Novell Netware & TCP/IP - ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Weet iemand hoe je binnen een Novell Netwerk ip-adressen kunt uitdelen? Ik wil een Intranet server maken die alle gebruikers moeten kunnen bereiken.

Verwijderd

IP-adressen uitgeven doe je met een DHCP-service. Onder Novell 5.x is dat een product dat je kunt installeren. in je sys:\etc\dnsdhcp\ directory komt dan een setup.exe te staan waarmee je een consoleprogromma kunt installeren. Hiermee kun je 1 en ander instellen. Hoe het onder 4.x of 3.x werkt? geen idee.

vr.gr. Ger Strikwerda CNE5

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Onder NW411 moet je dan LOAD INSTALL doen en dan PRODUCTS dan uit de lijst de DHCP kiezen.

Persoonlijk vind ik voor een klein LANetje de DHCP van NW5 een beetje te omslachtig en installeer ik dus ook gewoon de DHCP van NW4 (je hebt nanmelijk alleen DHCPSRVR.NLM DHCPCFG.NLM nodig).

En zoals je dus al denkt... DHCPSRVR is voor de server, DHCPCFG is om je scope aan te maken e.d.

Suc6
Koffie (nog geen CNE)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

En hoe werkt dat dhcp gebeuren verder?

heb het instal bestandje gedraaid, sys\dnsdhcp\setup.exe
en vervolgens een server aangemaakt via de administrator tool.

helaas werkt de dhcp nog niet..

wat moet er nog meer gebeuren??

mvg Ludowski

Verwijderd

Mja, doe maar geen topic van 2 jaar en 10 maanden oud voor kicken. Dit kun je gewoon zelf met guides en Google wel doen: http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Succes!

Dit topic is gesloten.