en dat is toch nu nét de reden om het niet te doen... juist _omdat_ dan die discussie niet meer plaatsvind ... het is juist erg belangrijk om met je zoon te praten en hem zelf die verantwoordelijkheid bij te brengen (tenzij hij aan een zware contact- en gedragsstoornis leid).
uiteindelijk gaat het ook erom om hem bewust te maken welke consequenties bepaald gedrag heeft (zoals bv het spelen van games in plaats van andere verplichtte opgaven als huiswerk e.d.)..
Daarbij heeft juist oook het voeren van discussies een belangrijke rol dan enkel het domweg blokkeren, zodat er verder geen ruimte is voor discussie ..
Ik vermoed overigens gewoon dat je zoon een wijze gevonden heeft een root-account te krijgen, en daarmee domweg de parental controls uit te schakelen, als deze enkel op de computer zelf draaien...
Een andere mogelijkheid is dat naar i meen parental controls een 'backdoor' kent voor 'supporting programs', programmas die ook data uitwisselen via internet, het kan zo ingesteld zijn dat dit niet geblokkeerd wordt, als dat is aangegeven in de prefs.
het kan eventueel ook een goed keuze zijn om via bv een router domweg de internettoegang op bepaalde momenten uit te schakelen, maar daarbij zou ik altijd ook juist de keuze doen om daarnaast ook gewoonweg afspraken met je zoon zelf te maken die dan zélf bepaalde limieten dient aan te houden en hierop zelf afgerekend moet worden (als je het sowieso logt) en zich daarover moet rechtvaardigen.. het pure keiharde blokkeren zou ik hooguit doen voor écht die momenten dat je niet meer wilt dat hij online is, bv na bedtijd.
[
Voor 7% gewijzigd door
RM-rf op 25-02-2008 11:50
]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen