[trein] Amsterdam -> r'dam centraal: korte overstap?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Morgenavond heb ik een avondje met vrienden in Amsterdam. Ik zit te kijken hoe ik thuis ga komen met de trein.

Het zit zo: Ik moet maximaal 00.00 op Rotterdam centraal terug zijn, anders kom ik niet meer thuis (iets met laatste bus :P ). Ik stap op op Amsterdam Lelylaan.

NS.nl zegt:

22.51 Amsterdam Lelylaan --> Leiden Centraal 23.16 (sneltrein r. Schiphol)
23.18 Leiden Centraal --> R'dam centraal 23.50 (sneltrein r. Den Haag HS)

Ik zit te twijfelen of die overstap op Leiden wel logisch is, aangezien dit maar 2 minuten is. De overstap is van spoor 8 naar 9, dus dat is niet zo ver. Maar vorige keer had die eerste trein ook al vertraging waardoor de overstap op Leiden niet lukte, en kwam ik een kwartier later aan op R'dam. Toen was het geen probleem, morgen zou dat wel een groot probleem zijn aangezien ik mijn laatste bus dan niet meer haal.

Wat zouden jullie doen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Taxi nemen vanaf rtd? Nachtbus?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

ik zou de optie nemen, waarbij je mocht er vertraging ontstaan nog genoeg tijd hebt om je bus op Rotterdam centraal te halen.

Of later gaan,kans op je aansluiting missen en een taxi nemen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je zou ook via Amsterdam Centraal kunnen reizen (kweenie of je OV hebt oid, anders moet je een via-kaartje kopen), maar dan moet je wel al om 22:19 weg. Heb je 10 minuten overstaptijd op Centraal en ga je in één keer vanaf Centraal naar Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb OV ja, dan ga ik die optie eens onder de loep nemen.

Scheelt trouwens precies 30 minuten tussen de laatste optie (de gevaarlijke dus) en de één na laatste.

Als ik opstap op A'dam C dan moet ik eerst 23 minuten in tram 13, maar dan kan ik wel in één keer doorstomen naar Rotterdam zonder overstap :P

Maargoed dan heb ik op R'dam 5 minuten om de metro te pakken. Ook vrij krap dus, stel dat je 5 minuten vertraging heb.

Dan kan ik wel een metro later pakken op R'dam, maar dan heb ik maar 3 minuten voor overstap van metro-bus.

Naja ik zie het wel :P

[ Voor 102% gewijzigd door _Christiaan_ op 24-02-2008 18:35 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Andere optie gewoon bij een vriend blijven slapen :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Kan ook idd, maar ik slaap dit keer toch liever thuis :) Het wordt namelijk dit keer niet zo'n big party maar meer 'gewoon ff op bezoek'.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 19:41

Spotter

Lichtnicht

Osiris schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:25:
Je zou ook via Amsterdam Centraal kunnen reizen (kweenie of je OV hebt oid, anders moet je een via-kaartje kopen), maar dan moet je wel al om 22:19 weg. Heb je 10 minuten overstaptijd op Centraal en ga je in één keer vanaf Centraal naar Rotterdam :)
Kan je dan niet gewoon beter overstappen op Schiphol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Dan kom je toch weer in Leiden uit met bijbehorende krappe overstap?

Ik snap überhaupt niet waarom de NS die overstap zo krap maakt. Als ze de ene trein nu 1 minuut eerder laten aankomen en de andere 2 minuten later, dan was er 5 minuten overstap geweest en dat zou geen probleem zijn.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:10

Coldcat

HODL

_Christiaan_ schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:28:

Ik snap überhaupt niet waarom de NS die overstap zo krap maakt. Als ze de ene trein nu 1 minuut eerder laten aankomen en de andere 2 minuten later, dan was er 5 minuten overstap geweest en dat zou geen probleem zijn.
Vaak wil men wel wachten als de dienstregeling dat toelaat, s'nachts is het vaak wel mogelijk om even die ene minuut stil te staan.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 21:16

Luke!

#Treinbaas
Je snapt dat niet omdat je niet in de spoorwereld werkt. Minuutjes schuiven zit er in de late avonduren en nachten niet in vanwege vele werkzaamheden en het daardoor niet standaard verlenen van capaciteit (=niet rijden van een trein) door ProRail. Op heel veel trajecten is 's nachts maar één spoor beschikbaar. Wel is het zo dat de laatste aansluitingen in principe worden overgenomen, danwel vervangend vervoer wordt geregeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 25-02-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Omdat er dan op een ander station weer een nog krappere overstap ontstaat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 16:19
Wat wel zo is, is dat op Station Leiden Centraal spoor 8 en 9 naast elkaar zitten, en je geen trap op en af hoeft :) Je zit binnen 30 seconden van de ene in de andere trein, ook wachten ze vaak even op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ja maar als je ook maar een beetje vertraging hebt met de eerste trein, dan ben je al de sjaak. Dit had ik de laatste keer ook, maar dat was toen niet de laatste reismogelijkheid gelukkig.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 19:24
ik woon in amsterdam, en werk in rotterdam. Ik ga nogal regelmatig met de trein. Als ik zou kiezen, (en je komt van lelylaan) dan zou ik naar sloterdijk gaan met metro (2 of 3 haltes) en daar de trein pakken naar rotterdam (is dan wel de stoptrein maar maakt ansich weinig uit)

als dat je niet bevalt, zou ik zorgen dat je op centraal/duivendrecht/bijlmer terecht komt en dan de trein richting rotterdam nemen. Overstappen in leiden lijkt me geen strak plan. (uberhaupt overstappen is niet erg chill, kun je beter gewoon 10 min langer in de trein zitten)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Osiris geeft een optie aan om via A'dam Centraal te reizen omdat je dan direct door kan naar Rotterdam. Naar mijn weten stoppen alle treinen tussen Amsterdam en Rotterdam ook op Schiphol, dus waarom niet direct in de goede richting reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Spotter schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:09:
[...]

Osiris geeft een optie aan om via A'dam Centraal te reizen omdat je dan direct door kan naar Rotterdam. Naar mijn weten stoppen alle treinen tussen Amsterdam en Rotterdam ook op Schiphol, dus waarom niet direct in de goede richting reizen?
Volgens de NS niet:

22:40 Amsterdam Centraal 5a Haarlem Sneltrein 2291 NS
22:46 Amsterdam Sloterdijk
22:58 Haarlem
23:03 Heemstede-Aerdenhout
23:18 Leiden Centraal
23:27 Den Haag Laan v NOI
23:31 Den Haag HS
23:38 Delft
23:45 Schiedam Centrum
23:50 i Rotterdam Centraal 6

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik zou zelf liever een tram, metro of taxi naar Sloterdijk pakken dan om dat tijdstip op Lelylaan staan.
Op Sloterdijk kun je dan gewoon een trein naar Rotterdam pakken. Of afhankelijk van waar je precies gaat eten naar Amsterdam CS of Zuid-WTC, omvanaf daar een intercity te nemen.

Sneltrein naar Breda rijdt over zowel Sloterdijk als Rotterdam Centraal (en niet over Schiphol).
Intercities vanaf Amsterdam Centraal stoppen ook allemaal te Schiphol en Rotterdam, maar niet op Sloterdijk.
Intercities vanaf Utrecht stoppen ook allemaal te Zuid, Schiphol en Rotterdam.

Om om 23:32 op R'dam CS aan te komen moet je om 22:31 de Intercity op Zuid hebben. Je moet dan om 22:15 de metro op Lelylaan hebben. Of misschien dat je gezelschap je op Zuid of een tussenliggend metrostation kan afzetten. Ik zelf zit rond die tijden niet graag in een metro rondom Lelylaan.

[ Voor 82% gewijzigd door frickY op 25-02-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
justice strike schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:36:
ik woon in amsterdam, en werk in rotterdam. Ik ga nogal regelmatig met de trein. Als ik zou kiezen, (en je komt van lelylaan) dan zou ik naar sloterdijk gaan met metro (2 of 3 haltes) en daar de trein pakken naar rotterdam (is dan wel de stoptrein maar maakt ansich weinig uit)

als dat je niet bevalt, zou ik zorgen dat je op centraal/duivendrecht/bijlmer terecht komt en dan de trein richting rotterdam nemen. Overstappen in leiden lijkt me geen strak plan. (uberhaupt overstappen is niet erg chill, kun je beter gewoon 10 min langer in de trein zitten)
frickY schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:28:
Ik zou zelf liever een tram, metro of taxi naar Sloterdijk pakken dan om dat tijdstip op Lelylaan staan.
Op Sloterdijk kun je dan gewoon een trein naar Rotterdam pakken. Of afhankelijk van waar je precies gaat eten naar Amsterdam CS of Zuid-WTC, omvanaf daar een intercity te nemen.

Sneltrein naar Breda rijdt over zowel Sloterdijk als Rotterdam Centraal (en niet over Schiphol).
Intercities vanaf Amsterdam Centraal stoppen ook allemaal te Schiphol en Rotterdam, maar niet op Sloterdijk.
Intercities vanaf Utrecht stoppen ook allemaal te Zuid, Schiphol en Rotterdam.

Om om 23:32 op R'dam CS aan te komen moet je om 22:31 de Intercity op Zuid hebben. Je moet dan om 22:15 de metro op Lelylaan hebben. Of misschien dat je gezelschap je op Zuid of een tussenliggend metrostation kan afzetten. Ik zelf zit rond die tijden niet graag in een metro rondom Lelylaan.
Sloterdijk vind ik nu de beste optie. Dat wordt dus Vriend --> (metro) --> Sloterdijk --> (sneltrein) --> R'dam C. Ik kom dan op een mooi tijdstip aan op R'dam (23.50) zodat ik een makkelijke aansluiting heb op de bus.

8 minuten overstaptijd in Amsterdam van metro naar trein. In Rotterdam dan wel weer een erg lange overstap, maar dat moet dan maar.

Metro: 23.59 --> 0.09
Bus: vertrekt om 0.27 dus dat is bijna 20 minuten wachten

Bedankt!

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Damn, ik dacht dat ik alles gehad had (Sneltrein, IC, Beneluxtrein, Thalys).. maar die was ik inderdaad vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Goed, mijn excursie vandaag op Schiphol was pas laat afgelopen waardoor het bezoek aan die vriend niet meer de moeite was.

Ik kon op Schiphol weer kiezen voor een trein van 21.55 ongeveer, maar dan zat je weer met de 2 minuten overstap op Leiden. Aangezien ik niet alleen was hebben we nog wat rondgeslenterd en de trein van 22.15 gepakt :P Zonder overstap naar R'dam.

Met de metro in R'dam werd het wel krap. Aangezien de trein wat vertraging had, moest ik de tweede metro-optie nemen. Dus volgens het rooster heb je dan 3 minuten voor de overstap van metro op bus.

De metro reed echter langzaam, waardoor de overstap verkort werd naar 2 minuten :P Maar wel gehaald gelukkig. Anders had ik een half uur of langer moeten wachten en zou ik dus ook 30+ minuten later thuis geweest :X

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Auto :Y)

Dan hoef je ook niet zenuwachtig op de klok blijven kijken of je je trein wel haalt, kan je veel langer blijven en hoef je niet over te stappen.

En op dat tijdstip knal je zo terug.

edit:
ow je bent al geweest zie ik :')

[ Voor 11% gewijzigd door Repeat op 26-02-2008 01:49 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ja auto maar dan mag je weer niet drinken. In dit geval wel een factor, aangezien het een soort cocktailavond zou worden :P

NOSIG

Pagina: 1