Toon posts:

Telfort + router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben nieuw hier en zit me in te lezen over de voor en nadelen van telfort.
Ik heb nu nog een abbonement bij Orange, na een onderhoud aan hun server werkt mijn live-box niet meer na behoren, na een week hebben ze die weer aan de gang gekregen door het handmatig in te laten vullen maar nu werkt mijn router niet meer. Ik heb zelfs mijn pc geformateerd en ook dan komen de instellingen niet automatisch, omdat ik mijn ip adres ed handmatig in moet vullen krijg ik mijn router niet aan de gang. Ze hebben mij 2 weken geleden een nieuwe livebox beloofd dit zou binnen 2 weken geleverd worden, afgelopen dinsdag bel ik was die livebox onderweg zegt de medewerker, vrijdag was het nog niet binnen dus weer eens gebeld blijkt dat gelijk dezelfde dag dat ze mij een nieuwe livebox hadden beloofd dit afgekeurd was omdat bliksem inslag niet vergoed wordt, hoe ze nu ineens op bliksem inslag komen daar snap ik geen bal van want wanneer heeft het nu voor het laatst gebliksemt |:( |:( Ik heb ze nog een week de tijd gegeven om een nieuwe livebox door te sturen, maar heb toch al besloten dat ik per 1 maart alles op ga zeggen.

Maar nu ben ik een beetje huiverig als ik overstap naar Telfort of dan mijn router wel zal werken dit is een Belkin G+ mimo ik heb dit apparaat nog maar 4 maanden aangeschaft voor mijn laptop aan te sluiten, netwerkprinter en de kids kunnen er online mee voor hun Nintendo ds Lite
Heeft iemand ervaring met de modem van telfort en een belkin router

Gr. Kwiebus65 :)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:41

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

elke internetprovider kan in principe overweg met die router, mijn vraag is alleen, doe je die router achter het modem ? of is het een adsl modem/router ?
in laatste geval moet je eerst iemand vinden die het ook zo heeft, in eerste geval weet ik zeker dat het kan

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:54:
Maar nu ben ik een beetje huiverig als ik overstap naar Telfort of dan mijn router wel zal werken dit is een Belkin G+ mimo ik heb dit apparaat nog maar 4 maanden aangeschaft voor mijn laptop aan te sluiten, netwerkprinter en de kids kunnen er online mee voor hun Nintendo ds Lite
Ik heb er geen ervaring mee, maar op het Zyxel modem dat bij Telfort wordt meegeleverd kunnen standaard al 4 PC's (bedraad) worden aangesloten, op de wireless variant van dit modem kan je uiteraard ook nog het één en ander via WiFi verbinden. Dat scheelt weer een hoop kastjes (en waarschijnlijk wat stroomverbruik).

Ik zie overigens geen reden waarom een router achter het Telfort modem niet zou werken, maar zekerheid heb je pas als je het uitprobeert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het inderdaad plaatsen achter het modem.
Omdat ik er 4 maanden geleden toch €69.95 voor betaald heb vindt ik het eigenlijk zonde om het weg te doen en een modem van telfort aan te schaffen met 4 ethernet poorten waari k dan ook weer €60,- voor moet betalen. Ik heb nu een Belkin Wireless G+ Mimo router
CrankyGamerOG schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:05:
elke internetprovider kan in principe overweg met die router, mijn vraag is alleen, doe je die router achter het modem ? of is het een adsl modem/router ?
in laatste geval moet je eerst iemand vinden die het ook zo heeft, in eerste geval weet ik zeker dat het kan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 14:10 ]

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Neem dan het goedkoopste modem van Telfort, gewoon de 1-poorts versie. Deze heeft al een ingebouwde routerfunctie, welke nodig is om voip te kunnen routen. Wanneer je geen voip gebruikt kun je ook de router in je wireless accespoint gebruiken, maar dien je de adslmodem als bridge in te stellen. Waarschijnlijk staat je Belkin al ingesteld als accespoint omdat je de livebox voorheen gebruikte als router.
Ik heb het thuis als volgt: Zyxel modem/router + Linksys Wireless ingesteld als accespoint. Je moet dus 1 van de apparaten gebruiken als router, 2 routers in een netwerk kan problemen opleveren. Wanneer je de Zyxel gewoon gebruikt als modem router, kun je deze gewoon met een netwerkkabel verbinden aan je Belkin Wireless G+ en dien je deze in te stellen als accespoint.

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:54:
Waarom zou je een tweede router in je netwerk willen hebben als je telfort modem die functionaliteit al heeftt? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je informatie.
Mijn livebox gebruikte ik trouwens gewoon als modem en de Belkin als router maar daar zal ik vast wel uit komen.

Gr. Kwiebus65
_/-\o_
DARKviper123 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:48:
Neem dan het goedkoopste modem van Telfort, gewoon de 1-poorts versie. Deze heeft al een ingebouwde routerfunctie, welke nodig is om voip te kunnen routen. Wanneer je geen voip gebruikt kun je ook de router in je wireless accespoint gebruiken, maar dien je de adslmodem als bridge in te stellen. Waarschijnlijk staat je Belkin al ingesteld als accespoint omdat je de livebox voorheen gebruikte als router.
Ik heb het thuis als volgt: Zyxel modem/router + Linksys Wireless ingesteld als accespoint. Je moet dus 1 van de apparaten gebruiken als router, 2 routers in een netwerk kan problemen opleveren. Wanneer je de Zyxel gewoon gebruikt als modem router, kun je deze gewoon met een netwerkkabel verbinden aan je Belkin Wireless G+ en dien je deze in te stellen als accespoint.
Pagina: 1