PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
Verwijderd
Nee jquery doet het met class inderdaad:
$('.class', obj); was het volgens mij
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 14:15 ]
JavaScript hoort sowieso in WEB, maar ik mis eigenlijk een beetje wat je hier zelf mee wilt doen; in de Devschuur hebben we het over zélf maken/programmeren, en is dit meer een "ik zoek een kant-en-klaar..."-topic (die eigenlijk min of meer ongewenst zijn)
PRG >> WEB
Ik laat dit topic nog even open vanwege de nuttige replies, maar laat het a.u.b. niet verzanden in een opsomtopic met WYSIWYG editors.
Overigens zou ik jou dat inmiddels niet meer allemaal moeten hoeven vertellen...
[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 24-02-2008 14:25 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik ging er eigenlijk vanuit dat zoiets al wel bestond.
Het rel-attribuut geeft een "relatie" aan en kan op vrijwel elke tag gebruikt worden. Lightbox gebruikt het rel-attribuut om daar dan dat effectje aan te hangen. Ik vind dat een erg nette oplossing en véél netter dan hoe je bijv. FCKEditor moet aanroepen (met een klomp JavaScript). TinyMCE is dan nog wel te doen, die vervangt alle textarea's, maar dat is dus iets wat ik niet wil. Ik wil zelf aangeven welke textarea wysiwyg moet zijn en dat is imho het netst te doen door het relation-attribuut te gebruiken, net zoals Lightbox doet.
Ik ga in ieder geval eens kijken naar TinyMCE met classes, want ik heb dit binnen nu en een paar dagen nodig. Wellicht dat als ik dan nog niets heb gevonden dat ik wel net vind, dat ik zelf iets maak om TinyMCE à la Lightbox te doen.
Bedankt voor de nuttige replies en mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van dit topic, ik vond het over programmeren gaan... Een opsomming van WYSIWYG editors creëeren is ook niet mijn bedoeling.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Echt niet. Met deze config vervangt TinyMCE alleen textarea's met de class "wysiwyg":TinyMCE is dan nog wel te doen, die vervangt alle textarea's, maar dat is dus iets wat ik niet wil.
1
2
3
4
| ... mode : "textareas", editor_selector : "wysiwyg", ... |
Ik zie trouwens niet in waarom een rel netter is dan een class.
[ Voor 34% gewijzigd door Blaise op 24-02-2008 15:44 ]
Verwijderd
Netjes. Bedankt.Blaise schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:42:
[...]
Echt niet. Met deze config vervangt TinyMCE alleen textarea's met de class "wysiwyg":
JavaScript:
1 2 3 4 ... mode : "textareas", editor_selector : "wysiwyg", ...
Ik denk dat het gewoon een kwestie van voorkeur is. Zodra ik rel="lightbox" zag vond ik het gewoon een erg mooie oplossing.Blaise schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:42:
[Ik zie trouwens niet in waarom een rel netter is dan een class.
Ik zal eens een feature request doen bij TinyMCE's bug tracker.
Verwijderd
Dat vroeg ik niet, ik vroeg waar je dat vandaan haalt. Ik denk dat ik wel iets beter weet dan jij wat wel en niet beschikbaar is aan HTML elementen en attributen en waarvoor ze dienen.l0c4lh0st schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:16:
Het rel-attribuut geeft een "relatie" aan en kan op vrijwel elke tag gebruikt worden.
Het relation attribuut slaat nergens op, omdat er helemaal geen (hyper)link is. Waarmee heeft de textarea dan een relatie? Het class attribuut, dat in HTML zelf geen enkele betekenis heeft, is hiervoor juist bedoeld: onderscheid maken tussen verschillende textarea's waar verder niets specifieks aan is.Lightbox gebruikt het rel-attribuut om daar dan dat effectje aan te hangen. Ik vind dat een erg nette oplossing en véél netter dan hoe je bijv. FCKEditor moet aanroepen (met een klomp JavaScript). TinyMCE is dan nog wel te doen, die vervangt alle textarea's, maar dat is dus iets wat ik niet wil. Ik wil zelf aangeven welke textarea wysiwyg moet zijn en dat is imho het netst te doen door het relation-attribuut te gebruiken, net zoals Lightbox doet.
Om lightbox fatsoenlijke HTML te laten begrijpen bedoel je?Ik ga in ieder geval eens kijken naar TinyMCE met classes, want ik heb dit binnen nu en een paar dagen nodig. Wellicht dat als ik dan nog niets heb gevonden dat ik wel net vind, dat ik zelf iets maak om TinyMCE à la Lightbox te doen.