[Linux] GLIBC 2.0 fout

Pagina: 1
Acties:

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 07:36
Ik probeer een CAD tool (Cadence) aan de praat te krijgen onder andLinux. andLinux is een distrubutie van coLinux: hiermee kan je Linux draaien in een Windows omgeving zonder moeilijk te hoeven doen met partities (het bestandsysteem is gewoon een x GB groot bestand in Windows). Het lijkt er op dat andLinux gebaseerd is op Ubuntu (14)... tenminste dat is wat apt-get aangeeft. De rede dat ik andLinux gebruik ipv een echte Linux install is dat ik geen zin heb om zo'n install te maken (niet veel Linux ervaring) en m'n (RAID) partities te wijzigen en dergelijke (grub heeft al een keer m'n RAID schrijven verprutst toen ik Linux op een single drive naast mijn RAID partities probeerde te installeren).

Installatie en dergelijke liep allemaal vrij vlekkeloos en ook andLinux draait als een zonnetje (briljant concept als je een keer een Linux applicatie nodig hebt en daarnaast eigenlijk nooit Linux draait).

Echter als ik iets van Cadence probeer op te starten krijg ik de foutmelding 'symbol errno, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference'. Ik heb zelf geen idee wat dit betekent aangezien ik een aardige Linux newbie ben. Ik heb al geproeeld libc te updaten via apt-get, maar de laatste staat al geinstalleerd. Ik heb tevens een suggestie die ik vond op internet geprobeerd, waarbij je LD_ASSUME_KERNEL=2.4.0 moest gebruiken... zelfde fout.

Kan iemand me uitleggen wat deze fout betekent... en nog beter hoe ik hem kan verhelpen? Alvast heel erg bedankt!

My case has so many fans that it hovers above the ground

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
Heeft dit je helemaal niet kunnen helpen? Zo te zien is het een nasty probleem omdat je nu alles crosscompiled, beter installeer je toch gewoon dualboot met Ubuntu ofzo. Ik heb een keer proberen te crosscompilen op Gentoo maar dat bracht alleen gezijk mee.

[ Voor 34% gewijzigd door _eXistenZ_ op 24-02-2008 16:12 ]

There is no replacement for displacement!

• Sten Vollebregt
De meeste oplossingen kon ik niet volgen (ik = Linux newbie), waren applicatie specifiek of werkten niet. Hoe bedoel je crosscompilen? andLinux draait gewoon native onder Windows (net zoals met VMWare, maar dan gratis).

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 19:21
VMWare server is ook gratis te downloaden

Check dit en help mee!

• Sten Vollebregt
Ik dacht dat alleen VMWare Player gratis was?

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 19:21
nee hoor alleen VMWare ESX en VMWare Workstation zijn betaald
http://www.vmware.com/download/server/
hier kun je hem downloaden mss wel ff registreren

Check dit en help mee!

Pagina: 1