Mediacenter PC

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik wil een mediacenter pc maken, draaiend onder Vista met de volgende wensen:

-Moet in staat kunnen zijn zware 1080p bestanden af te spelen bijvoorbeeld in het formaat X264 of Windows Media.
-DVB-C kaartje erin.
-SPDIF uitgang naar versterker.
-DVI/HDMI HDCP 1920x1080 @ 60hz en 24hz. (TV: Samsung 40m87)

Nu speel ik al een tijdje met de zware HD formaten, en het DVB-C kaartje dus dat ik niet echt nieuw voor mij, echter is dat mijn werkstation met aardig goede specs. (e6600, x1950pro, 2gb ram). De mediacenter krijgt echter minder zware specs. Mijn vraag is dus loopt het nog wel smooth op de mediacenter, of zouden jullie andere keuzes maken.

Het volgende systeem had ik in mijn gedachte:

-Kast: NOX media, 59 euro
Deze kast kost maar 50 euro en vind ik er wel erg strak uitzien, de DVD logo's zijn wat minder, en wil ook niet beide externe drives gebruiken. Ook zie ik liever een M-ATX formaat kast. Iemand tips?
-Voeding: Coolermaster Extreme Power 360watt, 33 euro
Ik ben niet zo'n fan van goedkope voedingen, maar voor dit doeleinde lijkt het me prima.
-Proc: Intel E4400, 86 euro
Met 85 euro niet zo duur, presteert ongeveer als een E6300, lijk mij voldoende voor de media die ik af wil spelen, 1080P speel ik met een E6600 op 30% cpu use af. (software: Core AVC).
-Mobo: MSI G31M2-FD V2, 50 euro
Nu begint het me een beetje te wazen, zit hier nou wel of geen DVI onboard, en een SPDIF bracket, beide staan in de handleiding omschreven als Optional, ik vind plaatjes op google van zowel met DVI op de achterkant als zonder DVI. En spdif bracket zie ik meestal niet bij dit soort boardjes geleverd.
Weet iemand of hier DVI en een SPDIF bracket bijzit?
-Geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x 1gb, 47 euro
Lijkt me prima geheugen
-Videokaart: ATI 2400pro, 35 euro
Nu komt het leuke, deze kaartjes ondersteunen DXVA H264 Bitstream, zodat je met Mediaplayer Classic Homecinema met DXVA de CPU kan ontlasten. Dat kan normaal ook met een Blueray Disc en Powerdvd, maar in Mediaplayer classic ook op formaten als X264.
Wel wil ik zo'n ATI DVI>HDMI stekker, zodat ik audio mee kan sturen naar mijn TV.

De kernvragen zijn dus eigenlijk:
-Is er een alternatief op die kast, zodat het beter geschikt is voor M-ATX.
-Heeft het moederboard een SPDIF aansluiting, is er een ander alternatief die het wel heeft?
-Zou het ATI kaartje overbodig zijn, en kan ik ook al af met de Onboard DVI? (als ie erop zit)

Als er nog meer aanmerkingen zijn op dit systeem, hoor ik het graag :P

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:53
Is de Antek NSK 2400 niet wat als behuizng?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.