Goeiedag,
Ik gebruik op alle pagina's van mijn site een basismenu.
Dit basismenu roep ik met een scriptje op:
En het menu ziet er dan zo uit:
Op zich werkt het goed alleen het nadeel is dat waneer ik op een pagina ben dat dan nog steeds in het menu de betreffende pagina als een link te zien is. Terwijl je al op de betreffende pagina bent.
Zou iemand me wat kunnen helpen om dus afhankelijk van de pagina waar ik ben de href te veranderen in gewoon tekst en dan ook in een andere kleur dan de overige links van het menu?
Exact zoals bij http://www.google.nl het hoofdmenu linksboven in het scherm.
Ik gebruik op alle pagina's van mijn site een basismenu.
Dit basismenu roep ik met een scriptje op:
code:
1
| <script type="text/javascript" src="../algemeen/header.php"></script> |
En het menu ziet er dan zo uit:
code:
1
2
3
| document.write('<div id="header">');document.write('<table border="0" border-collapse="collapse" cellpadding="0" id="table3">');document.write('<td valign="top" class="tdpadding"><a class="linkzwart" href="index.html">Home</a></td>'); document.write('<td valign="top" class="tdpadding"><a href="aanbiedingen.html">Aanbiedingen</a></td>');
document.write('<td valign="top" class="tdpadding"><a href="producten.html">Producten en prijzen</a></td>');
document.write('<td valign="top" class="tdpadding"><a href="levering.html">Bezorging</a></td>');document.write('<td valign="top" class="tdpadding"><a href="grotepartijen.html">Grote partijen</a></td>');document.write('<td valign="top"><a href="bedrijfsgegevens.html">Bedrijfsgegevens</a></td>');document.write('</tr>');document.write('</table>');document.write('</div>'); |
Op zich werkt het goed alleen het nadeel is dat waneer ik op een pagina ben dat dan nog steeds in het menu de betreffende pagina als een link te zien is. Terwijl je al op de betreffende pagina bent.
Zou iemand me wat kunnen helpen om dus afhankelijk van de pagina waar ik ben de href te veranderen in gewoon tekst en dan ook in een andere kleur dan de overige links van het menu?
Exact zoals bij http://www.google.nl het hoofdmenu linksboven in het scherm.