• lespaul86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-01-2021
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw systeem en ik wou voor de asus p5k gaan. Ik wil op dit bord o.a. een nvidia 8800GT pci-e zetten en ik vroeg me af of de 3 gewone PCI sloten dan nog voldoende vrij zijn? Ik heb ze namelijk alle 3 nodig voor een tv-kaart, en 2 geluidskaarten. Als ik zo de foto's van de P5K zie dan kon dat wel eens erg krap worden.

Iemand daar ervaring mee?

Martijn.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Geen ervaring mee, maar het zal vast wel passen.

Het enige wat ik niet zou doen is direct alle sloten bezetten, oftewel een mobo nemen met meerdere pci sloten. Als je er nog wat bij wil, kan je alsnog een nieuw mobo gaan kopen.

Ey!! Macarena \o/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een hoop 8800GT's hebben de reference koeler die single-slot is, dan moet het gewoon passen.

Als je er voor zorgt dat je een 8800GT krijgt met die koeler moet het gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/img/p/400/342780.jpg

De koeler op het bovenstaande plaatje moet je dan hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2008 15:01 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik naar de 8800GT kijk
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/17/0,1425,sz=1&i=173028,00.jpg
Dan zie je dat de koeler niet hoger is dan de bracket van het slot. Dus 3 pci kaarten gebruiken moet dan prima lukken.

• lespaul86
bedankt voor jullie reacties.

Ik wist niet dat er smallere versies waren. Maar stel ik heb de bredere versie, of ik besluit toch voor de 8800GTS te gaan die volgens mij zo breed is dan past dit niet denk je?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lespaul86 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:09:
bedankt voor jullie reacties.

Ik wist niet dat er smallere versies waren. Maar stel ik heb de bredere versie, of ik besluit toch voor de 8800GTS te gaan die volgens mij zo breed is dan past dit niet denk je?
De 8800GTS heeft een dual-slot koeler waardoor je dus 1 PCI slot kwijt bent. Een aantal 8800GT's hebben ook een dual-slot koeler en ook hier bij ben je gewoon 1x PCI kwijt.

Met een single-slot is het geen probleem en met een dual-slot mis je sowieso 1 PCI slot. Als je een 8800GT besteld zeg er dan bij dat je perse de reference koeler nodig hebt. Daar zijn er genoeg van dus moet geen probleem zijn om die te krijgen.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zelf een 8600GTS met flinke koeler, en idd dan ben je een PCI slot kwijt. Dus wil je echt 3 PCI sloten over houden, dan moet je toch echt een hele dunne kaart kopen...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• lespaul86
Ik zat een beetje te zoeken naar mobo's met meerdere PCI sloten. Dit omdat ik mogelijk mn systeem later nog wil kunnen uitbreiden met mogelijk een PCI kaart.

Maar het viel mij op dat de meeste mobo's maar max 3 pci sloten hebben tegenwoordig. Mijn huidige (5 jaar oude) mobo heeft 5 sloten en die gebruik ik allemaal.

Kan iemand mij een goed mobo aanraden met meerdere PCI sloten? (met intel P35 chipset, en er moet ook een intel quad core cpu op kunnen)

Martijn
Pagina: 1