Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Hosting Art

Pagina: 1
Acties:

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoals jullie in de titel kunnen lezen ben ik op zoek naar ervaringen met het hosting bedrijf Hosting Art. Veel tweakers zullen weten dat hier een flinke discussie over geweest is, dit kwam/komt omdat ze een pakket aanbieden wat eigenlijk effectief gezien niet te realiseren is.

Voor de discussie, klik HIER

Wat deze maatschappij dus probeert te leveren is oneindig veel webruimte en bandbreedte voor een éénmalig vast bedrag, vastgesteld op €199,-

Normaal gesproken zal ik eigenlijk nooit kijken naar hosting services als dit en uitwijken naar een ander, betrouwbaarder alternatief. Het probleem echter is is dat ik bezig ben met een website project waarmee we nogal héél erg hard in de bandbreedte + hardeschijf ruimte lopen.

Even ter indicatie, momenteel krijgen we van onze host 100GB aan bandbreedte, en in één avond genereren we al ongeveer 10GB (zonder het uploaden meegerekent, en dat terwijl we ons nog in een beta-fase bevinden).

Nu is het aanbod van HA dus wel heel erg aantrekkelijk, maar hier moeten allemaal haken en ogen aan zitten, want anders is het dus echt niet profijtelijk. Waar ik van uitga is dat de mensen gerekend hebben op een bepaalde verhouding tussen de hoeveelheid grootverbruikers en de mensen met een huis/tuin en keuken website.
Sowieso ga ik binnenkort met een vriend naar het hoofdkantoor in Amersfoort toe (woon er tenslotte zo'n beetje naast) om het allemaal te bespreken van hoe en wat, aangezien het dus nogal ongeloofwaardig overkomt. Verder heb ik nog een andere vriend van me welke bezig is met een master in fiscaal recht de algemene voorwaarden laten doorlezen, en ik verwacht hier binnenkort meer duidelijk over!

Zo, lange tekst geworden, hoop dat jullie het allemaal nog kunnen volgen. Eventjes wel ter verduidelijking, dit topic is niet de bedoeling om weer de voor en nadelen op te gaan sommen van de site en om de discussie te gaan voeren of het nou winstgevend kan zijn of niet.
Ik zoek puur en alleen naar ervaringen met het bedrijf, en wellicht dat er mensen zijn met geen ervaring met het bedrijf, maar wel ervaringen met een waardig alternatief (zonder €1000,- per maand voor 250GB ruimte + 2000GB bandwidth eisen :P).

Alvast bedankt voor het lezen van de lap tekst, ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
2gb bandbreedte per maand kan je vinden vanaf zo'n 60 dollar (?) per maand in Amerika. Neem daar gewoon een dedicated servertje. Dan heb je vast een hoop meer processorpower, en ramgeheugen tot je beschikking.

• hexagram
  • Niet online
Tofu schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:03:
2gb bandbreedte per maand kan je vinden vanaf zo'n 60 dollar (?) per maand in Amerika. Neem daar gewoon een dedicated servertje. Dan heb je vast een hoop meer processorpower, en ramgeheugen tot je beschikking.
Ik denk niet helemaal dat je snapt wat ik bedoel :P? Ik heb het over iets meer dan 2GB bandbreedte, namelijk (ter illustratie) het 1000 voudige. En het probleem is niet dat ik bijvoorbeeld geen virtual server zou willen, maar een aanbod als deze zou niet af te slaan zijn mocht het echt zo zijn.

En daarom zoek ik de ervaringen op, om te weten of er dus mensen zijn die kunnen vermelden dat het echt zo is.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Ik denk dat er weinig mensen zijn die zulke hoge eisen heeft als waar jouw project mee zit. :)
Echte ervaringen zul je hier dan ook moeilijk vinden ben ik bang. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat als het om zulke hoeveelheden data gaat dat de collega-bedrijven dat waarschijnlijk op een betrouwbare plek gaan onderbrengen en niet op een host die, zoals uit dat andere topic wel blijkt, het onmogelijke aanbied. Is jouw data in geld uit te drukken? Hoe is de verhouding tot dat eenmalige bedrag? Want wat als het op een dag allemaal weg is omdat de partij het niet waar kon maken? Of geen backup heeft ingeregeld? Of gewoon een foutje maakt? Misschien is het ontbreken van ervaringen wel jouw antwoord. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 25-02-2008 16:51 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• hexagram
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord, ik denk eigenlijk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Nu zijn de hoeveelheden die ik heb genoteerd in de TS natuurlijk ook wel enigzins overdreven, maar we hebben het sowieso over meer dan 300GB per maand!

Ik zat alleen na te denken over hun gehele business plan, en waar ze dus op rekenen is die verhouding tussen grootverbruik en 'zéér' laag verbruik. Het zal waarschijnlijk sowieso al wel helpen als ik er langs ga, om het het webhosting gedeelte van het project te bespreken met hun, en dan wellicht tot de conclusie kunnen komen dat het dan wel of niet mogelijk is.

Nu maar sowieso op zoek naar een ander bedrijf wat tot in de wat grotere hoeveelheden gaat met het aanbieden van pakketen. Heb er tot nu toe weinig gevonden, en webhosters.nl is wat dat betreft ook nog niet heel erg informatief. Iemand nog een idee wellicht?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Jij zoekt geen normale webhosting provider als je over 300GB per maand praat, dus je moet niet op webhosters.nl kijken. Ik zou als ik jou was direct contact opnemen met de grote jongens op data gebied. Je eisen overstijgen dat wat de normale provider je aanbiedt.
Jij zoekt absoluut maatwerk bij een grote provider, maar je zou zeker ook niet misstaan als eigen provider met een eigen (al dan niet managed) rack in een colocatie ruimte.
Niet te bescheiden. :)
(ik zou niet eens op bezoek gaan bij die 'ene' partij ... het is een bulkaanbieder die gokt op inderdaad de verhouding die jij aangeeft. Dat zal werken voor mensen die nu 1 site hebben en er straks 5 willen hebben, maar jij zoekt dat niet in hun en zij zijn ook zeker niet op zoek naar jou)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Pogostokje schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:36:
Jij zoekt geen normale webhosting provider als je over 300GB per maand praat, dus je moet niet op webhosters.nl kijken. Ik zou als ik jou was direct contact opnemen met de grote jongens op data gebied. Je eisen overstijgen dat wat de normale provider je aanbiedt.
Jij zoekt absoluut maatwerk bij een grote provider, maar je zou zeker ook niet misstaan als eigen provider met een eigen (al dan niet managed) rack in een colocatie ruimte.
Voor 300 Gigabyte? Dat is zelfs voor de normale provider nog peanuts. Als je voor zoiets bij een grote jongen aan komt dan kom je op 1 a 2mbit. Dat is echt heel erg weinig.

Je kunt er gewoon voor terecht bij iedere provider. Iedereen die virtuele hosting doet kan 300 gigabyte leveren op een pakket.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 21:51

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Waarom geeft iedereen de TS weer adviezen in de andere richting terwijl er toch duidelijk gevraagd wordt om ervaringen met Hosting-art?

Ik ben daar zelf ook wel benieuwd naar aangezien ik ook heb deelgenomen aan de eerdere discussie.

Is er iemand die ervaring heeft met het bedrijf in kwestie?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46
bla

[ Voor 91% gewijzigd door eMiz0r op 26-02-2008 13:47 ]

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik zelf was ook aan het zoeken op internetn en kwam toen de website tegen.
En kan maar weinig reacties vinden er over.
Op het andere torpic wordt wel gepost dat erikafoort een account ging proberen.
Maar die is al lang niet meer op GoT geweest :( (hoe kan je zonder).
Maar ben wel benieuwd hoe het afgelopen is.

Ze bestaan nu al een tijdje.
En wil graag de ook de ervaring van weten.

• hexagram
  • Niet online
Hé, nog een reactie in dit topic ;). Ik ben zelf aardig tot de conclusie gekomen dat een goedkope host inclusief veel FTP ruimte en dataverkeer gewoon niet kan. Dit staat natuurlijk al 1000 keer beschreven op het internet, maar koppig als ik ben moest ik d'r zelf achterkomen.

Heb in de afgelopen maand meerdere hosts uitgeprobeerd (te weten Hostgator, properhost, helderhosting en leaseweb) en ben nu uiteindelijk blij met een VPS van Strato. De hardware die gebruikt wordt is goed, de verbinding voor mensen vanuit het buitenland (leeuwendeel van de gehoste website) is ook prima, en het werkt allemaal soepel en snel..
Kanttekening: de service is wel echt waardeloos helaas... boerenpummels aan de helpdesk-telefoon die er zelf ook niks van snappen, dat is dan wel weer jammer.

Mijn advies aan jou Calamor is dan ook om iets langer door te sparen en geld bij elkaar te rapen voordat je overhaast 200,- uitgeeft aan een host die je niet gaat bevallen. Wij betalen nu ook een aanzienlijk groter bedrag p/m dan we bij de andere hosts deden, maar we merken wel dat zowel onze site bezoekers als wijzelf er baat bij hebben en er blij van worden :)!

Overigens ben ik nog steeds wel benieuwd naar ervaringen met HA, dus ik ben benieuwd of dit topic nog een staartje krijgt!

Verwijderd

Om maar even een reactie te geven: we draaien top en hebben het afgelopen jaar veel uitgebouwd voor wat betreft backend-services. Procedures verlopen flot en netjes en 0 seconde downtime sinds ons bestaan (geen garanties, maar een goede eerste poging :) ).

Als het slecht ging, hadden jullie de berichten zeker op Internet terug kunnen lezen. De positieve reactie bereiken ons (jammer genoeg) meestal persoonlijk per e-mail of telefoon.

Sinds een aantal weken is het in ieder geval mogelijk om gespreid te betalen over een periode van 2 jaar, waarbij het contract opzegbaar is per maand (en waarna de rest van het bedrag dus kwijtgescholden). Met gespreid betalen kom je wel zo'n 40,- hoger uit, maar goed, het risico dat veel mensen ondervonden is dan ge-elimineerd.

Verder: nog steeds niet overtuigd? Vraag een proefaccount aan. Dat is inmiddels ook opgenomen in het proces en geautomatiseerd.

Bang voor aliassen die 199,- zouden kosten? Vanaf morgen (slag om de arm: uiterlijk einde week) is het mogelik om aliassen bij je pakket te bestellen voor terugkerende kosten, maar lagen dan bijna alle providers. Zo rekent dootall nog 15,- p/j voor een .be; wij gaan ruim onder.

En zoals men van ons gewend mag zijn: alles geautomatiseerd, telefonisch prima te bereiken en goede responsetijd op tickets. Inmiddels zijn we in ieder geval hard op weg om met onze omgeving een prominente plaats in te nemen.

En dan natuurlijk de ervaringen, waar dit topic om draait. In de komende nieuwsbrief gaan we mensen oproepen om ons zo eerlijk mogelijk te beoordelen op een centrale plaats, zodat wij kunnen leren hoe we ons nog beter in kunnen zetten voor de Hosting-wereld en waarmee jullie de reacties van buiten Hosting Art eens goed kunnen doornemen.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Hoe is het intussen met jullie ICANN-accreditatie ?

Verwijderd

Heeft 3 maanden stilgelegen, nadat mevrouw Ellen Sondheim achteraf met de noorderzon vertrokken bleek te zijn en, achteraf begrijpelijk, steeds niet te bereiken was. Vorige maand en onder voorbehoud is de accreditatie toegekend. Dat houdt in dat ze van ons nog de initiële inleg moeten ontvangen en een naar het Engels vertaalde maatwerk polis aangaande aansprakelijkheid.

Welkom in de wondere Wereld van legal America.

Haast is er op dit moment niet zo heel erg, omdat we elders een contract hebben, waar ook veel geld inzit dat er niet meer uitgaat.

We kijken ook al uit naar de procedures met Verisign en consorte, maar goed.. Toch maar even wachten tot de credits opraken nu de website praat met de alternatieve verstrekker.

Verwijderd

En relevant voor het topic: er is nu een begin te zien op http://www.ispgids.com/isp/hosting-art. Wij proberen zoveel mogelijk beoordelingen daar te centraliseren en benadrukken dat we gebaat zijn bij alle kritiek om onze diensten te kunnen verbeteren.

Verwijderd

Toch maar even een kickje geven.
Van het weekend ben ik bezig geweest met video op m`n account. Bleek dus dat ze op de server ffmpeg + alle beschikbare codecs hadden geinstalleerd, was ik erg blij mee. Verder behandelde de support mijn emails perfect.
Ik ben al bijna een jaar klant hier, inderdaad nog geen downtime gehad. _/-\o_

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 16:33
Vandaag al weer downtime :( . Heeft iemand een idee waarom hun sites uit de lucht zijn?

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 10:19
Ze lijken met een of andere migratie bezig te zijn. Hun ICANN-accreditatie is er nog niet door trouwens; zou dat nog gaan lukken ? :)

Verwijderd

Nog maar even een kickje.

Het hele weekend downtime gehad, bleek dat er van de servers een hoop spam werd verstuurd.
Op mijn account bleek dat ook een geval. Daarom is mijn account nu geblokkeerd. Maar ja, ik heb dus echt geen idee waarvan het zou kunnen komen. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken. Maar nu is m`n site offline + al m`n code.
Ik begrijp wel dat alles even plat gelegd moet worden in dat soort gevallen, maar ja ik ben nu al 4 dagen offline.
Ben nu zelf al voorzichtig rond aan het kijken voor een locatie elders.

Maar laat wel even duidelijk zijn dat ik vooralsnog altijd tevreden over hun ben geweest, de support helpt me ook altijd heel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 09:04 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Ik werk zelf bij een hostingbedrijf en als via een domein spam verstuurd wordt gaat dit domein er inderdaaduit. Per direct en totdat de eigenaar het opgelost heeft (met onze hulp waar nodig). Je wilt niet riskeren om met een IP op de blacklist te komen bij de grotere spelers (bv. hotmail). Je zit er zo tussen maar probeer dan maar eens er van af te komen. Daarnaast is spam versturen illegaal.

Je schrijft zelfs dat via jouw account spam verstuurd is en je hebt geen idee hoe... Dat zijn de gevaarlijkste klanten. Je gebruikt wellicht een opensource pakket zonder deze up-to-date te houden (incl alle plugins)? Je hebt een eigen gastenboekje geschreven met een mail() functie zonder goede input validatie? Ik kom ze dagelijks tegen.

.

Verwijderd

Eijkb schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:32:
Ik werk zelf bij een hostingbedrijf en als via een domein spam verstuurd wordt gaat dit domein er inderdaaduit. Per direct en totdat de eigenaar het opgelost heeft (met onze hulp waar nodig). Je wilt niet riskeren om met een IP op de blacklist te komen bij de grotere spelers (bv. hotmail). Je zit er zo tussen maar probeer dan maar eens er van af te komen. Daarnaast is spam versturen illegaal.

Je schrijft zelfs dat via jouw account spam verstuurd is en je hebt geen idee hoe... Dat zijn de gevaarlijkste klanten. Je gebruikt wellicht een opensource pakket zonder deze up-to-date te houden (incl alle plugins)? Je hebt een eigen gastenboekje geschreven met een mail() functie zonder goede input validatie? Ik kom ze dagelijks tegen.
Ik heb niet eens toegang tot ftp op dit moment, ik heb voorgesteld alle code even offline te halen zodat ik kan uitzoeken waar het mis gaat. Alleen nog geen antwoord op gehad :)

Het is overigens niet dat ik ze geen gelijk geef hoor.

Verwijderd

Onvoldoende liquiditeit, versterkt door de kredietcrisis, de fusie tussen de Postbank en de ING Bank en gebrek aan vertrouwen, hebben ertoe geleid dat Hosting Art inmiddels een aantal maanden zonder personeel zit, haar leveranciers niet meer kan betalen en uiteindelijk haar diensten moet staken. We hebben het afgelopen half jaar hard moeten werken om overeind te blijven en hoewel we in de laatste maand evenveel inkomsten hadden als uitgaven, kunnen wij niet meer tegemoet komen aan de eisen die de bank aan ons stelt.

Wij zijn van mening dat er in de afgelopen 2 jaar weleens wat dingen mis zijn gegaan, maar hebben zeker een goed gevoel bij onze poging de Hosting-branche volwassener te laten worden. Wij willen jullie als klant, jullie als (ex-)collega en leverancier, ontzettend bedanken voor het gedeelde enthousiasme en het vertrouwen.

Het spijt ons oprecht dat het hier moet eindigen.
Iedereen heeft het kunnen voorspellen.

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:45:
[...]

Iedereen heeft het kunnen voorspellen.
hier baal ik van zeg!
Pagina: 1