Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Na de hype hype van de Sony Ericsson XPERIA X1 en de schijnbare overheersing van HTC is het smartphone/PDA segment denk ik dat dit toestel ook wel wat aandacht verdiend. Qua specs doet ie zeker niet onder voor de X1 en van HTC hoor ik ook niets vernieuwends op dit moment.

Dit lijkt me een echte tweakerphone en daarom de moeite waard om in de gaten te houden.

En nee, je hoeft hem niet open te klappen om te bellen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pdadb.net/img/toshiba_g920.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pdadb.net/img/toshiba_g910.jpg
Dimensions: 64 x 117 x 19.8 millimetres
Mass: 183 grams (battery included)
Software Environment
Operating System: Microsoft Windows Mobile 6 Professional (Crossbow)
Browse all devices running this OS
Microprocessor
CPU: 32bit Qualcomm MSM7200 (Chipset)
Browse all devices based on this microprocessor
CPU Clock: 528 MHz
Memory, Storage capacity
ROM capacity: 256 MB
RAM capacity: 128 MB
Hard Disk capacity: Not supported
Display
Display Type: color transflective TFT , 65536 scales
Display Resolution: 800 x 480
Display Diagonal: 3 "
Sound
Microphone: mono
Speaker: stereo
Audio Output: 2.5mm plug
Cellular Phone
Cellular Networks: GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS2100
Cellular Data Link: CSD, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA
Call Alert: 40 -chord melody
Vibrating Alert: Supported
Control Peripherals
Positioning Device: Touchscreen
Primary Keyboard: Built-in QWERTY-type keyboard, 43 keys
Directional Pad: Not supported
Scroll Wheel: Not supported
Interfaces
Expansion Slots: microSD, microSDHC, TransFlash, SDIO
USB: USB 2.0 client, Full-Speed (12Mbit/s)
USB Series Mini-B (mini-USB) connector
Infrared Gate: Not supported
Bluetooth: Bluetooth 2.0 + EDR
Wireless LAN: 802.11b, 802.11g
Multimedia Telecommunication
Analog TV: Not supported
Analog Radio: Not supported
Satellite Navigation
Built-in GPS: NMEA 0183
Built-in Digital Camera
Main Camera: CMOS sensor, 1.9MP
Optical Zoom: 1 x
Built-in Flash: Mobile light (LED)
Secondary Camera: CMOS sensor, 640x480 pixel
Power Supply
Battery: Lithium-ion , removable
Battery Capacity: 1320 mAh

[ Voor 27% gewijzigd door westergas op 29-02-2008 07:46 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Dat ziet er inderdaad mooi uit. Ik zat te kijken naar de HTC Touch Cruise, maar daar zijn mij wat teveel issues mee qua drivers. Een mooi alternatief is de Xperia X1, zij het dat daar nog wel even op gewacht moet worden.
Helaas kan ik over deze Toshiba's niet zoveel vinden op internet. Tenminste geen grondige reviews. De G900 had wel zo wat problemen met vastlopen.
Ik vind deze wel flink van formaat; flink wat groter dan de X1. Met name in de breedte vind ik dat bij dit toestel minder geschikt. Maar ach, dit soort gadgets schuif ik toch niet in mijn achterzak.
:)

Iemand enig idee wanneer deze toestellen beschikbaar komen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
MediJack schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:22:
Iemand enig idee wanneer deze toestellen beschikbaar komen?
Volgens pdadb in april maar ergens anders las ik eind Q3 begin Q4. lijkt me ook logischer wegens de geringe publiciteit van dit toesten. De Portégé G910 staat als wel op de Toshiba site maar die doet het nu niet :?

misschien voor als de link het nog gaat doen...dit zou m moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Eentje in de categorie: "this one fell off the ugly tree and hit every branch on the way down".

Dit is toch niet werkbaar met zo'n mini schermpje op de voorkant? Hoe ga je dit ding in de auto ophangen als je tomtom o.i.d. wilt gebruiken? Beetje jammer, zo'n specs en dan in zo'n jasje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

@hardcell Goed punt. Als navigatie-apparaat zal-ie uitgeklapt moeten zijn. Dan wordt dit ding bijna naet zo groot als m'n voorruit.
Toch vind ik het wel een mooi design, zij het dan niet voor alle toepassingen even praktisch.

Als je de loze ruimte om het scherm heen ziet vind ik het jammer dat er niet een wat groter scherm in zit. Natuurlijk is dit scherm al ruim bemeten, maar die loze stukken plastic aan de zijkanten doen me ook niet veel.

Ik wacht de eerste reviews even af, maar als ik toch moet wachten dan maar op de Xperia.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
w3sTErGaS schreef op zondag 24 februari 2008 @ 18:00:
[...]

De Portégé G910 staat als wel op de Toshiba site maar die doet het nu niet :?

misschien voor als de link het nog gaat doen...dit zou m moeten zijn.
Mmmm al de info die er eerst wel stond is weg. Er staat nu alleen nog "coming soon". Wel word er nu melding gemaakt van een Portégé 810 met iets mindere specs.

Ook zie ik nu dat de specs van de 910 en 920 precies hetzelfde zijn. Foutje van pdadb.com waar ik de info vandaan heb denk ik.

Waarschijnlijk komt er dus een 810 en een 910 en geen 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Hier nog wat afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/mwc/images/upload/1202947604Toshiba-G910-Keyboard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/mwc/images/upload/1202947632Toshiba-G910-Open.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/mwc/images/upload/1202947690Toshiba-G910-Front-Buttons-a.jpg

Op deze plaatjes lijkt dit toestel imo niet zo massief en plastic als op de plaatjes van de toshiba site.En bij gebrek aan een alternatief van een smartphone met een VGA scherm blijf ik deze volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ziet er wel erg geinig uit.
Alleen dat zwarte op het onderste plaatje ziet er nogal cheapass dashboard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit wordt het ook niet voor mij. Wil iets waar je zonder openklappen ook wat mee kunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Glas is halfvol :P
Je scherm blijft zo goed als zeker krasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
w3sTErGaS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 07:43:
Glas is halfvol :P
Je scherm blijft zo goed als zeker krasvrij!
Dacht je dat? Je moet er nog steeds overheen met een stylus, dat zorgt op mijn MDA Vario voor meer krasjes dan wat dan ook. :)

Ik ben het trouwens wel eens met het commentaar van Hardcell: ga daar maar eens een houder voor maken waardoor je hem ook kunt gebruiken met TomTom. Bovendien doet Toshiba niets met de grotere ruimte die ze hebben: het scherm is even groot als die van de X1 (en dat topic hou ik, dat geef ik eerlijk toe, goed in de gaten). :)

[ Voor 35% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-03-2008 00:05 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Hold your horses!

Ik vond dit toestel toch wel interessant (jarenlang trouwe PSION Revo gebruiker) en zat te twijfelen wat mijn nieuwe telefoon van dit jaar zal zijn. Echter, nu lees ik dit op hun website:
Can I use any navigation application with the Portégé G910?

Although the Portégé G910 is GPS enabled, it is not possible to use any standard navigation software on the G910. Details on which navigation packages are compatible with the Portégé G910 will be available soon.
Aardige afknapper. Volgens de technische specificaties ondersteund hij ook alleen maar HSDPA en EDGE, terwijl de X1 hiernaast ook nog eens UMTS ondersteund.

Dit zijn de nu bekende specificaties van de G910 (direct van de website geript):
Size (mm) 117 x 64 x 19.8
Weight (g) 183
Band 2100 for HSDPA category 6, 900/1800/1900 for GSM/EDGE
GPRS Class 10
Display 65K colours, TFT, 3" Wide-VGA
Camera 2 Mega Pixel with Auto focus, Digital zoom, VGA sub camera for Video telephony
Sound MP3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, AMRNB, SMAF
Video H.263, H.264, MPEG4, WMV
Browser WAP 2.0, XHTML, HTML 4.01, ECMAScript/Opera 8.6
Memory ROM: 256MB, RAM: 128MB
Messaging SMS, MMS, email (Outlook), MSN messenger
Connectivity Bluetooth™ 2.0 + EDR, A2DP, AVRCP, USB 1.1 Client (mini-USB connecter)
Java MIDP2.0, JTWI, JSR 135/75/179
PIM/DRM Mobile Outlook® (Addressbook, Calendar) ActiveSync (Addressbook, Calendar, mail) OMA DRM 1.0/2.0
Biometric Security Fingerprint authentication
VoIP Over Wi-Fi®
Windows Enabled Windows Mobile® 6 Professional
Battery Standby time: up to 330 hours
Talk time: up to 265 minutes*
GPS Built-in GPS receiver

*Dependent on network conditions and usage.
De prijs die moet toch echt een stuk lager liggen dan dat van de X1 al wil dit toestel interessant blijven. Enig voordeel dat ik in dit ding zie t.o.v. de X1 is de extra camera voor videobellen. En eigenlijk heb ik nog nooit iemand dat zien gebruiken (denk aan: batterijduur, je slaperige gezicht 's ochtendsvroeg als je wakker wordt, etc.). :|

[edit]
Bij accesoires is een car cradle te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 14-03-2008 08:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battery Standby time: up to 330 hours
Talk time: up to 265 minutes*
Daar mag ook wel een hele rode peper overheen. Al die toestellen in deze klasse halen een keer drie / vier dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al meer bekend over een releasedatum van dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Bij Expansys is de G910 te pre orderen voor €534,95

[ Voor 3% gewijzigd door Dothan op 05-04-2008 16:54 ]

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat inmiddels ook op PDAshop.nl. Wat ik alleen niet begrijp is hoe je met dit ding kan bellen als hij dichtgeklapt is. Natuurlijk is opnemen geen probleem, maar hoe moet je in godsnaam nummers draaien? Als je het toestel voor uitgaande gesprekken OPEN moet klappen is dit zeker weten een NO-GO apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Misschien telefoonboek navigatie met die ronde knop aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken naar deze PDA/Telefoon etc.

Alleen ik kan nog nergens vinden of je hier TomTom 6 mee kan gebruiken ? Weet iemand dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
geforce5_guy schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:25:
Ik ben ook aan het kijken naar deze PDA/Telefoon etc.

Alleen ik kan nog nergens vinden of je hier TomTom 6 mee kan gebruiken ? Weet iemand dat ?
Waarschijnlijk alleen de 6.00 versie omdat tomtom officieel 800x480 nog niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
GrooV schreef op zondag 04 mei 2008 @ 23:23:
[...]

Waarschijnlijk alleen de 6.00 versie omdat tomtom officieel 800x480 nog niet ondersteund
De hele 6 reeks ? Want ik heb nu versie 6.020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
geforce5_guy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:45:
[...]

De hele 6 reeks ? Want ik heb nu versie 6.020.
Nee alleen 6.00, die is gewoon legaal te downloaden als je de kaarten hebt

TomTom heeft dit nog steeds niet gefixed omdat ze zich volgens mij meer richten op de PNA markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
Ik hecht persoonlijk veel waarde aan gegevens als de snelheid volgens GPS en aankomsttijd. Dit is door de hoge resolutie op mn G900 onleesbaar tijdens het rijden, de aanwijzingen lukt net. Ik zou persoonlijk zoeken naar een ander navigatiesysteem voor deze telefoon dan TT, totdat TT een betere HI-res versie uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Ik heb de G900 al ongeveer sinds de launch vorig jaar en heb gemerkt dat dit 800x480 scherm enorm veel vraagt van je battery, logisch natuurlijk maar toch.

Nu heeft de G910/20 een mini schermpje voorop, wat zeker veel minder power zal kosten. Met de G900 als iemand belt of je moet iemand bellen gaat het hele scherm aan. Denk dus dat de G910/20 veel langer mee zal gaan. Ik merk het verschil nu al met de G900 als ik de brightness een stuk naar beneden zet. Ga je van 1 dag naar easy 2 dagen!

Dit is dus een groot pluspunt van de G910/20 vs de Sony X1 !!

Verder is de G900 erg relaxed als je echt 800x480 nodig hebt, ik gebruik hem voornamelijk voor remote desktop en dat is echt zalig! Als je geen problemen hebt met wat kleine lettertjes :)

Alleen is ie idd nogal crashy op een vervelende manier. Hij gaat soms gewoon uit zonder iets te zeggen als ie op standby staat... in je zak zit en je een paar uur niet checked dus. Dat is gewoon echt kut. Hoop dat Toshiba dat verbeterd met de G910/20.

Helaas zijn er nu geen andere 800x480 phones available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Hij is al verkrijgbaar op sommige plekken:

http://www.tracyandmatt.c...nd_g910_available_mid_may

Eerste reakties niet positief! Grrrr!

http://myg900.com/index.php?showtopic=911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de G910 NL binnengekregen (voor m'n vader).
Tot op heden nog geen problemen gehad! Hij is mooier, kleiner en dunner dan verwacht. Ook nog geen vastlopers gehad. De bediening op het voorste kleine schermpje werkt prima en werkt bijna nog makkelijker dan het grote scherm om iemand op te zoeken om te bellen.

Ik heb Route66 versie 7 geïnstalleerd, maar dat werkt niet. Op de website van route66 staat dat de G910 met versie 8 wel wordt ondersteund (met interne GPS). Die dus maar besteld. De autohouder die op de toshiba site staat, is helaas nog niet verkrijgbaar. Ook heeft Brodit ofzo nog geen houder. Gewoon op het dashboard neerleggen werkt ook. :)

Als er iemand meer info wil hebben, hoor ik het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Geinig dat iemand hem eindelijk heeft! Ik vind dit nog steeds een interessant toestel, anders opende ik dit topic niet natuurlijk. Ik ben alleen bang dat dit toestel het bijzonder moeilijk heeft tegenover o.a. de nieuwe HTC's.

Maar hoe is het met het grafische gedeelte van dit toestel? Beetje snel op die resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bleef het ook een interessant toestel vinden; vandaar gekocht! ;)
Het grafische gedeelte werkt goed en soepel! Net als de G900 (heb ik zelf gehad, deze zoals gezegd voor m'n vader) loopt het allemaal goed door. Ik heb nog geen 'speciaal grafisch zware dingen' gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Al vastlopers gehad? Hoe is de software? Staat er nog Toshiba software op? Of alleen standaard Windows Mobile software? Het is een leuk toestel, maar ik denk dat ik toch ga wachten op de Sony Ericsson Experia X1

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te gaan kopen, alleen ik kan niet kiezen tussen de Tytn II of deze, wat is nu echt het verschil tussen die 2 telefoons/pda's?

Deze telefoon/pda heeft een groter scherm, FM radio, snellere processor. Maar is hij nu ook echt sneller?

edit: Is het zo dat er nog geen navigatie software op de toshiba werkt?
edit 2: Nog een vraag bijgekomen:P -> Werken de andere programmas wel op deze telefoon? zoals skype, tcmp ect?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Tytn II is nogal achterhaald. Je kan beter vergelijken met de HTC Diamond/Touch Pro of binnenkort de Xperia.

Maar ik denk wel dat de Toshiba sneller is dan de Tytn II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met achterhaald? bedoel je ermee dat de Tytn nou beter is of niet?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

w3sTErGaS schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:34:
Tytn II is nogal achterhaald. Je kan beter vergelijken met de HTC Diamond/Touch Pro of binnenkort de Xperia.

Maar ik denk wel dat de Toshiba sneller is dan de Tytn II.
Van een reactie uit dit forum:
The general speed of G910 is slightly slower than TyTn II I used to use. It takes a while to switch on the screen when you press the power button. (3 secs). Switching between application is generally acceptable bar loading Windows Live which may take a little bit longer. I found the Quick Launch keys next to screens easy to use both by stylus and fingers. There are small dots for you to pin point the stylus. Very clever little touch. Overall, I think its standard. Most of ppl can live with it but oddly slow for suck a powerful processor.
Kort samengevat met dit toestel (van wat ik uit de reviews opmaak): leuk geprobeerd van Toshiba, maar faalt net zo erg als de voorgangers. Jammer.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
Hij is inmiddels nog maar 349 op smartphoneshop.nl. Zou het zo'n flop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke prijs maar inverband met negetieve geluiden over navigatie (waar ik hem onder voor wil gaan gebruiken) heb ik idee dat verstandig is om dit toestel te vermijden. Wel erg jammer inverband met goede specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Misschien valt het apparaatje te versnellen door wat tweaks?

Hoezo negatief over navigatie? Er is maar 1 persoon die het er überhaupt over heeft gehad met verouderde software (waarschijnlijk omdat niet goed met de "hoge resolutie" omgegaan werd).

Iedereen haalt die XPERIA X1 aan maar die is wel bijna 2x zo duur.

Ik ben ook geïnteresseerd vooral voor navigatie (niet echt geinteresseerd in dat aGPS aangezien je dan verbonden moet zijn met internet), media (audio video), wifi en dus browsen op de bank.
Pagina: 1