[showcase] Portret - Doreen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Agency: Cutting Edge Photography studios
Model: Doreen Roex

Paar dagen geleden kwam ik op Hyves een oude klasgenote tegen, zowat 6 jaar niet meer gezien. Ideaal moment om wat af te spreken en meteen uit te nodigen voor een modelshoot. :+

Seriematig werken was belangrijk voor mij, vandaar de 3 zwartwit- en de 3 kleuren-foto's. Lofzang en kritiek is welkom :P

1.
Afbeeldingslocatie: http://cepstudios.com/galleries/doreenroex/images/Doreen-45.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://cepstudios.com/galleries/doreenroex/images/Doreen-42.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://cepstudios.com/galleries/doreenroex/images/Doreen-39.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://cepstudios.com/galleries/doreenroex/images/Doreen-31.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://cepstudios.com/galleries/doreenroex/images/Doreen-28.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://cepstudios.com/galleries/doreenroex/images/Doreen-20.jpg

Op verzoek eventueel meer ( valt buiten deze serie) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het valt me op dat je bij de hele serie ongeveer een zelfde schuinheid erin hebt. Bij foto 1 vind ik deze mooi, maar bij 2 en 3 was 't wellicht niet nodig geweest, net als bij 6. Je hebt 't waarschijnlijk gedaan om er echt een serie van te maken?

Wat ik jammer vind is dat bij alle kleurenfoto's het model er niét helemaal opstaat ('t haar bedoel ik), dit heb je wel erg goed gedaan bij zwart-wit. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal aan 't locatieverschil gelegen hebben. Kleurenfoto's zijn gemaakt bij trappen, en de zwartwit foto's tegen een muur ergens. Op de trappen locatie heb ik ook verscheidene full-length foto's gemaakt, maar die zitten zoals gezegd niet in de serie. :)

En schuinheid ligt aan mijn waterpas die een beetje fout is afgesteld :+, nee heb vaker de neiging om veel schuin te doen. Vond in deze serie ook de rechtere foto's niet passen :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:40:
Zal aan 't locatieverschil gelegen hebben. Kleurenfoto's zijn gemaakt bij trappen, en de zwartwit foto's tegen een muur ergens. Op de trappen locatie heb ik ook verscheidene full-length foto's gemaakt, maar die zitten zoals gezegd niet in de serie. :)

En schuinheid ligt aan mijn waterpas die een beetje fout is afgesteld :+, nee heb vaker de neiging om veel schuin te doen. Vond in deze serie ook de rechtere foto's niet passen :)
Ik moet eerlijk zeggen dat het schuine met wel bevalt, anders krijg je al heel snel van die standaard fotos.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Seriematig is het zeker, met allemaal schuine foto's. Ik vind het jammer, het zijn hierdoor geen lekkere composities. Ik zit met mijn hoofd schuin voor de monitor en dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Schuin mag best, als het wat toevoegt. En dat doet het hier in geen enkel geval wat mij betreft. Jammer, want DOF, belichting en bewerking zien er inderdaad showcase-waardig uit :)

Overigens kijkt het model ook iedere keer dezelfde kant op.

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 24-02-2008 17:20 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
#2 lijkt net niet scherp. Verder, netjes gedaan. Ik twijfel alleen wat of dit showcase waardig is. OK, licht etc is prima maar echt heel origineel is het niet. Kan aan mij liggen uiteraard.

[ Voor 59% gewijzigd door Wijnands op 24-02-2008 21:14 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
wat was het doel van deze modelshoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Als je ze zo allemaal na elkaar bekijkt valt het ook wel erg op dat je haar gezicht elke keer van de zelfde kant, met een muur/hek/iets aan de andere kant en even schuin ziet.
Foto's als 1,2 en 3 zou ik veel minder close nemen.
4 vind ik wel leuk, ook qua kleur.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lateef schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:15:
wat was het doel van deze modelshoot?
Beauty/fashion :) o.a voor mijn portfolio (en ervaring). Ik scout de modellen altijd zelf.
breinonline schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:18:
Seriematig is het zeker, met allemaal schuine foto's. Ik vind het jammer, het zijn hierdoor geen lekkere composities. Ik zit met mijn hoofd schuin voor de monitor en dat kan toch niet je bedoeling zijn.
Schuin mag best, als het wat toevoegt. En dat doet het hier in geen enkel geval wat mij betreft. Jammer, want DOF, belichting en bewerking zien er inderdaad showcase-waardig uit :)

Overigens kijkt het model ook iedere keer dezelfde kant op.
Ik bespeur alleen in foto 6 teveel schuinheid, de overige foto's vind ik het zelf absoluut niet storend. Foto 6 draai ik zelf mijn hoofd ook :) Zal persoonlijke voorkeur zijn. :)
Wijnands schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:45:
#2 lijkt net niet scherp. Verder, netjes gedaan. Ik twijfel alleen wat of dit showcase waardig is. OK, licht etc is prima maar echt heel origineel is het niet. Kan aan mij liggen uiteraard.
Ik heb geen foto's van haar gezien die er hetzelfde uitzien, dus het is wel origineel. :+ Nee even serieus, is het perse nodig om origineel te zijn? Wat mist er dan volgens jouw om het origineel te maken, andere poses, ander licht, wat? Zeg het me, dan kan ik de volgende keer misschien iets verbeteren.
abrakadaver schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:41:
Als je ze zo allemaal na elkaar bekijkt valt het ook wel erg op dat je haar gezicht elke keer van de zelfde kant, met een muur/hek/iets aan de andere kant en even schuin ziet.
Foto's als 1,2 en 3 zou ik veel minder close nemen.
4 vind ik wel leuk, ook qua kleur.
Haar gezicht is iedere keer van dezelfde kant. Daar leende de locaties zich het beste voor en ik vond die kant het fijnst om te werken. Over de schuinheid; het kan inderdaad misschien wat minder scheef, puntje voor de volgende keer. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het is allemaal vanaf 1 positie, het is een pose. Niets mis mee maar ik denk dat je toch wat meer kunnen doen, andere poses, je eigen houding wat wisselen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wijnands schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:51:
Het is allemaal vanaf 1 positie, het is een pose. Niets mis mee maar ik denk dat je toch wat meer kunnen doen, andere poses, je eigen houding wat wisselen bijvoorbeeld.
En vervolgens weer geen serie kunnen samenstellen. :) Ben ook fan van afwisseling, maar dit keer ging het me meer om het seriematig werken en dus ook continuïteit in de bewerking te krijgen. :) De volgende stap is om de serie te behouden en toch divers te kunnen zijn, maar voordat me dat zal lukken zullen er nog wel een paar showcases langs komen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1: de ketting en de reflectie in de muur- ik vind ze beide geinig, maar niet mooi
#2: stoere pose, en het haar licht mooi op
#3: mooie foto. Het donker onder haar handen geeft alleen wel een erg heftig contrast
#4: leuke foto, en een prettige DoF, niet orgineel, wel erg goed uitgevoerd imho :)
#5: ik heb hier wat moeite met het contrast naar de achtergrond, deze is donker en toch wel aanwezig
#6: minst bijzondere uit deze serie- doet het model denk ik ook geen recht

Als serie vind ik dit saai en eentonig. Voor een volgende serie zou ik meer variatie zoeken met je model :) Als unieke platen zitten er echt goede tussen. 1, 3 & 4 zijn mijn persoonlijke favos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is dan niet de schuinheid van de serie die monotoom is, de hoek van haar gezicht is in alle foto's hetzelfde. Het is een zeer interessant model om te fotograferen maar om dan slechts 1 hoek te pakken doet haar tekort. Ze heeft meer lichaam, ze heeft andere hoeken en ergens vast ook wel andere gelaatsexpresies.
Zodoende ook mijnerzijds de vraag wat het doel is om het zo te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:17:
Het is dan niet de schuinheid van de serie die monotoom is, de hoek van haar gezicht is in alle foto's hetzelfde.

Eens en de afwisseling met z/w doet het ook niet helemaal. Als losse foto's zijn ze geregeld okay, maar het is veel te veel van hetzelfde in een serie en het scheve stoort me flink. Jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dan niet de schuinheid van de serie die monotoom is, de hoek van haar gezicht is in alle foto's hetzelfde. Het is een zeer interessant model om te fotograferen maar om dan slechts 1 hoek te pakken doet haar tekort. Ze heeft meer lichaam, ze heeft andere hoeken en ergens vast ook wel andere gelaatsexpresies.
Ik heb vaak de neiging om in 1 "shoot" geen serie in te kunnen verwerken, dat de foto's alleenstaand wel goed zijn, maar dat het serie gevoel er niet is. Meestal komt dit door o.a bewerking, maar ook vaker door andere verschillen. Wilde zelf van deze shoot zoveel mogelijk serie erin verwerken, maar dat lukte nog niet perfect. Op naar de volgende shoot dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 20:09:
[...]

En vervolgens weer geen serie kunnen samenstellen. :) Ben ook fan van afwisseling, maar dit keer ging het me meer om het seriematig werken en dus ook continuïteit in de bewerking te krijgen. :) De volgende stap is om de serie te behouden en toch divers te kunnen zijn, maar voordat me dat zal lukken zullen er nog wel een paar showcases langs komen :)
Joh, je moet het helemaal zelf weten. Ik geef mijn mening, wat en of je er iets mee doet is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:54:
Ik moet eerlijk zeggen dat het schuine met wel bevalt, anders krijg je al heel snel van die standaard fotos.
dit is echt de grootste onzin :X je onderbouwing hiervoor is technisch, daar waar het nou net niet om draait voor een goede foto.

#5 vind ik het meest eerlijke beeld.
De rest is te geposeerd, of blik niet overtuigend.
#4 is ook eerlijk, maar het schuine werkt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:12:
[...]Beauty/fashion :) o.a voor mijn portfolio (en ervaring). Ik scout de modellen altijd zelf.
voor een serieus 'commercieel' portfolio vind ik het te kort schieten. ik denk dat je het seriematige toch echt ergens anders moet zoeken en niet in zes keer een zelfde schuine foto, zes keer dezelfde kant van haar gezicht en zes keer dezelfde kant gedekt door een muur of hek. dat maakt het alleen maar saai en ééntonig. probeer de seriematigheid in de inhoud te zoeken en niet in de vorm.

ook vind ik niet dat je een goed model hebt gescout, want wellicht is ze wel een mooie jonge dame, haar expressie vind ik zeer beperkt. maar dat kan natuurlijk ook aan jouw manier van regisseren liggen. hoe dan ook, het is aan jou te wijten ;)

als mooie foto van een oude bekende vind ik #4 (hoewel te schuin) en #5 goed bruikbaar. die doen het zéér goed bij haar (groot)ouders op de schoorsteenmantel of bij haar vriendje op zijn nachtkastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
De kleurenfoto's vind ik erg mooi van kleur en mooi qua licht. Kun je wat info geven over je setup (camera/flash)? Het lijkt alsof je een softbox hebt gebruikt oid? Of is dat nabewerking?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Echt te scheef, dat trekt ze onderuit, net als de kleur van de kleurenfotos....iemand hoord er niet groen/blauw uit te zien behalve als ze ziek zijn. Maar voor de rest best geslaagt hoor! vooral 2 en 3.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Melkbus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:12:
De kleurenfoto's vind ik erg mooi van kleur en mooi qua licht. Kun je wat info geven over je setup (camera/flash)? Het lijkt alsof je een softbox hebt gebruikt oid? Of is dat nabewerking?
Dit is vrijwel 100% availble light :) Kwestie van de locatie goed kennen ;)
lateef schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:44:
[...]

voor een serieus 'commercieel' portfolio vind ik het te kort schieten. ik denk dat je het seriematige toch echt ergens anders moet zoeken en niet in zes keer een zelfde schuine foto, zes keer dezelfde kant van haar gezicht en zes keer dezelfde kant gedekt door een muur of hek. dat maakt het alleen maar saai en ééntonig. probeer de seriematigheid in de inhoud te zoeken en niet in de vorm.
Daar ben ik het wel mee eens :) Zal het proberen de volgende keer :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Ben het eens met ecteinascidin.
De schuine fotos zijn best leuk, maar het lijkt of de fotos allemaal op 2 minuutjes tijd zijn genomen doordat de fotos haar steeds laten zien met haar gezicht/hoofd onder dezelfde, terugkerende hoek.
Het model verdient meer, is iemand waar meer mee te doen is, en die vanuit andere oogpunten ook mooie fotos geeft. Een fotogeniek model dus.
Versta me niet verkeerd, ik vind deze fotos prachtig, maar ik smacht naar meer in de zin van : waar zijn de andere mooie fotos waaruit ze vanuit andere oog/standpunten te zien is ?
Want op gebied van scherpte, belichting etc valt er op de fotos niet aan te merken vind ik.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Falcon10 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:07:
[...]

Ben het eens met ecteinascidin.
De schuine fotos zijn best leuk, maar het lijkt of de fotos allemaal op 2 minuutjes tijd zijn genomen doordat de fotos haar steeds laten zien met haar gezicht/hoofd onder dezelfde, terugkerende hoek.
Het model verdient meer, is iemand waar meer mee te doen is, en die vanuit andere oogpunten ook mooie fotos geeft. Een fotogeniek model dus.
Versta me niet verkeerd, ik vind deze fotos prachtig, maar ik smacht naar meer in de zin van : waar zijn de andere mooie fotos waaruit ze vanuit andere oog/standpunten te zien is ?
Want op gebied van scherpte, belichting etc valt er op de fotos niet aan te merken vind ik.
Stukje gallery is hier te vinden. :)

Heb door deze shoot en de showcase, toch weer extra punten die voor verbetering vatbaar zijn kunnen noteren. Volgende shoot staat al gauw weer op de planning, zal proberen om alle kritiek, tips, enzovoorts mee te nemen in die shoot.

Iedereen bedankt voor hun reactie; heb ik echt veel aan :) Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
en de rest van mijn verhaal negeer je maar voor het gemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lateef schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:06:
[...]
en de rest van mijn verhaal negeer je maar voor het gemak?
Nee sorry, ik moest eventjes vlug weg, sommige mensen beantwoorden wel eens eventjes iets tijdens werktijd ;)
lateef schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:44:
[...]

Weliswaar was het doel om foto's voor het portfolio van mij te maken, wilt niet zeggen dat ik iedere foto die dat doel heeft ook daadwerkelijk ga gebruiken. :) Het zijn leuke kiekjes geworden. Tevens denk ik wel dat ik nu bij de volgende shoot weer op een andere manier kan kijken naar seriematigheid. Dit keer is het me in ieder geval gelukt om de bewerkingen enigszins synchroon aan de serie te laten lopen.
ook vind ik niet dat je een goed model hebt gescout, want wellicht is ze wel een mooie jonge dame, haar expressie vind ik zeer beperkt. maar dat kan natuurlijk ook aan jouw manier van regisseren liggen. hoe dan ook, het is aan jou te wijten ;)
Weet wel zeker dat het aan mijn manier van regisseren heeft gelegen (en het feit dat ik in mijn hoofd nogal door hamerde over het seriematig werken.) :P Ik was voor dat ik de showcase startte erg tevreden, en niet in staat om de fouten te zien. Jullie kritiek heeft toch mijn keuze ook beïnvloed, dus daarom denk ik dat de volgende keer ik wel een klein beetje kan verbeteren :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Je showcase op die link van je over haar, is interessanter, de fotos zijn nog wel allemaal van haar gezicht vanuit dezelfde richting, maar je hebt het daar wel weten mooi aan te kleden.
De fotos met de rode baksteenmuur zijn prachtig, en geven dor felle achtergrond een leuk geheel, tevens past dek ledij die het model aanheeft perfect op die achtergornd, wat het niet te druk of zwaar maakt.
Ook de foto waar ze op de trap zit en naar de lens kijkt is een pareltje. Het model sprint er wat naar voor. Een simpele achtergrond, die eigenlijk verder weinig boeiends heeft, weet je zo prachtig te "versieren" met het model, dat volledig tot haar recht komt op de foto. Tevens is de kleur van haar kleding hier weer niet te fel, waardoor het zou schreeuwen om aandacht, maar weerom een mooi geheel vormt.
De foto waar ze de bloem ( denk roos ? ) vast heeft vind ik ook best een leuke. Buiten het feit dat ze de bloem precies wat onwenig vastheeft, is die verder geslaagd en is er niets op aan te merken.

Zoals eerder gezegd, op je fotos is qua compositie weinig aan te merken.
Enkel zou ik het model eens vanuit een andere gezichtshoek fotograferen, volgens mij is haar rechtergelaat even snoezig als het linkse ;)
Model heeft tevens een leuke glimlach en aangename uitstraling, en weet in mijn ogen best goed met de camera te "spelen".

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:08:
[...]Ik was voor dat ik de showcase startte erg tevreden, en niet in staat om de fouten te zien. Jullie kritiek heeft toch mijn keuze ook beïnvloed, dus daarom denk ik dat de volgende keer ik wel een klein beetje kan verbeteren :)
dat denk ik ook wel. het kan soms ook erg lastig zijn om de fouten in je werk te zien, het is daarom ook goed om je werk met anderen te bespreken. het volgen van een cursus vind ik daarom ook echt wel aan te raden (niet specifiek voor jou, maar voor iedereen).

volgende keer op papier zetten wat je wilt doen en hoe je dat wilt bereiken is ook aan te raden.

succes iig een volgende keer!

edit:
oja, die vlekjes in d'r gezicht moet je of laten zitten, of netter weg werken.

[ Voor 5% gewijzigd door lateef op 27-02-2008 19:22 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

LOL, HAHA, Doreen. Zo heet ze inderdaad.
Sorry een beetje offtopic, maar wat is de wereld klein.

zij kwam altijd in mosaqua zwemmen in Gulpen. Doe haar maar de groeten van de badmeester, ze kent me nog wel :-)
Heel vriendelijk. Ze kwam altijd met nog 1 ander meisje, weet niet meer hoe ze heette. klein meisje met bruin haar....

Laat haar maar de foto van mij zien, dan weet ze wel wie ik ben:

Afbeeldingslocatie: http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/uploads/avatars/avatar_1364.jpg

Wat is de wereld klein.

[ Voor 63% gewijzigd door Deathchant op 28-02-2008 10:03 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto's! Die foto's op de trap vind ik vooral erg mooi licht hebben :D Zoals eerdergenoemd was ik ook erg benieuwd naar evt strobist-info. Één foto op je site verraad iig een piepklein beetje.

Een-na-laatste pagina;2e van links;2e van onder.

Naast de overduidelijke lightstand met (naakte?) flash, lijkt er nóg een poot zichtbaar te van e.o.a. Ook een grote 'gelige' bol bij háár linker slaap? Kreeg je een substantiële hoeveelheid licht van die bol? Verder eigenlijk alleen een tikje jaloezie van mijn kant :P

Nog één vraag, met welke lens zijn de foto's uit je post mee geschoten? 85 f/1.8 ?
Pagina: 1