

Kan iemand mijn uit de brand helpen? Is het gewoon een foute dos die ik heb gepakt, dat ik een oudere moet pakken?

Ik hoor het graag

Grt

[ Voor 3% gewijzigd door Oulewappeur op 24-02-2008 21:38 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 17:46

dominic

will code for food

Een GS+ kan volgens mij gewoon van CD booten toch? Wat zegt de BIOS?

Download my music on SoundCloud

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Nu is het zo dat ik dus de dos 6.22 exe file op een diskette gezet, ik start de pc steek de diskette erin, druk op spatie en krijg vervolgens de volgende melding:

Non-System disk or disk error.
Vind je dat gek :? Je moet eerst de exe draaien, zodat die zichzelf kan uitpakken naar een floppy...

Die Dell ken ik zo niet, maar hij moet wel héél oud zijn wil hij niet van de CD kunnen booten, dus waarom uberhaupt DOS gebruiken :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waar staat dat debian niet van floppy kan booten? (Dat kan het namelijk wel)
En het gewoon op een floppy gooien van een .exe en dan hopen dat het op magische wijze goed gaat is natuurlijk niet de manier om een bootfloppy te maken, hoe dat wel moet is op genoeg plekken te vinden, en als het specifiek om DOS gaat niet echt iets voor Non-Windows Operating Systems.

Dit topic is gesloten.