Toon posts:

Ik ben ook ff bezig geweest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het was me het weekendje toch wel, zeg. Je hebt heel wat spullen nodig, maar dan heb je ook wat. Ik heb een mooi resultaat bereikt, dus dat was het gelukkig wel waard.

http://www.mapro.nl/test/index.html

Er staan een aantal foto's op dus het duurt ff met laden.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
voeding zit scheef

voor de rest wel cool
wat kost dat geluids isolatie spul?

Audi A8 W12 6.0

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:24
Ziet er aardig uit :)
Lekker blijven posten deze leuke dingen ! :) :) :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Nice. Ook die fanduct. Netjes gedaan, alleen als ik dat demp materiaal zie; houd dat niet te veel warmte vast?

Greetz Freak

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 22:11

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik een obsessie met Tape. JAAAAAAAAAZEKERS.

Stel je hebt een computer die nog gemod moet worden en je hebt een rol sterke tape. Nou elke echte case modder weet dan dat die rol gewoon op moet. Ik bedoel daar is het toch voor. En als het met 1 plakbandje vast zit dan zit het met 4 lagen muurvast. >:)

Greets
Stalker

ps. Als ik een keer een digitale camera heb dan zal ik mijn aopen ook wel posten :+

• markklok

markklok

Ohja die isolatie tape koste ons 90,- pietermannen. En moet zeggen dat ik er nog 10 pc's kan doen.

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
Op vrijdag 16 februari 2001 15:53 schreef Deputy_PMH het volgende:
Het was me het weekendje toch wel, zeg. Je hebt heel wat spullen nodig, maar dan heb je ook wat. Ik heb een mooi resultaat bereikt, dus dat was het gelukkig wel waard.

http://www.mapro.nl/test/index.html

Er staan een aantal foto's op dus het duurt ff met laden.
Kan je ook ff vertellen wat voor isolatie materiaal het is dat je hebt gebruikt? (die witte platen) En waar heb je dat gekocht en wat heeft het gekost? :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals Stalker al zei, dat spul kost dus F90,-, en dat hebben we gehaald bij de Gamma. En wat betreft het vasthouden van warmte, dat valt reuze mee, anders kwam ik niet onder de 40 C denk ik. De voeding zit scheef omdat ik geen zin had om nieuwe gaten te boren, hij paste toevallig precies in de koel-gaten met 2 schroeven.

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 16:53 schreef Deputy_PMH het volgende:
En wat betreft het vasthouden van warmte, dat valt reuze mee, anders kwam ik niet onder de 40 C denk ik.
Erm je kast? Onder de 40? Zoja als je je kast bedoeld, dan is dat freakin warm imo!

Verwijderd

ziet er wel leuk uit ;)

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op vrijdag 16 februari 2001 16:59 schreef iFc-Freaky het volgende:

[..]

Erm je kast? Onder de 40? Zoja als je je kast bedoeld, dan is dat freakin warm imo!
z'n nieuwe kachel :P

Verwijderd

Topicstarter
Met die 40 C bedoel ik dus de processor, de warmte in de kast is 20 C.

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
Op vrijdag 16 februari 2001 16:53 schreef Deputy_PMH het volgende:
Zoals Stalker al zei, dat spul kost dus F90,-, en dat hebben we gehaald bij de Gamma. En wat betreft het vasthouden van warmte, dat valt reuze mee, anders kwam ik niet onder de 40 C denk ik. De voeding zit scheef omdat ik geen zin had om nieuwe gaten te boren, hij paste toevallig precies in de koel-gaten met 2 schroeven.
aha luiheid van de tweakers tegenwoodig ;)

cool dat spul wil ik ook alleen een beetje duur dacht ik zo :) :(

Audi A8 W12 6.0

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb een tijdje geleden bij de Praxis gevraagd of zij iets hadden ter geluisisolatie voor de zijkanten aan de binnenkant van de computer. Dat witte spul bij jouw dient daar toch voor? Dan moet ik hier ook maar ff bij de Gamma kijken. Hoe heet dat spul precies en wat vind je zelf. Neemt het geluidsoverlast van de kast ook nu daadwerkelijk af? En waar dient dat goudkleurig spul voor? :?

Out of order...

Verwijderd

Wasmachine-afvoerbuis (75 cm is zat) diameter 60 mm?? Waar heb je die gehaald ?(bij karwei hadden ze het bijv. niet!)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Post effe een wavje van je kast op volle toeren :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Normaal was de processor 50 C en de interne warmte 32 C. Dus het heeft wel degelijk geholpen, ik heb nu veel minder hangups in UT en andere zware spellen.
Veel minder hangups in UT?
Hoeveel heb je er dan wel niet?!! :?

Ik zou dan toch eens je processor terugclocken (als hij oc'd is) of je voltage verhogen want hij lijkt mij erg instabiel.

• _Cyber_
  • Laatst online: 02-08 22:22
Het zijn inderdaad leuke mods, zeker met zulke resultaten.
Maar die afwerking kan toch wel iets beter vind ik, die voeding bv. ik vind dat dus ECHT niet mooi. Zo scheef als wat, en ook de randen van de kast zijn niet echt super afgewerkt. En wat betreft dat plakband, die obsessie had ik ook toen ik een jaar of 7 was en blaaspijpjes maakte :)
Maar eerlijk is eerlijk, over de mods is wel na gedacht......................

(zie dit als opbouwende kritiek)

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• X1pheR
  • Laatst online: 12-11-2025
:)
Maar wat is nou dat witte spul? Hoe heet het precies?

Out of order...

Verwijderd

Hmz ik heb precies het zelfde gedaan, exact!
alleen stukken minder desastreus.

Had eerst boven m`n oude voeding, nog een voeding gezet [zeg maar waar nu jou enige voeding hangt]

Uiteindelijk een voeding opgeblazen toen ik de ander eruit haalde. heb nu een nieuwe voeding boven in hangen, zodat er, netzoals bij jou meer plek is boven de cpu, en je direct een duct kan bouwen, met idd zo`n slang. [ik had zelf met isolatie materiaal een ductje gebouwt]

Het resultaat was best aardig, maar die alpha maakt een )@(#&*@&# herrie!!
Ik stap dus ASAP over op waterkoeling, waar ik op dit moment mee bezig ben. spiritus.xcl-clan.com/Wbproject/wb.html M`n huidige idee werk ik er beetje bij beetje uit.

Maar om back on topic te komen, ipv die hele roosters aan de achterkant van de HQ08 [zelfde frame als hx08] te halen heb ik alleen een gat voor de voeding kabel gemaakt. De fan kan toch wel lucht blazen via het rooster.

Als interne isolatie heb ik een vergelijkbaar materiaal gebruik, maar dan wat dunner. En alleen de zij en bovenkant beplakt. Uiteindelijk had dit bij my zo weinig effect dat ik er maar ff scheit aan heb. Zodra ik het waterkoeling systeem af heb, kijk ik weer ff hoe ik het stiller kan krijgen. Op dit moment is elke pc met niet meer dan een Golden orb en wat fans STILL. grom die alpha koelt wel erg goed, maar de herrie is wel ff wennen.

• markklok

markklok

Nou nog wat info over die spullen.

Die afzuigkap buis heb ik bij Gamma gehaald
Dat isolatiespul komt daar ook vandaar.
Het wordt eigengelijk gebruikt om het geluid tussen de betonnevloer en het laminaat te dempen..

Sinds 1 laag best wel dun is hebben wij gewoon 2 lagen op elkaar geplakt.

Aan de ene kant heb je dus een gladde kant. Hier zit een bepaalde goude kleurige folie overheen. En aan de andere kant zit een bobbeltjes laag van piepschuim..

zo heb ik het dus gebruikt

^^^^^^
------
------
^^^^^^ <-- alleen dan andersom.

Dit wordt ongeveer 1 cm dik.

Nadat ik dus mijn hele kast had geisoleerd. Alles weer aangesloten en .................

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Die klote Pieptoon van die Delta Hp fan was grotendeels verdwenen.

Ik heb aan de voorkant van mijn Aopen 2 92mm fans als inlaat. Op 1 ervan zit die Afzuigkapbuis die rechtstreeks naar die Hp fan loopt. Hierdoor hoor ik toch nog een flauwe pieptoon (maar veeeeeeeeeeeeel minder dan zonder isolatie)

Als ik dan een cd doosje tegen die inlaat(voor de cpu) aan houd zodat de fan totaal geen lucht meer naar binnen kan laten. Dan verdwijnt die herrie van die delta fan helemaal en hoor ik alleen nog het gezoem van mijn 2x 80 mm sunon fans en 1x 92 mm sunon fan. En dit is wel uit te houden.

Dus als iemand aan het begin van zijn case modding project zijn Voeding meteen bovenin de kast hangt, dan zal hij hiervan later veel meer plezier van hebben.

Sinds het op mijn kamer (zolder niet zo heet is :+ (heb de verwarming uitgezet) wordt mijn cpu en mobo helemaal niet heet

Idle temp
Mobo = 20 graden
Cpu = 38 a 39 graden

Stressed
mobo = 21 graden
Cpu = 41 a 42 graden

Let er wel op mijn duronnetje draai op 2,18 volt. 9,5 * 104 = 988 (gebruikt alpha+delta 60 mm Hp combo)

Hoop jullie allemaal genoeg geinformeerd te hebben. Zoniet. dan hoor ik het wel

Mail = m.klok@kw1c.nl
icq = 57355048

ps. Tekst is op voorbehoud van spelfouten.

• markklok

markklok

Omgevings temperatuur van mijn zolder is ongveer 17 graden.

Greets
Stalker
Pagina: 1