Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds een paar weken hebben we Nokia's E65. De bedoeling is om deze te synchroniseren met contacten uit outlook. Het probleem waar we op stuiten is dat de Nokia E65 de telefoonnummer notatie van Outlook niet herkent. Outlook notatie +xx (0xx) xxxxxxx. Om de Nokia E65 een nummer te laten bellen moeten we de haakjes en de nul verwijderen, wat bij de eerst volgende synchronisatie weer te niet wordt gedaan en daarnaast en omvangrijk karwei is.
(Bij synchronisatie is Outlook dominant, want daar worden de wijzigingen aangebracht en nieuwe contacten ingebracht). Zijn er mensen met dit zelfde probleem of is de oplossing eenvoudig. De helpdesk van Nokia zegt dat de notatie wijze van outlook de fout veroorzaakt en zij daar niets aan kunnen doen, maar onze telefooninstallatie (CISCO) heeft er geen enkel probleem mee. Hopelijk is er een oplossing

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:14:
Hallo, sinds een paar weken hebben we Nokia's E65. De bedoeling is om deze te synchroniseren met contacten uit outlook. Het probleem waar we op stuiten is dat de Nokia E65 de telefoonnummer notatie van Outlook niet herkent. Outlook notatie +xx (0xx) xxxxxxx. Om de Nokia E65 een nummer te laten bellen moeten we de haakjes en de nul verwijderen, wat bij de eerst volgende synchronisatie weer te niet wordt gedaan en daarnaast en omvangrijk karwei is.
Daar heb ik persoonlijk totaal geen probleem mee. Misschien moet je even iets instellen in je Outlook zodat de nummernotitie weer juist is.

Bij mij staat alles als +31612345678 (soms doet `ie een spatie tussen de 6 en de 1, maar dat levert totaal geen enkel probleem op.
(Bij synchronisatie is Outlook dominant, want daar worden de wijzigingen aangebracht en nieuwe contacten ingebracht).
Het is gewoon in te stellen wie dominant is.

Mag ik bij deze van de gelegenheid gebruik maken om dit topic om te dopen in het Nokia PC Suite - Problemen topic

Zo kunnen we hier alle syncronisatie en andere problemen met Nokia PC Suite bespreken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Hallo,

Ben gebruiker van Nokia PC Suite icm 6230i om mijn agenda in Outlook te synchroniseren met m'n agenda in de telefoon (en ook andersom). Dit gaat goed totdat afspraken in Outlook worden gewijzigd. Een (meestal repeterende) afspraak die een update heeft gekregen ben ik kwijt in mijn telefoonagenda. Ik werk met versie 6.82 van PC Suite icm Outlook 2003.

Iemand suggesties?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ginz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:48:
[...]

Mag ik bij deze van de gelegenheid gebruik maken om dit topic om te dopen in het Nokia PC Suite - Problemen topic

Zo kunnen we hier alle syncronisatie en andere problemen met Nokia PC Suite bespreken.
Mooi;

Ik probeer te synchroniseren (vista - outlook 2007). Met mijn N70 gaat het prima. Pak ik dan de E65 van mevrouw teacher:

verbinden met E65
wachten op E65

En dan gebeurd er niets....

Wat nu?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik kan de laatste paar dagen pc suite niet meer gebruiken, omdat ik hem niet aan de praat krijg.. Ik had eerst NSeries PC Suite geïnstalleerd maar wilde overstappen naar de nieuwste versie van de 'gewone' PC suite. Dit ging dramatisch. Ik heb alle nokia software verwijderd en ook alles wat met nokia te maken heeft uit het register verwijderd. Toch krijg ik errors als 'pcsync2.exe kan niet worden uitgevoerd' na het opstarten van mn pc en ik krijg zowel de gewone (nieuwste versie) PC Suite als NSeries PC Suite niet meer aan de praat. Ze starten simpelweg niet op bij aanklikken. Wie kan me helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 27-04-2008 14:04 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Probeer even de Nokia PC Suite Cleaner er overheen te halen...

Er is een speciaal programmatje van Nokia die alles weg haalt. Mogelijk een reinstall daarna kan je problemen oplossen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 17:54
Ginz schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:36:
Probeer even de Nokia PC Suite Cleaner er overheen te halen...
Ter aanvulling hierop: Nokia PC Suite Cleaner werkt tot versie 6.83.

Met de laatste versies van Nokia PC Suite heb ik ook enorme problemen; ik ben blijkbaar niet de enige. De software is gewoon ergerlijk, met al die fancy effectjes, eigen skin (vs native skin van OS) en randfunctionaliteit die geen kat gebruikt. Zoals veel tweakers ben ik op zoek naar eenvoudige software die zoveel mogelijk integreert en gewoon zijn werk doet, met name synchroniseren, wat bestanden overzetten en backuppen. Nokia PC Suite voldoet hier allesbehalve aan!

Toen Nokia PC Suite nog wilde synchroniseren vond ik het al ergerlijk dat ik al die drivers en overbodige meuk moest installeren. Sinds kort wordt mijn telefoon niet meer herkend en kan ik helemaal niet meer synchroniseren. Resources vreten doet het wel nog overigens... Herhaaldelijke herinstallaties hebben niets opgeleverd.

Sinds ik mijn Nokia N70 gekregen heb ben ik nog altijd op zoek naar een alternatief voor die Nokia PC Suite.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05
Hallo Tweakers,

Een oud topic, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb hier een nokia 9300i en een pc met nokia pc suite.

Nu werkte alles, totdat de pc gecrashed is, en XP opnieuw is geïnstalleerd.

Nokia PC suite ziet de telefoon, backuppen werkt, maar synchronisatie krijg ik domweg NIET aan de gang.

Ik kan wel synchroniseren (communicatie is dusdanig in orde dat de nokia gezien wordt) maar na een tijdje (zo'n 5 minuten ongeveer) krijg ik de melding:

PC sync-informatie
De mobiele telefoon heeft niet gereageerd.
Wilt u nog langer wachten?

En in het scherm blijft staan "wachten op 9300i"

Hoe krijg ik dit weer werkend :?
De laatste versie gedownload, tot 2 x toe een complete reïnstall van pc suite, maar helaas :(

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat als Outlook met Exchange verbonden is, PC Suite niet werkt. Je krijgt dan inderdaad een time out. Als ik Outlook in 'chache mode' laat draaien, dus mail wordt lokaal opgeslagen in een .OST-bestand, dan werkt PC wel goed....

• JanSr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04-2024
Mijn nieuwe Nokia 3110 voorzien van de contacten van de vorige telefoon, een 3109, blijkt een helse klus.
De 3110 weigert de backups te zien van de 3109.
Als ik de contacten van de 3109 exporteer krijg ik ze vervolgens niet meer geinmporteerd. Ik krijg de melding .."kunnen niet worden geimporteerd. Controleer de bestandsindeling."...

Die bestandsindeling nauwgezet conform de help instructies ingesteld. Beide bestandsindelingen werken niet (txt en CSV).

Wat ook kan is de inhoud van Contactpersonen naar een map schuiven. Van die map kan je ze in de nieuwe telefoon schuiven. Fantasties!
Alleen: hele stukken alfabet komen niet mee. Dus van de contactpersonen die beginnen met bijvoorbeeld K komt maar een deel over.
Met overtrypen de boel weer compleet gemaakt.
Eén keer synchroniseren en je kan opnieuw beginnen.
Eerst een back up maken? Probeer ens war dat teweeg brengt.
Ik vrees dat ze bij Nokia de jongste bediende op dit speeltje hebben gezet. Nokia blijkt ook geheel immuun voor klachten.

Nog ergerlijker is dat je eigenlijk alleen in Excel een beetje handzaam alle Naam, Voornaa, Tussenvogsel etc. op orde kan krijgen (bij mij na jaren wat doorelkaar geraakt).
Ik zie geen kans om deze warboel de baas te worden.

Weet iemand de truuk?

Ik vond nog een programmaatje Noki, dat het allemaal wel zou kunnen. Ook daar ben ik te stom voor. Zeker voor € 49 of zo.

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:49:
Hallo Tweakers,

Een oud topic, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb hier een nokia 9300i en een pc met nokia pc suite.

Nu werkte alles, totdat de pc gecrashed is, en XP opnieuw is geïnstalleerd.

Nokia PC suite ziet de telefoon, backuppen werkt, maar synchronisatie krijg ik domweg NIET aan de gang.

Ik kan wel synchroniseren (communicatie is dusdanig in orde dat de nokia gezien wordt) maar na een tijdje (zo'n 5 minuten ongeveer) krijg ik de melding:

PC sync-informatie
De mobiele telefoon heeft niet gereageerd.
Wilt u nog langer wachten?

En in het scherm blijft staan "wachten op 9300i"

Hoe krijg ik dit weer werkend :?
De laatste versie gedownload, tot 2 x toe een complete reïnstall van pc suite, maar helaas :(
Beste,

heeft u hier ooit een oplossing voor gevonden?
Wij hebben hier exact hetzelfde probleem! Alles werkte prima tot nu!

mvg,

nathalie
Pagina: 1