Toon posts:

extra HHD en USB front

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mijn PC:
Systeemkast-Antec New Solution 6000
Voeding-Antec Earthwatts 500Watt
moederbord-Gigabyte P35C-DS3R (P35)
processor-intel E6750 (dual core)
harde schijven- Hitachi 320 GB SATA2 (2 x)
brander-samsung SH-S203B
floppy-NEC 1.44MB 3.5"
videokaart-XFX 7950GT/570 (extreme)
overig- 3 extra fans en scythe karameter

Nu mijn probleem:
Na 4 maanden met deze PC te hebben gewerkt, bleek dat 640 GB opslag toch wat aan de krappe kant was. Dus een extra harde schijf (intern) van 500 GB erbij geplaatst. Na het inbouwen van de nieuwe harde schijf, blijkt echter dat mijn front USB niet meer werkt. Alle draadjes zijn nagekeken, en alles is nog steeds goed aangesloten. Bij google'en kwam ik tegen dat de front USB's minder stroom gebruiken en dat door het plaatsen van de extra harde schijf, het wel eens zo kon zijn dat deze nu te weinig stroom overhouden om goed te kunnen werken.

Is dit waar ????, in schijfbeheer kan ik ook niet zien dat er bv. een usb stick is aangesloten. (was voorheen K:\ , maar K:\ is nu mijn extra harde schijf)
Of doe ik iets verkeerd, en moet ik mijn extra harde schijf een andere driveletter geven ????

Alvast bedankt voot eventuele reacties. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een extra hdd ervoor zorgt dat je frontUSB niet meer voldoende stroom krijgt dan loopt de voeding echt op z'n max en zou je die eens moeten vervangen. Als je die hdd nu lostrekt, is het probleem dan over of niet?

Verwijderd

Hij heeft een leuk systeem maar die voeding zit echt nog niet aan z'n max... Sowieso, front USB = 500mA bij 12v. Dus dat is maar iets van 6w :D. Ik weet niet of een dergelijk verhaal waar is, maar dat zou dan maar voor een heel beperkt aantal moederborden gelden. Ik heb hier op mijn MSI K9N Sli nergens last van met 3 interne HDD's (momenteel twee, maar ook met 3 kon ik gewoon nog een 500mA externe HDD op de front USB aansluiten en dat ging prima).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 15:37 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 18:52
Wat werkt er niet aan je front usb?

Verwijderd

Topicstarter
:?
DaCoTa schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:12:
Wat werkt er niet aan je front usb?
Hij reageert nergens meer op, wat ik ook in de front USB stop (stick i.o.d.) hij herkent niets.
:? :?

Verwijderd

Is er niet bij het plaatsen de harde schijf iets losgeschoten, waardoor de usb-poorten niet meer met het moederbord verbonden zijn?

Verwijderd

sluit de interne kabels van de front usb aan op een ander usb header op het moederbord. kan dat je met het inbouwen van de hdd d.m.v. statische electriciteit de header heb gefrituurd. probeer ook de suggestie van Terw_Dan en trek de hdd eens los en kijk of de problemen zich nog steeds voordoen maar naar mijn mening zouden deze twee zaken volledig los van elkaar moeten staan of je mobo is wel erg slecht ontworpen (wat overigens niet zo is)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik heb helaas nu geen tijd om het een en ander te proberen.
Laat nog wel weten hoe het afgelopen is.
Thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een ieder bedanken voor de tips die ik gehad heb over mijn front-USB probleem.
Na uitvoerig testen en het uitsluiten van de mogelijkheden die jullie in het forum opnoemde, is mijn probleem veroorzaakt door ..............een draadbreuk.
Iedereen bedankt voor de reacties.

De-almachtige.
Pagina: 1