Toon posts:

[XP] Installatie vanaf USB, HP en Diskpart mislukt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig om een thinclient doormiddel van een USB stick van Windows XP Professional te voorzien. Het onboard geheugen is 2GB, dus er moet wel een gestripte nLite versie op. Deze heb ik inmiddels klaar liggen, 180 megabyte aan setup-files.

Doormiddel van VMWare heb ik met de HP USB Utility een compleet werkende bootable USB-stick gecreëerd, die ik aan de thinclient kan hangen, en waarmee ik vervolgens vanalles kan doen. Wat ik enkel niet kan is "setup.exe" van de Windows XP installatie starten. Waarschijnlijk omdat de installatie 32-bits is.

Daarna heb ik (omdat ik Vista gebruik) de USB-stick bootable gemaakt met diskpart. Vervolgens heb ik er opnieuw de Windows XP installatie op gezet, maar dat werkt logisch niet: Want hoe start ik dan setup.exe? Wel heb ik al mijn Vista root files in de root van de USB-stick gezet, maar dat resulteerde enkel in dat de Thinclient "mijn" Vista probeerde te starten, wat faalde door het gebrek aan Vista ;)

Ook heb ik met diverse tools als Grub en WinImage gespeeld, heb ik de Windows XP Professional SP2 bootdisk op mijn USB-stick gezet, maar ook daar ben ik niet veel verder mee gekomen dan bovenstaand resultaat.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:21:

Is er iets dat ik over het hoofd zie?
XP setup is textmode, en geen 32bits omgeving.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:25:
[...]

XP setup is textmode, en geen 32bits omgeving.
Maar wat is dan de rede dat ik "This program can not be run in DOS mode" krijg te zien als ik setup.exe vanaf een standaard door Windows XP gecreëerde bootdisk probeer te starten? Ik dacht zelf dat dat kwam omdat het een 32-bits programma is..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat setup.exe enkel een 32bits bootstrapper is om in een 32bits omgeving de echte installer (winnt32.exe) aan te zwengelen.

Basiskennis 101 Windows installeren onder DOS: winnt.exe in de \i386 dir is 16bits en opstartbaar vanuit DOS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:47:
Omdat setup.exe enkel een 32bits bootstrapper is om in een 32bits omgeving de echte installer (winnt32.exe) aan te zwengelen.

Basiskennis 101 Windows installeren onder DOS: winnt.exe in de \i386 dir is 16bits en opstartbaar vanuit DOS.
Dit werkt super! Duizend maal bedankt, ik was hier al uren mee bezig.