Dit weekend heb ik de laptop van mijn vriendin voorzien van een nieuwe harde schijf namelijk een:
hte721080G9AT00
HITACHI Travelstar E7K100
80GB
7200rpm
de laptop had een:
mht2030at
Fujitsu 30 GB
4200 rpm
HDTune image van de oude schijf:

HDTune image van de nieuwe schijf:

HDTune image van de website van hdtune (zoals het zou horen dus):

Bij de nieuwe schijf zie ik direct na de boot een normale (44MB/s) throughput maar na een tijdje lijkt windows iets te laden waardoor de performance instort. De controller (een M5229 van ALI
) lijkt de throughput dus te cappen, het cappen haal ik vooral uit de burst meting, die is echt waardeloos.
Het stomme is echter dat de schijf in safe mode wel de normale hdtune grafiek laat zien, het lijkt dus echt in iets van een programma te zitten. Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten (msconfig heb ik al geprobeerd maar verklaard niet echt).
hte721080G9AT00
HITACHI Travelstar E7K100
80GB
7200rpm
de laptop had een:
mht2030at
Fujitsu 30 GB
4200 rpm
HDTune image van de oude schijf:

HDTune image van de nieuwe schijf:

HDTune image van de website van hdtune (zoals het zou horen dus):

Bij de nieuwe schijf zie ik direct na de boot een normale (44MB/s) throughput maar na een tijdje lijkt windows iets te laden waardoor de performance instort. De controller (een M5229 van ALI
Het stomme is echter dat de schijf in safe mode wel de normale hdtune grafiek laat zien, het lijkt dus echt in iets van een programma te zitten. Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten (msconfig heb ik al geprobeerd maar verklaard niet echt).