Toon posts:

Asus P5PE-VM geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel klinkt anders dan de situatie werkelijk is, het is namelijk zo. Ik heb een Asus P5PE-VM, dit bordje heeft een vaag probleem. Als ik de pc in schakel, en mijn tft scherm staat al aan krijg ik geen beeld. Als ik dan mijn scherm uit / aan zet begint de POST pas. Het vreemde is dat ik hier gewoon een half uur tussen kan laten zitten al zou ik dit willen. De pc start ook niet zonder beeldscherm door.

Dus stel ik zet nu de pc aan, het beeldscherm staat ook aan. Ik ga nu een sigaretje roken, en ik kom weer terug en zet het beeldscherm aan / uit dan pas start de POST terwijl er dan al een minuut of 10 power op het bordje staat.

Ik snap 't probleem niet zo goed.. Er zit een AGP8 kaart in, die in een vorig systeem gewoon normaal werkt. Verder staat de BIOS ingesteld op AGP First. Verder kan ik geen opties betreft dit probleem vinden in de BIOS, of kijk ik ergens overheen? Zou dit een hardware mankement zijn of een instelling? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eens beginnen met het testen van een andere videokaart. Geeft dat geen resultatt, dan zou ik eens beginnen met de andere onderdelen, volgens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:52:
Ik zou eens beginnen met het testen van een andere videokaart. Geeft dat geen resultatt, dan zou ik eens beginnen met de andere onderdelen, volgens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dit moederbord heeft onboard VGA, en een agp slot. Beiden hebben hetzelfde probleem.

Verder de andere hardware die er nog meer in zit. CPU en RAM heeft in een ander systeem vlekkeloos gelopen... By the way, RAM geheugen is niet het probleem, want dat heb ik al vervangen gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 13:15 ]