Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Datumformat bestandsnaam omdraaien

Pagina: 1
Acties:

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik heb een grote verzameling MP3's met in de bestandsnaam een datum van het format YYYY-MM-DD, nu hou ik in de rest van mijn collectie het datumformat DD-MM-YYYY aan. Aangezien het veel bestanden betreft ben ik op zoek naar een manier om het datumformat ge-automatiseerd om te draaien. Ik heb al diverse tools geprobeerd, zoals Rename-It! en Tag&Rename, maar bij geen van allen heb ik manier gevonden om het datumformat om te draaien. Wie heeft er een programma waarmee het wel kan? :)

Voor de duidelijkheid:
Situatie nu: "Tracknr - Armin van Buuren - A State Of Trance xxx (YYYY-MM-DD)"
Gewenste situatie: "Tracknr - Armin van Buuren - A State Of Trance xxx (DD-MM-YYYY)"

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
TotalComander heeft een multiple file rename functie. Binnen die functie heb je veel keuze. Een van de mogelijkheden is het gebruik van regular expressions. Daar moet het mee lukken.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• SVDT
Johny58 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:27:
TotalComander heeft een multiple file rename functie. Binnen die functie heb je veel keuze. Een van de mogelijkheden is het gebruik van regular expressions. Daar moet het mee lukken.
Ik heb TotalCommander geinstalleerd, maar ik kom echt niet uit die reguliere expressies. Het lukt mij wel om de datum helemaal te laten verdwijnen maar ik begrijp niet hoe ik moet zeggen in een reguliere expressie 'selecteer een datum van het format (YYYY-MM-DD) zonder deze te verwijderen en draai deze om'.

Ik heb nu zoiets:
Tekstveld 'Search For': (....-..-..), maar daarmee verdwijnt de hele datum. Hij pakt de datum dus wel maar ik wil hem nu omdraaien en niet verwijderen. Wat moet ik invoeren in het tekstveld 'Replace with'?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb zoiets dergelijks voor opnames vanaf XP MCE gedaan met VBscript om de datum anders inelkaar te zetten.

van een formaat 05_09_2007_20_26_31.avi (datum én tijd - tot op de seconde) wordt dan 20070905.avi gemaakt.

Het stuk wat de rename deed:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Set colFiles = objWMIService.ExecQuery _
    ("ASSOCIATORS OF {Win32_Directory.Name='E:\media\convertedTV'} Where " _
        & "ResultClass = CIM_DataFile")

For Each objFile In colFiles
If objFile.Extension = "avi" Then
    intLength = Len(objFile.FileName)
    intNewLength = intlength - 9 'sloop de laatste 9 posities (tijd) weg
    strNewFileName = Left(objFile.FileName,intnewlength) 'ingekorte naam vanaf links inlezen
    strFileYear = Right(strNewFileName,4) 'jaar is dan de 4 posities vanaf rechts
    strFileDate = Left(Right(strNewFileName,10),2) 'dag
    strFileMonth = Right(Left(Right(strNewFileName,10),5),2) 'maand
    intLength = Len(strNewFileName)  'hoe lang is de nieuwe naam geworden?
    intNewLength = intlength - 10  'dan halen we daar de rest vanaf
    strNewFileName = Left(strNewFileName,intnewlength)
'mecano gebruiken om de nieuwe naam weer op te bouwen
    strNewName = objFile.Drive & objFile.Path & strNewFileName & strFileYear & _
strFileMonth & strFileDate & ".avi" 
End if   
errResult = objFile.Rename(strNewName)
Next

als je datumformaat echt overal hetzelfde is kun je misschien met iets dergelijks ook de boel wijzigen.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 25-02-2008 01:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SVDT schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:29:
[...]

Ik heb TotalCommander geinstalleerd, maar ik kom echt niet uit die reguliere expressies. Het lukt mij wel om de datum helemaal te laten verdwijnen maar ik begrijp niet hoe ik moet zeggen in een reguliere expressie 'selecteer een datum van het format (YYYY-MM-DD) zonder deze te verwijderen en draai deze om'.

Ik heb nu zoiets:
Tekstveld 'Search For': (....-..-..), maar daarmee verdwijnt de hele datum. Hij pakt de datum dus wel maar ik wil hem nu omdraaien en niet verwijderen. Wat moet ik invoeren in het tekstveld 'Replace with'?
Ik ken TC niet, maar de syntax zal waarschijnlijk zoiets zijn:

\(([0-9]{4})-([0-9]{2})-([0-9]{2}\)
vervangen door
(\3-\2-\1)
of
($3-$2-$1)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SVDT
Spider.007 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:13:
[...]

Ik ken TC niet, maar de syntax zal waarschijnlijk zoiets zijn:

\(([0-9]{4})-([0-9]{2})-([0-9]{2}\)
vervangen door
(\3-\2-\1)
of
($3-$2-$1)
Ja, bedankt hiermee is het nu uiteindelijk gelukt. :)

Wat ik ingevuld heb in TC:
Search for: (....)-(..)-(..)
Replace with: $3-$2-$1
Pagina: 1