[Google Analytics] iframe en bouncerate?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Op mijn homepage heb ik een iframe geplaatst, waarin ik de pagina 'latesttopics.php' laad, waarop de meest recente topics van mijn forum worden getoond.

Vanwege een server verhuizing heb ik het forum even op disabled gezet, waardoor latesttopics.php niet geladen kan worden en vervangen wordt door een algemene pagina met de melding dat het forum disabled is.
Vanaf dat moment zag ik iets vreemds in mijn statistieken: de bouncerate van mijn website is gedaald met 10%, en de bezoeken aan het forum zijn juist heel erg gestegen.
Dat doet mij dus vermoeden dat voorheen alle bezoekers die via het iframe naar het forum doorklikten, als 'bounce' werden geteld. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De huidige situatie is, dat de pagina latesttopics.php geen Google Analytics code bevat, en alle andere pagina's van het forum wel. Dit leek mij de correcte manier, maar dat is dus blijkbaar niet het geval.

Mijn vraag is: hoe zorg ik ervoor dat mensen die via een link in het iframe naar een topic op het forum klikken, niet als bounce geteld worden, terwijl mensen die de homepage bezoeken en niet naar het forum klikken, niet ook als bezoekers van het forum geteld worden (terwijl ze eigenlijk wel een forumpagina in het iframe laden)?

Via Google en de helpfile van GA vind ik wel diverse topics over GA en iframes (zoals deze), maar dat gaat bijna allemaal over het laden van pagina's op andere domeinen in een iframe. Mijn forum staat echter gewoon op hetzelfde domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom include ge die latesttopics.php niet gewoon mooi in uw index.php, oogt veel mooier, is veel mooier, en dan hebt ge da probleem niet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Snake schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:48:
Waarom include ge die latesttopics.php niet gewoon mooi in uw index.php, oogt veel mooier, is veel mooier, en dan hebt ge da probleem niet.
Ik zou inderdaad deze oplossing gebruiken. Sowieso werken Google Analytics en frames niet lekker samen, ik zou hier wat anders voor bedenken.

Tijden het laden van de homepage wordt een GA aanroep gedaan, een paar milliseconden er voor of er na wordt vanuit het iframe ook een GA aanroep gedaan waardoor GA denkt dat een bezoeker naar een volgende pagina genavigeerd is. Hierdoor treden rare bounce-rates en dergelijke op.

[ Voor 26% gewijzigd door André op 25-02-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Dat zou een heel mooie oplossing zijn, maar ik krijg het niet werkend met een php include :(