Toon posts:

Conceptronic CHD3LAN: FAT32 én NTFS Partities mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag bij de MediaMarkt een leuke aanbieding van de Conceptronic (Gran 'n Go) CHD3LAN: Wat ik tot nog toe heb gelezen over het apparaat is wisselend (meer negatieve geluiden dan positieve) en je krijgt waar je voor betaald: een simpel apparaatje.
Op zich zal ik hem niet voor veel meer dan het downloaden van bestanden gebruiken, dus normaal zou het genoeg moeten zijn voor mijn doeleinden. Echter zit ik wel met de kwestie dat het alleen FAT32 in de netwerkmogelijkheden ondersteunt. Grotere (torrent) bestanden binnenhalen wordt lastig, zoniet onmogelijk.
Wat ik alleen nergens kan vinden, is of iemand al geprobeerd heeft een NTFS partitie erbíj te maken (via Partition Manager o.i.d.) over USB.
Ik zat dan zelf te denken aan de opzet om zaken die ik via Usenet binnenhaal uiteraard op de FAT32 partitie te downloaden en als ik het zaakje wil uitpakken, via de USB-Connectie dat te laten doen naar de NTFS partitie. Aannemende dat de laatste wel zichtbaar wordt als externe harde schijf.
Weet iemand of dit mogelijk is met dit apparaat?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Wat ik ervan begrepen heb is dat je wel NTFS partities kan aanmaken, maar dat dan de LAN functionaliteit vervalt ; alleen USB kan dan nog ...

zie FAQ, daar staan wat PDF's met info :
http://www.conceptronic.n...87&Prod=CHD3LAN&subid=554

Ik heb overigens een CHD3NET, als ik zo de specs van die CHD3LAN lees is het een vrijwel identiek apparaat ?

Wat zou trouwens het probleem van FAT32 en torrents zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Het geval met torrents (zoals ik het bedoel) is bij het downloaden van volledige DVD's of ISO's die groter zijn dan 4GB. FAT32 kan geen enkele bestanden met een groter formaat dan 4GB aan.
Kleinere torrents zouden wel moeten lukken.
Volgens mij is die CHD3NEt ook praktisch hetzelfde maar is die zonder fan of anders gekoeld. In ieder geval stiller. Maar het is wel de nieuwe versie van de CHD3LAN als ik het goed heb.

Ik had eerder wel begrepen dat een (volledige) NTFS schijf zou zorgen dat het herkend zou worden (middels de USB verbinding) als een externe HD, omdat jouw eigen PC (met Windows) het OS vormt die de schijf herkent. Terwijl de (NAS)software op de Conceptronic zelf alleen Fat32 kan gebruiken.
Mijn idee was dus (itt de opties van Conceptronic) met PartitonManager 2 Partities te maken waarvan 1 (de primaire) een FAT32 partitie moet worden en de secundaire een NTFS partitie.
Maar er blijkt nog niemand te zijn die het heeft uitgeprobeerd :)

Verwijderd

Ben jullie topic tegengekomen. Ik heb dus ook zo een mediaplayer van Grab n Go, echter liep ie vandaag vast op mijn pc bij synchronisatie met externe schijf (nooit problemen mee gehad, maar herkende de letter niet meer...raar) Anyway, ik heb dus op verzoek van en pop up scherm de mediaplayer geformatteerd (beter niet kunnen doen, want nu is de functie van mediaplanner weg, en alleen nog maar harde schijf...dus wat moet ik nu? Hij is standaard naar een NFTS geformatteerd (of exFAT >ken ik niet)..ik wil mn collectie films weer kijken enzo...