Toon posts:

[Time Capsule] Bruikbaar als sample-library?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik wat meer ruimte krijgen dan ik nu heb op mijn iMac. Ik zit te denken aan de time capsule, ook de automatische backup daarvan lijkt me heel rlxt.

Maar mijn vraag is nu: ik hou me redelijk veel bezig met audioopname/-bewerking. Ik wil de capsule gaan gebruiken om mijn samples op te zetten en die te streamen naar bijvoorbeeld Logic/Fruity Loops. Ook wil ik direct opnemen op deze schijf.

Is de snelheid hier hoog genoeg voor? Red hij dat draadloos? Of kan ik hem gewoon met firewire oid aan mijn mac hangen en dat hij dan toch heel snel is?

Alvast bedankt! :>

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik denk dat een sample-library misschien nog wel zou werken. Je moet dan wel lang wachten bij het laden van je project. En je software moet netwerk-volumes ondersteunen. Ik weet niet zeker of dat in alle gevallen werkt. Direct opnemen naar netwerkschijf lijkt me geen goed idee, in ieder geval niet draadloos. Omdat het niet gegarandeerd is dat data binnen een bepaalde tijd overkomt kun je hiccups krijgen, lijkt me niet fijn tijdens een belangrijke opname.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks!

Maar weet iemand of het mogelijk is om hem via usb/firewire aan je iMac te hangen? Want dan zou opnemen geen probleem zijn toch?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
nope, kan niet, dat is het enige wat me tegenhoud. ben nu in de USA, dus eens kijken wat voor andere leuke apple gadgets we kunnen meenemen naar NL...

[ Voor 82% gewijzigd door jpvk007 op 24-02-2008 18:48 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je kunt toch een goeie ethernet kabel gebruiken ipv USB of FW? Daar pomp je aardig wat data doorheen.

Zoef

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met die wireless snelheid. Al je ook nog g-class apparatuur gebruikt schakeld hij dan compleet terug naar 54mbit?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
yeps

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je het bekabeld aansluit zou de snelheid ruim voldoende moeten zijn (1gbit)

Maar hoe zit het met muziek (mp3's etc) die je op Time Capsule zet, ondersteund TC een soort van iTunes server, zodat je de muziek die op je TC staat vanuit iTunes kunt benaderen/afspelen, ik lees hier niets over, dit blijft een mysterie.

Dit is namelijk het enigste wat mij er nog van houd om een TC1TB versie te bestellen
Pagina: 1