Celeron M en 720p-materiaal (.mkv)

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-03 20:53
Ik zoek voor mijn moeder een goedkope doch handige laptop, en ik kwam uit op de Belinea laptop van de Media Markt voor €399,-. Daarin zit een Celeron P530 (1,73 GHz, 1 MB L2 cache). Ik vraag me af of deze processor HD-materiaal in de vorm van.mkv bestanden (720p) zou kunnen afspelen. Heeft iemand hier een idee?

Mijn T2400 (1,83 GHz dual core) kan het wel vlekkeloos als hij op 1,00 GHz geklokt is, maar ik heb totaal geen idee in hoeverre deze CPU's vergelijkbaar zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door TMC op 25-02-2008 12:42 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Het decoderen van video is qua werklast prima te verdelen over twee cores. Dus die T2400 zal wat dat betreft op 1GHz gelijkwaardig presteren aan een single-core op 2GHz. Nu rest de vraag in welke mate de ene core clock voor clock gelijkwaardig presteert aan de andere.

Dat is iets waar je een benchmark voor zult moeten zoeken. Die vind je niet op GoT door er om te vragen, maar door er zelf naar op zoek te gaan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb een 420 en daarop werkt het prima :)
1080p is teveel gevraagt, maar dat zijn ook veeel meer pixels natuurlijk.

• TMC
kalizec schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:26:
Dat is iets waar je een benchmark voor zult moeten zoeken. Die vind je niet op GoT door er om te vragen, maar door er zelf naar op zoek te gaan.
Volgens mij beantwoordt bovenstaande user mijn vraag anders prima. :)
SH4D3H schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:29:
Ik heb een 420 en daarop werkt het prima :)
1080p is teveel gevraagt, maar dat zijn ook veeel meer pixels natuurlijk.
Dus je hebt een Celeron M 420 @ 1,6 GHz die 720p materiaal in .mkv vloeiend draait? Perfect! _ :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Videokaart en hoeveelheid intern geheugen spelen ook een belangrijke rol bij HD films.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
TMC schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:51:
Volgens mij beantwoordt bovenstaande user mijn vraag anders prima. :)
Dat wil nog niet zeggen dat het volgens ook de bedoeling is. (Lees het beleid er de FAQ er maar eens op na).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-03 23:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bijvoorbaat mijn excuus voor deze offtopic reactie, maar ik kan het niet aanzien als iemand non informatie loopt te verspreiden en dan ook nogeens bij de hand gaat doen.
kalizec schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:26:
Het decoderen van video is qua werklast prima te verdelen over twee cores. Dus die T2400 zal wat dat betreft op 1GHz gelijkwaardig presteren aan een single-core op 2GHz. Nu rest de vraag in welke mate de ene core clock voor clock gelijkwaardig presteert aan de andere.
Als dergelijke info. geeft, laat dan a.u.b. onderstaande opmerkingen achterwege:
Aangezien jouw info. totaal niet klopt. Je kunt nooit beweren dat een een single core 2Ghz system gelijk presteerd aan een 1Ghz dual core systeem of andersom. Je mag bij de vergelijking tussen single en dual core processoren nooit zomaar de klock snelheid van een dual core maal twee doen om een een "vergelijkbare" single core te vinden.

Dit prestatie liggen puur aan de software die je gebruikt, wanneer software geschikt is voor een dual core dan kan een lagere geklockte dual core vergeleken worden met een snellere single core, maar dan nog kun en mag je dit nog niet zomaar met een factor 2 vergelijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Frankie02 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:03:
Videokaart en hoeveelheid intern geheugen spelen ook een belangrijke rol bij HD films.
helaas, niet bij dit type videobestanden.

Ik betwijfel of de cpu dit zal trekken. Een 3.0 Ghz P4 kan 720p ieg niet vloeiend.

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 24-02-2008 22:13 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

_Dune_ schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:10:
Bijvoorbaat mijn excuus voor deze offtopic reactie, maar ik kan het niet aanzien als iemand non informatie loopt te verspreiden en dan ook nogeens bij de hand gaat doen.

[...]

Als dergelijke info. geeft, laat dan a.u.b. onderstaande opmerkingen achterwege:

[...]

Aangezien jouw info. totaal niet klopt. Je kunt nooit beweren dat een een single core 2Ghz system gelijk presteerd aan een 1Ghz dual core systeem of andersom. Je mag bij de vergelijking tussen single en dual core processoren nooit zomaar de klock snelheid van een dual core maal twee doen om een een "vergelijkbare" single core te vinden.

Dit prestatie liggen puur aan de software die je gebruikt, wanneer software geschikt is voor een dual core dan kan een lagere geklockte dual core vergeleken worden met een snellere single core, maar dan nog kun en mag je dit nog niet met een factor 2 vergelijken.
Met software die goed geoptimaliseerd is kan je best gewoon ongeveer 2x de prestatie nemen. Want in de praktijk komt het daar ook op neer. Dus waarom zou je dan moeilijk doen?

Bij singlethread applicaties kan dat niet natuurlijk, maar bij videoafspelen of encoden ed moet dat best kunnen :)

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

R-O-Y schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Met software die goed geoptimaliseerd is kan je best gewoon ongeveer 2x de prestatie nemen. Want in de praktijk komt het daar ook op neer. Dus waarom zou je dan moeilijk doen?

Bij singlethread applicaties kan dat niet natuurlijk, maar bij videoafspelen of encoden ed moet dat best kunnen :)
Wordt het decoden van jouw .mkv'tjes verspreid over meerdere cores? Ik krijg het iig niet voor elkaar (is ook niet nodig, maar toch).

• _Dune_
  • Laatst online: 10-03 23:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

R-O-Y schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Als je goede geoptimaliseerde software hebt misschien dat je dan dicht in de buurt komt, maar zoals het hier gesteld wordt, nee daar kun je niet vanuit gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TMC
kalizec schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:05:
[...]

Dat wil nog niet zeggen dat het volgens ook de bedoeling is. (Lees het beleid er de FAQ er maar eens op na).
Zeik niet zo zeg, ongelofelijk. Ik moet weten gewoon of die processor 720p MKVtjes kan afspelen, als ik weet hoe de CPU's zich tot elkaar verhouden geeft dat nog steeds geen uitsluitsel. Je SNAPT toch hopelijk wel dat ik iets ZEKER wil weten voordat ik er €399,- aan spendeer? Die zekerheid krijg je niet door benchmarks of ander gegoogle he. :/ :|

[ Voor 8% gewijzigd door TMC op 24-02-2008 22:25 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kurios schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:12:
[...]

Ik betwijfel of de cpu dit zal trekken. Een 3.0 Ghz P4 kan 720p ieg niet vloeiend.
Dan zou ik die Pentium 4 maar eens goed nakijken..

Een 2.2Ghz Pentium 4 kan al 720P mkv vloeiend afspelen... @ 95%CPU om precies te zijn...

Een 2.8Ghz Pentium 4 kan dat al met 65-70%CPU...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TMC
Michael Knight schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Dan zou ik die Pentium 4 maar eens goed nakijken..

Een 2.2Ghz Pentium 4 kan al 720P mkv vloeiend afspelen... @ 95%CPU om precies te zijn...

Een 2.8Ghz Pentium 4 kan dat al met 65-70%CPU...
Hmm, een 3,0 GHz P4 trekt het hier ook niet vloeiend, terwijl toch 100% zeker weten de juiste codecs geïnstalleerd zijn.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Oké, even nuanceren :)
De ene 720p mkv is de andere niet, het sleutelwoord is bitrate.
Mijn Celeron M werkt iig prima met alle 720p mkv series, sommige films (vooral hele drukke momenten waar dus veel bits voor gebruikt zijn, denk aan de Planet Earth vogelscène) stotteren behoorlijk.

Ik kan je helaas niet precies vertellen waar de grens ligt, als een film niet speelt op de laptop pak ik er gewoon een andere PC bij namelijk, zonder er verder naar te kijken.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:16
Anders neem je toch voor € 50,-- meer b.v deze HP Compaq Presario C710ED ;)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

TMC schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:24:
[...]
Hmm, een 3,0 GHz P4 trekt het hier ook niet vloeiend, terwijl toch 100% zeker weten de juiste codecs geïnstalleerd zijn.
SH4D3H schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:37:
Oké, even nuanceren :)
De ene 720p mkv is de andere niet, het sleutelwoord is bitrate.
Mijn Celeron M werkt iig prima met alle 720p mkv series, sommige films (vooral hele drukke momenten waar dus veel bits voor gebruikt zijn, denk aan de Planet Earth vogelscène) stotteren behoorlijk.

Ik kan je helaas niet precies vertellen waar de grens ligt, als een film niet speelt op de laptop pak ik er gewoon een andere PC bij namelijk, zonder er verder naar te kijken.
In principe moet iedere bekende '4,38GB' HD rip het doen op een 2.2Ghz... zodra je daarboven zit bij een 720P rip, krijg je problemen.. idd de bitrate, zoals SH4D3H aangeeft.

Als speler raad ik wel MPC aan... deze gebruikt VÉÉL minder resources dan bv windows media player/VLC oid.. :)

• MarcoC
  • Laatst online: 13:15
Mijn P4 3,0GHz trekt een 720p rip van een TV-serie (40 minuten, 1,1GB mkv) net niet. Ik gebruik CoreAVC.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 25-02-2008 07:36 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Er liep ook ergens anders een topic op GoT over het afspelen van HD rips met daarin verschillende ervaringen: cpu+gpu+HD-bestand 'X'.

Misschien handig om dat eens op te zoeken.

Ik heb zelf twee jaar lang een 2.8Ghz Pentium 4 Northwood gehad met Geforce 6600GT (hardwarematige decoding) en die heeft op flink wat filmavondjes HD-materiaal afgespeeld (720P MKV, 4,38GB).
Deze pc doet nu nog steeds dienst als HT PC op een andere plek en speelt daar ook HD films af..

Als dergelijke 720P bestanden haperen, terwijl je CoreAVC gebruikt, zou ik toch eens gaan kijken naar je codecs...ergens klopt er dan iets niet :)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Michael Knight schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:58:
Ik heb zelf twee jaar lang een 2.8Ghz Pentium 4 Northwood gehad met Geforce 6600GT (hardwarematige decoding) en die heeft op flink wat filmavondjes HD-materiaal afgespeeld (720P MKV, 4,38GB).
Dat klinkt wel leuk, maar x264.mkv bestanden worden absoluut niet hardwarematig versneld.
MPEG2 wel en H264/VC-1 wel. Er bestaat wel hardwarematige decodering, maar pas in de 8x00 serie icm Vista en speciale MPC. Helaas zit je dan wel aan max 25fps

Codecs zijn inderdaad vaak het probleem, in mijn ervaring juist de geluidscodecs die voor wat stottering/ sync problemen zorgen.

Op mijn eigen AMD64 3200+ draaien 720p films/series wel goed, maar op die 3.0 Ghz kreeg ik het niet vloeiend voor elkaar (lang heb ik er weliswaar niet naar gekeken ;) )
Michael Knight schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:50:
In principe moet iedere bekende '4,38GB' HD rip het doen op een 2.2Ghz... zodra je daarboven zit bij een 720P rip, krijg je problemen.. idd de bitrate, zoals SH4D3H aangeeft.
Daarnaast zeggen de hoeveelheid GHz-en ook niet meer precies aan hoe veel kracht een CPU heeft. De huidige Core2Duo zijn ook een stuk lager geclocked dan de P4 voorgangers en zijn stukken sneller. Maar ik betwijfel toch echt dat een P4 2.2GHz 720p x264 vloeiend zal weergeven.

[ Voor 34% gewijzigd door Kurios op 25-02-2008 09:48 ]

• TMC
Inmiddels gekocht bij Central Point, bevalt prima! Hij staat daar alleen niet meer op de site, maar op de Pricewatch is ie nog steeds voor een zacht prijsje te vinden. Probleem opgelost dus. :P

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Kurios schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:12:
[...]

wtf?? wat een onzin, mijn oude AMD 2400+ trok 720p iig wel vloeiend, en een 3Ghz P4 is toch echt wel weer een stapje verder!

~ Mijn prog blog!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

TMC schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:50:
[...]
Inmiddels gekocht bij Central Point, bevalt prima! Hij staat daar alleen niet meer op de site, maar op de Pricewatch is ie nog steeds voor een zacht prijsje te vinden. Probleem opgelost dus. :P
Misschien handig om meteen even wat 720P resultaten te posten, zodat mensen in de toekomst weten of ze kunnen overgaan tot aankoop! :)

• mad_max234
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

roy-t schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:59:
[...]

wtf?? wat een onzin, mijn oude AMD 2400+ trok 720p iig wel vloeiend, en een 3Ghz P4 is toch echt wel weer een stapje verder!
Ja low bitrate misschien of wmv. Ligt er maar net aan welke bitrate en welke codec. ;)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Om toch even te laten zien dat een goede 720P film wél mogelijk is op een dergelijk systeem, heb ik een kort filmpje geschoten. Ter verduidelijk heb ik onderin het filmpje nog eens de data van het scherm gezet...

Systeem:

Pentium 4 2.80Ghz
1GB ram geheugen
1.5GB harde schijf...
'Verse' Windows XP installatie... puur en alleen geïnstalleerd voor het gebruik van filmavonden (codecs).

Deze computer heeft een half jaar lang dienst gedaan als HD-HT-filmavondsysteem en heeft tig HD-films afgespeeld die door mensen zijn meegenomen.. en nee, geen WMV..

Aangezien ik tegenwoordig 1080 wil afspelen, heb ik de 2.80Ghz op een gegeven moment vervangen. Dat trok ie uiteraard niet. Speciaal voor jullie komt ie nog 1 keer van zolder :P

Zie deze link: http://home.versatel.nl/tgfd07/GoT/benchmark.wmv

Verwijderd

De ene encode is de andere niet. Het hangt veel af van de settings tijdens encoden, en de software waarmee je afspeelt.

720p heeft wel over het algemeen mildere eisen, omdat het domweg om minder pixels gaat idd.

Om je een idee te geven: ik heb een C2D E6600 geklokt op 3.3 GHz, en ik ben de 1e 1080p mkv al tegengekomen die ik zelfs met VLC niet afgespeeld kreeg zonder momenten dat de CPU het niet trok.

Bijna 40 megabit datarate .. damn.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

40 megabit datarate is wel heel veel, het hoogste wat ik tegen ben gekomen is een 20 mbit mpeg stream, maar waarom ze die film nu in 20 mbit gecodeerd hadden weet ik ook niet. Geen enkele dvd speler kan dat afspelen, en op de pc kun je toch ook met een betere compressie komen.

enfin, mijn laptop (Pentium M, 745 (1.73 ghz)) trekt 720P materiaal, gecodeerd in H.264 net wel of net niet. In ieder geval 95+ % cpu misbruik, vreemd genoeg heb ik op mijn gewone pc nog minder dan 10% cpu verbruik als ik hetzelfde materiaal af wil spelen (E6600 op 3.0 ghz, en geen videokaart accelleratie (8800 GTX))

enfin, zoals HlpDsK al aangeeft, het ligt aan de encode, ook aan de codec. De ene codec is gewoon zwaarder dan de andere, maar het voor elkaar 1080i of p materiaal afspelen zal er met geen enkele codec in zitten. Te zware codec en je processor trekt het niet, te lichte codec en je pc krijgt die megabits datastream niet door zijn strot.

-_-

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 05:37:
De ene encode is de andere niet. Het hangt veel af van de settings tijdens encoden, en de software waarmee je afspeelt.

720p heeft wel over het algemeen mildere eisen, omdat het domweg om minder pixels gaat idd.

Om je een idee te geven: ik heb een C2D E6600 geklokt op 3.3 GHz, en ik ben de 1e 1080p mkv al tegengekomen die ik zelfs met VLC niet afgespeeld kreeg zonder momenten dat de CPU het niet trok.

Bijna 40 megabit datarate .. damn.
Heb je helemaal gelijk in :)
Dit was ook puur om te laten zien, dat de 'standaard' 4.38GB mkv ripjes totaal geen problemen opleveren.
Ik wilde een tijd geleden de bluray van Full Metal Jacket gaan kopen, maar las redelijk wat negatieve dingen over de aspect ratio ed op internet. Daar heb ik toen een grotere mkv van gedownload (ook 720P) en deze liep na 5 seconden al niet meer synchroon.. Hierbij had die pc enorme moeite met de bitrate :)

Naar de titel van die 1080p ben ik wel benieuwd om te testen op mijn nieuwe bak (Q6600).

Verwijderd

Die 1080p is ook gewoon 1 DVD in size hoor. Het is een aflevering van een bepaalde natuurserie van de BBC ;)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:03:
Die 1080p is ook gewoon 1 DVD in size hoor. Het is een aflevering van een bepaalde natuurserie van de BBC ;)
Aha... ja, een kleine docu van 20-40(?) minuten in 1080P op 4.38GB is zeker zwaarder door de hoge bitrate dan een film van anderhalf uur op hetzelfde schijfje in 720P (lagere bitrate). Duidelijk :)

Verwijderd

Het is VBR. 50 minuten per aflevering. Doorgaans 8 - 12 mbit, maar een scene waar een zielige pandabeer in een sneeuwstorm zit is heftiger. Véél heftiger. Dan heb je 1920 x 1080 pixels die elk frame zeer verschillen van elkaar. Feest.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 14:07 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:06:
Het is VBR. 50 minuten per aflevering. Doorgaans 8 - 12 mbit, maar een scene waar een zielige pandabeer in een sneeuwstorm zit is heftiger. Véél heftiger. Dan heb je 1920 x 1080 pixels die elk frame zeer verschillen van elkaar. Feest.
Ben die (Planet earth: Mountains) nu aan het kijken en inderdaad zit dat stukje tegen de 40Mbit aan als de panda inbeeld komt en die sneeuw storm. Mijn Athlon x2 3600+ @ 2300Mhz dual core cpu'tje trekt dat even niet helemaal, schot dan klein beetje.

Vette serie trouwens. :)

Wat is eigenlijk de maximale bitrate van 720p? Ik weet wel dat mijn Athlon 3700+ @ 2600MHz soms moeite had met sommige 720p films, dan toch op sommige momenten niet 100% vloeiend waren.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Mijn vriendin heeft een Celeron M 420 of 440. Als je die afspeelt met Media Player Classic en ffdshow gaat dat eigenlijk nét goed. Met CoreAVC, dat iets lichter is, gaat het eigenlijk altijd prima. :)

De bitrate van 720p is over het algemeen tussen de 4 en de 5 Mbit, met pieken tot de 12 ongeveer. Sommige 720p zijn wat groter en gaan tot de 7Mbit maar daar houd het echt mee op. :)

HlpDsk:

Dat moet een flinke x264 geweest zijn, met een C2D E6400 op 3GHz ben ik nog niks tegengekomen. :P Zwaarste die ik heb is Transformers, met een gemiddelde bitrate van 10757. Dit is dan wel met CoreAVC, die net wat minder trekt. Maar ik weet ook niet hoe hoog die piekt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mojo op 29-02-2008 00:22 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Nou ik ben inmiddels de 45.000 - 50.000 en erger al tegengekomen. Alleen met CoreAVC Pro is het dan nog af te spelen, en je moet zo'n beetje de snelste CPU hebben die er te krijgen is, en dan overklokken. Redelijke waanzin. Full frame een paar 1000 vogels in beeld.

Met 720p zul je over het algemeen die problemen niet hebben en je hoeft er ook geen beul van een PC voor te hebben. Maar een beetje recente machine kan geen kwaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 04:32 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben nu Planet earth: Jungle aan het kijken en die is in 720p en daar zitten stukken tussen van 25Mbit+ vraag me af of dat ook vloeiend loopt op een Celeron M 420, mijn Celeron M 380 1.6GHz trok het niet, bij lange na niet.

• TMC
Michael Knight schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:07:
[...]

Misschien handig om meteen even wat 720P resultaten te posten, zodat mensen in de toekomst weten of ze kunnen overgaan tot aankoop! :)
Dit is geen laptop met een Celeron, maar met een Dual Core T2310. Die trekt het dus gewoon makkelijk, zoals verwacht. ;)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 04:32:
Nou ik ben inmiddels de 45.000 - 50.000 en erger al tegengekomen. Alleen met CoreAVC Pro is het dan nog af te spelen, en je moet zo'n beetje de snelste CPU hebben die er te krijgen is, en dan overklokken. Redelijke waanzin. Full frame een paar 1000 vogels in beeld.

Met 720p zul je over het algemeen die problemen niet hebben en je hoeft er ook geen beul van een PC voor te hebben. Maar een beetje recente machine kan geen kwaad.
Er is inmiddels ook een ffdshow met multicpu x264 ondersteuning. Want zover ik me kan herinneren heeft ffdshow dat standaard niet, of het moet een bijzonder oud draadje geweest zijn waar ik dat heb gelezen.. :P

Gelukkig zelf nog nooit gehad dat iets niet fatsoenlijk afspeelde. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

CoreAVC doet ook MSP. Maar met banding. Meh .. ik ben nog geen echt goede oplossing tegengekomen.

Op TV zie je dat ook bij hemels en zo .. banding van het blauw.
Pagina: 1