Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] UML generation

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht een erg grote feature, maar misschien wel een grappige feature voor in de devschuur.
UML diagrammen genereren aan de hand van user input, bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[uml]
[class type="class" name="child" extends="base" implements="interfaceA; interfaceB]
[attributes]
   [attribute name="age" type="int" visibility="private"]
[/attributes]
[properties]
   [propertie name="Age" get set]
[/properties]
[constructors]
   [constructor parameters="int;age"]
[/constructors]
[methods]
   [method name="SayAge" returns="void"]
[/method]
[/uml]

Omdat je al vrij snel redelijk wat code aan het invoeren bent, zou je bijvoorbeeld met default declaraties kunnen werken. Een method is dan bijvoorbeeld standaard public, tenzij je het attribuut accessmodifier="anders" meegeeft, om zo type effort terug te dringen.

Waarschijnlijk is het niet eens echt nuttig, maar als jullie je nog eens heel erg vervelen ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

Ik denk dat mensen beter zelf een diagram kunnen genereren met hun eigen tools en een plaatje daarvan online zetten ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Uhuh, doe ik zelf ook ;)
Maar wel een coole feature imo :9

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

Uhm, dan ben je in je eigen tool bezig om UML te maken, en dan zeker hier op GoT nog eens met ubb een halve dag bezig zijn om een diagram te laten genereren.... ik vind het nogal nutteloos ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als er een standaard zou zijn (iets als mathml ofzo) dan zou het een optie kunnen zijn, maar dan nog kun je je afvragen hoe vaak er uml wordt gepost i.t.t. de keren dat er bijvoorbeeld code wordt gepost :)
Anyways, zoals momania ( O+ ) al zegt, het nut is nogal ver te zoeken voor iets wat bijna geen hond zal gaan gebruiken omdat het geen standaard is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.