Toon posts:

Geforce 8800GT en Dell Dimension E521: beeld standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vele klachten gezien over de geforce 8800 GT die niet draaien wilt en waar het scherm dus standby blijft. Ik heb ook dit probleem na een investering in nieuwe hardware zoals powersupply en dergelijke.

Ik zie hier vaak staan een bios flash op het moederbord of op de video kaart zelf.

Heeft er iemand ervaring met de Dell Dimension E521 ... ik draai de laatste BIOS maar dan nog krijg ik hem niet aan de praat.

De Bios herkend de kaart niet in de PCI-E slot.

Verwijderd

Is toevallig niet je moederbord brak of de pci-e slot niet helemaal goed? Pci-e slot misschien stoffig?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dit probleem had ik ook, er zijn meerdere topics hier die hetzelfde probleem globaal hebben.
Je chipset van je moederbord kan de 8800GT niet aan. Dit weet je zeker na een inverstering in een nieuwe voeding als die zwaar genoeg is en het beeld op stand-by blijft.

Een bios update is een remedie, maar omdat je die ook al geprobeerd hebt ligt het aan je mobo dat die niet backwards compatible is met je 8800GT en zal je dus een andere grafische kaart of een nieuw moederbord moeten kopen....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Is het misschien mogelijk dat je duidelijke specs post? Dan hoeft niet iedereen die dit leest op zoek te gaan naar wat er ongeveer in een Dell Dimension E521 zit?
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:03:
De Bios herkend de kaart niet in de PCI-E slot.
Hoe heb je dit vast gesteld? Boot de boel wel dat je daadwerkelijk kunt zien dat er iets staat als "Unrecognized" of "Unknown"? Of boot de boel helemaal niet?

Wat betreft BIOS-updates. Meestal als een moederbord problemen geeft met specifieke videokaarten wil een BIOS-update van het moederbord nog wel eens helpen. Daarvoor moet er natuurlijk wel een nieuwere BIOS beschikbaar zijn. Voor het precieze hoe en wat van een BIOS-update verwijs ik je naar de FAQ in PMG en naar de handleiding bij menig BIOS-update programmaatje.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gevraagd is dit mijn configuratie:

DIMENSION E521 LIVE AMD X2 3800 (2.00GHZ)
1GB DUAL CHANNEL DDR2 533MHZ [2X512MB]
INTERNAL 13-IN-1 MEDIA CARD READER
160GB 7200RPM SATA HARD DRIVE
16 X DVD +/- RW
INTEGRATED NVIDIA GEFORCE 6150 LE GPU
AUDIO INTEGRATED HDA 7.1 DOLBY DIGITAL C

Als ik in de BIOS ga geeft die een overzichtje weer van de PCI slots (waaronder ook de PCI-E slots)
Mijn kaart zit in slot 1 maar de BIOS zegt dat dat slot not populated is.

BIOS van videokaart updaten zou een mogelijkheid zijn maar daarvoor moet ik hem natuurlijk wel eerst aan de praat krijgen :D

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

je krijgt je bios te zien met je 8800GT op je moederbord of niet?
door de Bios van je videokaart veranderen vervalt automatisch je garantie.
Een firmware upgrade voor je graka zou mogelijk moeten zijn, maar moet dan van iemand behalve nvidia zelf komen om te werken, waardoor de garantie alsnog vervalt.
Een mobo bios upgrade werkt niet, dan ligt het aan je moederbord!! en/of je chipset op je moederbord.
En aangezien je een Dell hebt denk ik niet dat je grafische kaart gesupport wordt....

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik zie nergens: "De PCIe externe powerstekker heb ik erin gestoken"

8800GT is te zwaar om zelf te lopen in PCI-e slot. In doos zie je adaptertje met PCI-e stekker eraan. Gebruik die om videokaart alsnog van stroom te voorzien direct uit de voeding.
Anders zal het op blank blijven en werkt kaart niet.

Zoniet, dan voeding nemen met ongeveer 450 W vermogen.
Welke voeding zit eigenlijk in je Dell?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je die 6pins PCI-E stekker er niet in gestoken hebt beginnen je mobo en je voeding als een dolle te piepen voordat je überhaupt gePOST hebt!! Ik denk dat hij dat wel gechecked heeft, maar niet vermeld (was trouwens wel handiger geweest!)

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses . de 6pins PCI-E stekker was inderdaad aangesloten

Ik heb er een nieuwe voeding ingestokem van Corsair, een 450 Watt.

Op het dell forums lees ik dat er mensen zijn die met een E521 een geforce 8800gt draaien hebben

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik zou gewoon een bios update proberen via de onboard video kaart, chipset drivers updaten, maar hoofdzakelijk biosupdate kan er voor zorgen dat je je GT draaiend krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai reeds de laatste BIOS die beschikbaar is via Dell

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan pikt je mobo je kaart niet, als je een sli mobo hebt zou ik het andere slot proberen.
Ook kan je je kaart in de computer van een familielid/vriend/collega testen. Doet hij het nog steeds niet, DOA/RMA sturen en doet hij het in een andere configuratie wel, dan zal je helaas een nieuw moederbord aan moeten schaffen..... (moest ik ook :( alhoewel ben ik blij dat ik het gedaan heb, ik kan nu nog iig 1 a 2 jaar upgraden voordat ik helemaal nieuw moet)

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
First boot : pci-e ? aangezien je een onboard kaart hebt

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer dat maar eens in te stellen zonder beeld...
dit moet dus via je onboard kaart ingesteld worden, dan afsluiten, GT er in booten maar...
en volgens mij zou je dit niet in hoeven stellen, ik had bij m'n broertje mijn 7600GS er in gedrukt, VGAkabel aangesloten en hij boot zo.. POST duurde wel wat langer ivm herkenning en omschakeling, maar zonder problemen (onboardkaart was een 7050LE,dus ook geen problemen met de drivers)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen first boot selecteren aangezien mijn BIOS mijn kaart niet wilt herkennen.

Ik heb een ticket geopend bij Dell...eens kijken wat die te zeggen hebben :D

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

kan je via je onboard videokaart wel in de bios komen? Dan moet je daar de boel goed instellen, afsluiten, GT er in en opnieuw booten
En hopelijk krijg je zsm reactie op je ticket bij Dell.

Verwijderd

Topicstarter
Op Dell hoef ik dus niet te rekenen.

Hun reactie was we geven geen support op artikelen die niet bij ons zijn gekocht.

Ik meld hun dat er niks mis is met de videokaart omdat deze elders werkt en het dus hun systeem is dat problemen geeft.

Dan nog weigeren ze enige hulp.

Dit heb ik wel gevonden op tweakers en ik denk dat dit vele mensen met gelijkaardig probleem zal helpen:

Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden

jammer genoeg is mijn dus een 1.0a moederbord.

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

met andere woorden
je moet het dus op een PCIe x16 v1 kaartje houden zoals bv de 8600 en bepaalde series 8800?

888 voor ondertiteling

Pagina: 1