Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Balanceren/ Slag

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Zo, na weer geld te hebben uitgegeven en niet helemaal tevreden ben hoop ik hier advies te krijgen wat zinnig is om te doen. Het begon allemaal met een setje velgen. De banden hiervan waren op dus besloot online 4 stuks Nankang RX615 185/55 R14 80H TW banden te bestellen. Deze komen op 14 inch velgen met een breedte van 5,5J. Na deze te hebben ontvangen heb ik deze paar weken laten monteren door een garage. Hun balanceerapparaat gaf vreemde waardes aan (tot 80 gram extra lood zelfs). Het lukte maar niet om de banden daarop de balanceren tot 0. Ook het rijden op de snelweg was een drama (stuur trillen). Omdat ik hier eigenlijk nooit eerder last van had, had ik de indruk dat het aan mijn banden kon liggen. Deze keer besloot ik gewoon bij de garage 4 stuks Viking te bestellen. Na deze gemonteerd te hebben gaf nu ook weer het balanceerapparaat wat hoge waardes, maar niet zo hoog (max 50) als die van Nankang. Het lukte ook maar niet om de banden daarop de balanceren. Er werd besloten om even naar de Sprint te gaan die een wat betere apparaat hadden staan. Die gaf ook dezelfde waarde aan, maar daarop kon er netjes tot 0 gebalanceerd worden. Nu voel ik op de snelweg ook geen trillingen ed. maar mij werd verteld dat mijn velgen niet helemaal recht meer zijn.

Dit zijn de hoeveelheid extra lood die is gehangen in mijn velg:

Linksvoor = Buiten 35g, Binnen 10g
Rechtsvoor = Buiten 25g, Binnen 20g
Linksachter = Buiten 60g, Binnen 25g
Rechtsachter = Buiten 20g, Binnen 30g

Het rijd nu allemaal wel netjes. De hoeveelheid lood vind ik zelf wel aan de hoge kant. Welnu zit ik met 2 setjes banden. 1 die terug gestuurd moet worden, in de hoop dat het een fabrieksfout is en mijn geld terug krijg. En de 2de die is gemonteerd, goed rijd.

Is het erg om met deze waardes rond te rijden? Hiermee doel ik niet zozeer op comfort, maar op extra slijtage van de lagers ed. Ik heb zelf liever een setje velgen wat wel precies rond is.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Nee zal allemaal wel meevallen, je moest eens weten hoeveel mensen velgen verkopen en rijden als zijne recht maar absoluut niet recht meer zijn. Richten van een wiel kost hier in Hardenberg ommenabij de 65 euro :)

XXXVI

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Slijtage zal wel mee vallen. Gewicht is minder belangrijk als het gewoon constant het zelfde is. Als er dus grote uitschieters tussen zitten van 100g dan zal het lagertje dat wel gaan merken.

.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
AkroBatik schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:19:
Slijtage zal wel mee vallen. Gewicht is minder belangrijk als het gewoon constant het zelfde is. Als er dus grote uitschieters tussen zitten van 100g dan zal het lagertje dat wel gaan merken.
60g is aardig veel, tenminste ze hebben per 5g geplakt, en dat is een hele rij :+ .
Maar na deze reply's maak ik me niet meer zoveel zorgen en rij ik wel met deze setje verder door.