[Leopard] Parental Control werkt niet i.c.m. WoW

Pagina: 1
Acties:

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:36

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Mijn zoon werkt op een Intel Macmini en speelt (te) veel World of Warcraft. Ik heb parental control ingeschakeld en het heeft gewerkt, maar nu niet meer. De tijd wordt wel gelogd, maar als de tijd verstreken is, kan hij gewoon doorspelen, hij speelt niet op een andere login. Leopard versie is 10.5.2, geupgrade van tiger. Iemand een idee om het op te lossen?

A'dam PVOutput

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Misschien niet wat je als antwoord wil, maar: het ouderlijk toezicht niet aan de computer overlaten :? Het is imho gewoon een kwestie van zoonlief duidelijk maken wanneer het genoeg is, en hij heeft maar te luisteren. Luistert zoonlief niet, kan de Mini een week achter slot en grendel. Als hij voor school oid een computer nodig heeft, heeft vrijwel elke school tegenwoordig wel een mediatheek.

my 2 cents

Launching containers into space

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Whieee schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:46:
Misschien niet wat je als antwoord wil, maar: het ouderlijk toezicht niet aan de computer overlaten :?
Natuurlijk let ik er zelf op, maar Parental Control is een goede steun en het scheelt enorm veel discussie.

A'dam PVOutput

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Laten we eerlijk wezen: het heeft gewerkt, en het moet ook gewoon werken, dus gaan we niet naar alternatieven zoeken, maar naar oplossingen.

Weet je toevallig of het probleem is ontstaan na de update naar 10.5.2, korte tijd geleden? Werkte het met 10.5.1 wel?

Als je een ander account aanmaakt en daarop eens de parental controls activeert, werken ze dan wel? Kwestie van testen.

Verwijderd

Misschien ook niet helemaal wat je zoekt, maar volgens mij kan je in de account opties van wow zelf (op hun website) ook een limiet aan speeltijd inschakelen.
Misschien heb je daar wat aan.

Verwijderd

Als je de inlog gegevens heb en dan naar www.wow-europe.com gaat dan moet je naar de Account management gaan en daar staat onderaan Parental control.
Zo kan je de tijds limieten aanpassen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ericplan schreef op maandag 25 februari 2008 @ 08:39:
[...]

Natuurlijk let ik er zelf op, maar Parental Control is een goede steun en het scheelt enorm veel discussie.
en dat is toch nu nét de reden om het niet te doen... juist _omdat_ dan die discussie niet meer plaatsvind ... het is juist erg belangrijk om met je zoon te praten en hem zelf die verantwoordelijkheid bij te brengen (tenzij hij aan een zware contact- en gedragsstoornis leid).

uiteindelijk gaat het ook erom om hem bewust te maken welke consequenties bepaald gedrag heeft (zoals bv het spelen van games in plaats van andere verplichtte opgaven als huiswerk e.d.)..
Daarbij heeft juist oook het voeren van discussies een belangrijke rol dan enkel het domweg blokkeren, zodat er verder geen ruimte is voor discussie ..

Ik vermoed overigens gewoon dat je zoon een wijze gevonden heeft een root-account te krijgen, en daarmee domweg de parental controls uit te schakelen, als deze enkel op de computer zelf draaien...
Een andere mogelijkheid is dat naar i meen parental controls een 'backdoor' kent voor 'supporting programs', programmas die ook data uitwisselen via internet, het kan zo ingesteld zijn dat dit niet geblokkeerd wordt, als dat is aangegeven in de prefs.

het kan eventueel ook een goed keuze zijn om via bv een router domweg de internettoegang op bepaalde momenten uit te schakelen, maar daarbij zou ik altijd ook juist de keuze doen om daarnaast ook gewoonweg afspraken met je zoon zelf te maken die dan zélf bepaalde limieten dient aan te houden en hierop zelf afgerekend moet worden (als je het sowieso logt) en zich daarover moet rechtvaardigen.. het pure keiharde blokkeren zou ik hooguit doen voor écht die momenten dat je niet meer wilt dat hij online is, bv na bedtijd.

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 25-02-2008 11:50 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
lh-Online.nl schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:41:
Weet je toevallig of het probleem is ontstaan na de update naar 10.5.2, korte tijd geleden? Werkte het met 10.5.1 wel?
Het is gestopt met werken tijdens 10.5.1 Ik had gehoopt dat de upgrade naar 10.5.2 de oplossing zou zijn.
Als je een ander account aanmaakt en daarop eens de parental controls activeert, werken ze dan wel? Kwestie van testen.
Ga ik proberen, maar heeft ook nadelen ivm alle user prefs en bestanden Die moeten dan ook verplaatst worden.

A'dam PVOutput

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
RM-rf schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:47:
[...]

en dat is toch nu nét de reden om het niet te doen... juist _omdat_ dan die discussie niet meer plaatsvind ... het is juist erg belangrijk om met je zoon te praten en hem zelf die verantwoordelijkheid bij te brengen (tenzij hij aan een zware contact- en gedragsstoornis leid).
Wees maar niet bang, er wordt regelmatig over gepraat, zoals heel veel thuis bespreekbaar is.
Ik vermoed overigens gewoon dat je zoon een wijze gevonden heeft een root-account te krijgen, en daarmee domweg de parental controls uit te schakelen, als deze enkel op de computer zelf draaien...
Uit de logbestanden van Parental Control blijkt dat hij op z'n eigen account speelt en dat parental control actief is.
Een andere mogelijkheid is dat naar i meen parental controls een 'backdoor' kent voor 'supporting programs', programmas die ook data uitwisselen via internet, het kan zo ingesteld zijn dat dit niet geblokkeerd wordt, als dat is aangegeven in de prefs.
Ik heb al diverse keren gezocht, maar nog niets gevonden.
het kan eventueel ook een goed keuze zijn om via bv een router domweg de internettoegang op bepaalde momenten uit te schakelen, maar daarbij zou ik altijd ook juist de keuze doen om daarnaast ook gewoonweg afspraken met je zoon zelf te maken die dan zélf bepaalde limieten dient aan te houden en hierop zelf afgerekend moet worden (als je het sowieso logt) en zich daarover moet rechtvaardigen.. het pure keiharde blokkeren zou ik hooguit doen voor écht die momenten dat je niet meer wilt dat hij online is, bv na bedtijd.
Bedtijd is ook in parental control vastgelegd en er zijn goede en duidelijke afspraken over limieten. Dat weet hij zelf ook. Maar wij zijn niet altijd thuis als hij thuis is, er vallen nog wel eens lessen uit. Natuurlijk is hij de enige in zijn klas die niet onbeperkt mag computeren ;)

A'dam PVOutput

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 16:24

Nitai

Live the life you love.

Heeft de account van je zoon een Admin account?

Heb je PC (Parental Control) al eens gedisabled en opnieuw enabled?
Het makkelijkste is denk ik, een nieuwe account voor je zoon te maken en daar PC op aan te zetten.

Je kan Parental Control ook omzeilen door een lokale server of proxy server te draaien. PC draait op port 8080, en als je lokale servertje (bijv. Sabnzbd ofzo) ook op 8080 draait, dan laadt PC gewoonweg niet. :)

In die hoek kun je dus ook zoeken.

Edit: Dat vergat ik nog, je kan ook kijken in de httpd.conf in de directory /Library/Application Support/Apple/ParentalControls/

Kijken of daar nog iets bijzonders staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 25-02-2008 16:30 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hebben we het nu over de parental controls van WoW zelf, of die in Leopard? Als het die eerste is, dan hoort dit topic meer thuis in SPV :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

OMG, Daedalus, wat ben je weer scherp :)

Goede vraag inderdaad :P

offtopic:
Zit ik een heel verhaal te tikken...gaat het straks over PC in WoW zelf.. :|

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hier is meer informatie over de WoW parental control.
http://wow-europe.com/en/info/faq/parentalcontrols.html

Deze wordt bij Blizzard ingesteld ongeacht welke PC :) Lijkt me een prima oplossing ook :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Misschien kun je (Ik weet niet of het wel mogelijk is) de poort van WoW uitschakelen op de aangegeven tijden.

Maar ik denk dat Parental Control via de website het beste is. :)

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:29:
Hebben we het nu over de parental controls van WoW zelf, of die in Leopard? Als het die eerste is, dan hoort dit topic meer thuis in SPV :)
Het gaat mij om Parental Control van Leopard. Want nu is WoW favoriet, maar morgen wat anders.

A'dam PVOutput

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ok, hopelijk heb je dan wat aan mijn post :)

Laat je even weten of je een oplossing vindt?

[ Voor 35% gewijzigd door Nitai op 26-02-2008 09:19 ]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Nitai schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:18:
Ok, hopelijk heb je dan wat aan mijn post :)
Ja zeker, ik krijg overigens de indruk dat WoW zelf iets met een proxy doet :|
Laat je even weten of je een oplossing vindt?
Ik heb een testaccount aangemaakt, ik zal proberen of dat werkt.

A'dam PVOutput

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Ik heb een nieuw account aangemaakt en dat werkt :) Benieuwd voor hoelang. Tzt Leopard maar eens opnieuw installeren (dit was een upgrade van Tiger). Weet iemand een slimme truc om prefs en bestanden naar de nieuwe homedir te krijgen, of kan dat alleen als root?

A'dam PVOutput

Verwijderd

koop gewoon een full tier 6 character met dual wield legendary's voor je zoon, dan heeft ie nergens meer om voor te spelen.

En over de reacties: let zelf erop, de discussie is goed, ik heb zelf de discussies (lees: ruzies) met mijn ouders over WoW nog in m'n geheugen zitten. Die zijn niet goed, maar ontzettend sfeerslopend voor iedereen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 23:07 ]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Ook op het nieuwe account is de timelimit gesneuveld :( . WoW is een hardnekkig spel, het lijkt erop dat patches e.d. de parental proxy omzeilen.

A'dam PVOutput

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 22:42
ericplan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:56:
Ook op het nieuwe account is de timelimit gesneuveld :( . WoW is een hardnekkig spel, het lijkt erop dat patches e.d. de parental proxy omzeilen.
Ik snap best je hele probleem, maar waarom wil je:

A. Die discussie niet
B. De parental control op de account van WoW zelf niet gebruiken. (en niet aankomen de ene dag is het dit en de andere dag is het dat wat hij wil spelen)

Ga gewoon die discussie eens aan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1