Leon Sportstyle of Golf GT Sport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me mag een nieuwe lease wagen uitkiezen en na lang uitzoeken ben ik tot 2 auto's gekomen om uit te kiezen maar de verschillen zijn zo klein dat de keuze lastig is:

Leon Sportstyle 1.4 TSI: € 24140,-
Afbeeldingslocatie: http://autonieuws.autotrader.nl/images/myreview/480/18389-3.jpg?cache=no

Voordelen:
Supermooi exterieur
Fijn onderstel
Goede stereo

Nadelen:
Levertijd 18 weken (WTF?)
Saai/kaal interieur

Golf GT Sport 1.4 TSI: € 24755.-
Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/45315/2004672872157297071_fs.jpg

Voordelen:
Mooi/compleet interieur
Snelle levertijd
Gevoel van kwaliteit

Nadelen:
Vrij standaard exterieur
Stereo blikkerig?

Ik heb zelf met een Leon Sportstyle gereden maar niet met een Golf GT, is dit vergelijkbaar met het Leon onderstel? Stereo in de Golf, klinkt 'ie echt zo blikkerig of is dat puur de radio? Welke zou ik volgens jou moeten kiezen en waarom?

En ohja: die 1.4 TSI moet je echt overwegen als je op zoek bent, zalige motor...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 19:45 . Reden: Doh... vergeten prijzen erbij te zetten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

Als je tussen deze twee auto's kiest zul je vooral je keuze moeten maken op basis van exterieur. Technisch zijn de deze auto's op veel punten gelijk, dus zal het eerder aan jouw smaak liggen dan aan de auto zelf.

De standaard stereo uit de Golf is inderdaad niet de meest fantastische, maar dit komt ook vooral door de standaard (Philips) speakers welke gemonteerd zijn. Zou iig niet een reden zijn om de auto te laten staan lijkt me.

Dusja, hoe kijk je tegen levertijd aan en wat vind je de mooiste auto? Ikzelf rij Golf GTI omdat ik de Leon Cupra op alle vlakken net wat minder vond, maar dat kan bij jou weer helemaal anders zijn.

Met beide zul je wel een goede keuze maken iig ;-)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik zou de keuze maken op uitrusting en gut-feeling. Persoonlijk vind ik de Leon mooier, de GolfV wat meer standaard. De motoren zijn gelijk, maar de stoelen zeker niet en de uitrusting waarschijnlijk ook niet. Ja de Leon heeft een ranzig lange levertijd, maar da's op zich nog wel te overleven. ;)

Dat stukje gut-feeling is belangrijk! Ik kan dadelijk een Toyota Auris met alle denkbare opties gaan rijden (xenon, leer, dikste stereo, ingebouwde navigatie, park distance, de hele shabam), of een semi-aangeklede A3. Denk dat ik toch voor die A3 ga. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

De Golf. De nieuwe Leon is ronduit een lelijke auto. Ik vind hem alleen mooi als ik dan in m'n hoofd die WTCC uitvoering van Tom Coronel zie :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Als je naar meningen vraagt... Persoonlijk zou ik (zeker gezien het geringe prijsverschil) kiezen voor een Golf V. Het Interieur van de Seat vind ik ronduit lelijk en een GT sport vind ik een erg mooie uitvoering. De radio kun je altijd desgewenst upgraden. Persoonlijke tip, gewoon een aftermarket radio plaatsen, scheelt je veel geld en het geluid is gelijk een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij de standaard radio heb je waarschijnlijk wel knopjes op het stuur en da's erg fijn. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je zelf in de Golf gaat rijden en naar de stereo luisteren.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Gut feeling is i.d.d belangerijk, dan zou ik toch voor de Leon gaan. Maar levertijd en kwaliteit van de Golf maken het me lastig. In de Leon met een glimlach rondgereden in een standaard Golf met de TSI was dat toch wat anders.

Ik ga gewoon een proefrit in een Golf in de juiste versie regelen, hoop dat het dan duidelijk wordt.

Speakers vervangen ga ik niet doen, zonde van het geld. (Op een lease auto dan) Iemand nog anders opmerkingen over geluid in de Golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb ze allebei proef gereden. Die 170PK 1.4TSI is inderdaad geweldig.

Mijn persoonlijke min en plus punten:

Leon:

+ Mooier Uiterlijk
+ Sportiever
- Sportiever is leuk, maar te hard voor als je rustig rijd
- Interieur is erg saai en standaard

Golf

+ (veel) beter interieur
+ Volwassen onderstel (sportief wanneer je wilt, rustig wanneer nodig)
- Beetje saai uiterlijk

Maakt je keus niet echt makkelijker :) Voor mij is het echter toch simpel. Als de verschillen klein zijn, gaat alle aandacht richting interieur. Dat is toch de plek waar je altijd zit. En dan is het de Golf die de punten scoort.

De Golf waar ik in reed had een Radio 500 systeem, met perfect geluid. Wellicht stond die van jouw echt verkeerd?

Offtopic:

Ik besloot voor de Golf GTI te gaan, en heb uiteindelijk een Volvo V50 besteld :+

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 24-02-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

PWM schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:54:
Voor mij is het echter toch simpel. Als de verschillen klein zijn, gaat alle aandacht richting interieur. Dat is toch de plek waar je altijd zit. En dan is het de Golf die de punten scoort.
Met hem ^^ :)

In mijn zoektocht naar een nieuwe leasert, stond ook de Leon op mijn kandidatenlijstje. Toen ik echter meereed met een collega die een Leon heeft, ben ik gigantisch afgeknapt op het interieur (wel fijne stoelen overigens): teveel kale vlakken die ook nog eens van een tenenkrommend goedkoop soort kunststof zijn gemaakt. Daarnaast sloot het niet overal even mooi aan. Daar wilde ik in ieder geval niet vier jaar tegenaan kijken ;)

Uiteindelijk ben ik de bij de Peugeot 308 uitgekomen. Qua kwaliteitsgevoel/-indruk nog niet zo goed als een Golf, maar het verschil is klein en binnen mijn budget kon ik toch wat leuke goodies aanvinken op de optielijst die bij een Golf niet mogelijk waren (niet leverbaar of buiten budget).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: http://www.autofiel.be/wp-content/thumb-Leondash.JPG

Onbegrijpelijk dat dit werd goedgekeurd door de Seat leiding.

Op zich ziet het Golf dashboard er niet eens fantastisch uit op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotheek.nl/cutenews/data/upimages/rijtest_volkswagen_golf_binnen.jpg

Maar het verschil is echt heel groot als je er in zit. Alles staat of valt natuurlijk met de aankleding die je eventueel kan doen.

[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 24-02-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

het stuur en de pook vind ik er wel vele malen mooier uitzien.
ik vind de seat mooier, ik dacht dat die op hetzelfde onderstel stond als de golf trouwens...
het ligt er maar net aan wat je belangrijk vind als je veel kilometers maakt lijkt me een comfortabele rit wel een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ja ik vind dan persoonlijk het exterieur van die Seat gewoon lomp en van die Golf lekker stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Persoonlijk zou ik sowieso eens buiten het VW-concern gaan kijken, maar ervan uitgaande dat de TS al enig vooronderzoek heeft gedaan om tot een uiteindelijke keuze tussen Golf of Leon te komen...

Ik zeg: Golf. Qua vormgeving wellicht wat saai, maar in een frisse kleur (zoals dat wit in de ts) wel goed te pruimen. Daarnaast is de Golf qua kwaliteitsindruk echt twee klasses beter dan de Leon. De vormgeving is dan wel op het saaie af, maar het steekt gewoon zoveel beter in elkaar. Zeker met dezelfde motor zou ik geen moment twijfelen: Golf. Voelt op alle fronten gewoon veel volwassener aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
Qua interieur vind ik de Golf toch mooier dan de Seat (als ik moet kiezen tussen deze beide, er bestaan natuurlijk mooiere auto's). En het interieur is toch hetgene waar je steeds tegenaan moet kijken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere merken heb ik overwogen en weer laten gaan, dus het blijft echt bij deze 2.

Werkplek is inderdaad interieur maar het oog wil ook wat, en je mag wal een beetje trots zijn op je nieuwe wagen denk ik.

RNS500 kost effe 2000 euries, dat vind ik wat veel maar ik zal nog eens gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Zoals ik al eerder zei, gewoon de audio voorbereiding nemen (incl 8 speakers) en geen VW radio. Dan een Alpine HU of een ander merk erin, voor 150 a 200 euro heb je een super radio met MP3/WMA/USB/Aux-in en een carkit. Dat niet bedienen op je stuurwiel heb je echt geen last van.

Dit is ook iets wat een dealer voor je in kan bouwen, zeker omdat het geen optie af fabriek is willen ze het soms ook nog wel weggeven.

Mijn keuze zou dan ook zijn, Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grappig topic

Ik heb een Seat Ibiza gereden voor 11 maanden en ik rijd nu een VW golf tdi sportline

en hoewel Seat en VW beide een grote band hebben moet ik zeggen dat ik bij de golf wel een beter gevoel heb van afwerking/kwaliteit. Alhoewel de Ibiza in 11 maanden geen probleem heeft gegeven (was nieuw) en de golf nu al een paar motorische problemen had (al 3 jaar oud).
Nu betreft het hier ook leaseauto's en bij jou ook dus op zich is dat niet direct jou zorg maar wel vervelend als ze bij de garage vast vervangend vervoer hebben staan alleen maar voor jou :P

Het interieur van de leon vind ik persoonlijk echt helemaal niks. De rode verlichting vind ik niet zeer spannend en het overzicht is zeker functioneel, maar gewoon wat simpel/saai.

De golf heeft mooie blauwe verlichting en ziet er mooier uit vind ik.

Verder vind ik de golf super rijden en ik moet zeggen de seat business waar ik in mee heb gereden voelde ook niet verkeerd.

Op dat gebied is het puur smaak en eigen mening.

Zelf heb ik overigens nu gekozen voor de Fiat Bravo 1.4 Tjet sport

Maar dat moet ook maar je smaak zijn.

Wens je iig veel plezier met je nieuw leaseauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Trek je het niet tot Leon 1.8 tsi? :9 Moet een keigoeie motor zijn.

De Leon vind ik nog altijd mooier dan de golf, maar helaas is het interieur afschuwelijk.

Waarschijnlijk mag de leon geen blitser interieur krijgen omdat het anders teveel concurrent wordt van de golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1.8 TFSI is zeker dik, ik reed hiervoor een Leon FR en daar werdt je erg blij van. Maarja nieuwe werkgever werkt met een brandstof correctie en dan komt er even 480 euro bij op je leaseprijs. Dus. 1.4 TSI is dan wel een goed alternatief. Heb ook het gevoel dat ik met een Leon altijd zal blijven denken: leuk, maar het is geen FR...

Ik denk nu dat ik voor een Golf ga, houd julie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wok schreef op maandag 25 februari 2008 @ 01:05:
Persoonlijk zou ik sowieso eens buiten het VW-concern gaan kijken, maar ervan uitgaande dat de TS al enig vooronderzoek heeft gedaan om tot een uiteindelijke keuze tussen Golf of Leon te komen...
Sinds de prijsverlaging van Volkswagen 1 maand geleden, geeft zo;n Golf 170PK benzine je toch een hele hoop waar voor je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PWM schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:54:
[...]

Sinds de prijsverlaging van Volkswagen 1 maand geleden, geeft zo;n Golf 170PK benzine je toch een hele hoop waar voor je geld :)
de 1.4 170 pk is inderdaad 'maar' 1900 euro bovenop de 1.4 140 pk. Helaas is die wel categorie D ipv C.

De TS heeft het over de 140 pk 1.4 TSI gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Actually de 122 PK, nog steeds een zalige motor. Pakt meteen op en trekt dan goed door...

Om te speulen pak ik de motor wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:27:
Actually de 122 PK, nog steeds een zalige motor. Pakt meteen op en trekt dan goed door...

Hmm, inderdaad, scheelt snel toch 1400 euro met de 140 pk.

gewoon deze chippen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:27:

Ik was inderdaad even in de war. Toen ik nog op zoek was naar een auto, was GT voorbehouden aan de 170pk benzine en Diesels. Ik zie nu dat er ook andere motoren inhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
De Golf natuurlijk! Seat is for lease-kneusjes...daarin wil je toch niet gezien worden? Ik in ieder geval niet! ;) Het lijkt mij trouwens ook dat een Golf waardevaster is. Ik weet alleen niet of ik voor een witte zou gaan, niet zo origineel meer en eigenlijk alleen mooi bij een GTI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gash schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:28:
De Golf natuurlijk! Seat is for lease-kneusjes...
TS gaat hem ook leasen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

^^ het gaat hier om een lease auto :?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
Gash schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:28:
De Golf natuurlijk! Seat is for lease-kneusjes...daarin wil je toch niet gezien worden? Ik in ieder geval niet! ;) Het lijkt mij trouwens ook dat een Golf waardevaster is. Ik weet alleen niet of ik voor een witte zou gaan, niet zo origineel meer en eigenlijk alleen mooi bij een GTI.
Ik word anders ook nog helemaal kriegel van alle vertegenwoordiger-kneusjes in hun "zie-mij-eens-beter-zijn-dan-de-rest-golfjes", om het maar ff gekscherend te zeggen.
Seat is absoluut met een aardige opmars bezig in de leasemarkt, maar volgens mij is de Golf nog altijd een meer-geleasde wagen dan de Leon.

Ontopic: Puur op het uiterlijk, vind ik de Leon absoluut meer smoel hebben.
Op de lange termijn denk ik echter wel dat de Golf toch de betere keuze is.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Seat doet heel hard zijn best om van zijn mindere imago af te komen, maar wanneer ik een Seat zie rijden dan denk ik altijd nog aan lease-rijders die ''veel-voor-weinig'' willen en eigenlijk geen VW of Audi kunnen betalen. Leaserijders die zich suf gerekend hebben en uiteindelijk toch een lullige Seat nemen omdat ze dan wat meer opties in de auto hebben. :D
Ik heb overigens onlangs in een nieuwe Seat Leon gereden en vind het gebruik van de materialen echt goedkoop in vergelijking met een VW Golf of mijn eigen A4. Daarnaast was het een handgeschakelde 1.4i die belachelijk veel toeren maakte met 120km/u.
En wat ik in mijn vorige post vermeldde: de restwaarde van een Golf lijkt me ook veel hoger, dus uiteindelijk is een Golf rijden nog voordeliger ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Brede P schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:44:
[...]
Ik word anders ook nog helemaal kriegel van alle vertegenwoordiger-kneusjes in hun "zie-mij-eens-beter-zijn-dan-de-rest-golfjes", om het maar ff gekscherend te zeggen.
Seat is absoluut met een aardige opmars bezig in de leasemarkt, maar volgens mij is de Golf nog altijd een meer-geleasde wagen dan de Leon.

Ontopic: Puur op het uiterlijk, vind ik de Leon absoluut meer smoel hebben.
Op de lange termijn denk ik echter wel dat de Golf toch de betere keuze is.
Heb je zelf het interieur van een Golf en een Leon wel eens vergeleken? Dan merk je vanzelf wat de betere wagen is........Ik denk dan ook niet dat mensen in een Golf zich beter voelen, ze zijn het ook: ze hebben gewoon een slimmere keus gemaakt, of ze hebben een betere baan! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gash schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:49:
Seat doet heel hard zijn best om van zijn mindere imago af te komen, maar wanneer ik een Seat zie rijden dan denk ik altijd nog aan lease-rijders die ''veel-voor-weinig'' willen en eigenlijk geen VW of Audi kunnen betalen. Leaserijders die zich suf gerekend hebben en uiteindelijk toch een lullige Seat nemen omdat ze dan wat meer opties in de auto hebben. :D
Ik heb overigens onlangs in een nieuwe Seat Leon gereden en vind het gebruik van de materialen echt goedkoop in vergelijking met een VW Golf of mijn eigen A4. Daarnaast was het een handgeschakelde 1.4i die belachelijk veel toeren maakte met 120km/u.
En wat ik in mijn vorige post vermeldde: de restwaarde van een Golf lijkt me ook veel hoger, dus uiteindelijk is een Golf rijden nog voordeliger ook ;)
Als je least wat heeft kan jouw die restwaarde dan boeien?
Verder ligt er waarschijnlijk een bak in die ook in de golf word gebruikt dus zou je in de golf 't zelfde hebben.

Tja en ik vind Volkswagens over het algemeen overated auto's met een te behoudend design.
maw. je punt is?

Ik zou btw voor de Seat gaan, voor de looks en of je dash van tuperware is zou mij niet zo veel interesseren. Maar dat is persoonlijk.
Denk alleen wel dat je aan die 18 weken niet te zwaar moet tillen, nu moet je 18 weken wachten maar anders zit je misschien 3 jaar in een auto waarvan je denkt 'had ik nu maar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Sorry hoor, maar als je zo uit de hoogte gaat praten ken ik er nog wel een paar: mensen met een VW willen wel een Audi, maar kunnen het niet betalen...
Ik heb liever goed gevulde Seat dan een kale VW.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Topic-starter schrijft zelf bij Golf wanneer hij hem reed ''gevoel van kwaliteit'', dat had de Seat dus niet. Lijkt de keus me nogal makkelijk wanneer je er elke dag in rijdt. :)

En als het geluid van de Golf tegenvalt dan zou ik er gewoon een paar betere speakers en een subwoofer inschroeven! :+ Ik vind het geluid van de radio in een Seat overigens ook niet geweldig dus hiervoor zou bij mij hetzelfde gelden: vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
-tom-562 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:16:
[...]

Sorry hoor, maar als je zo uit de hoogte gaat praten ken ik er nog wel een paar: mensen met een VW willen wel een Audi, maar kunnen het niet betalen...
Ik heb liever goed gevulde Seat dan een kale VW.
Ik zal best wat Seat-rijders tegen de schenen schoppen, maar doe ik echt uit de hoogte? Ik weet de exacte specificaties van beide auto's niet, maar qua prijs zijn ze hoegenaamd hetzelfde. Als de Golf dan meer kwaliteit uitstraalt, waarom zou je dan voor een imitatie-VW gaan? ;)

En inderdaad: een Audi is natuurlijk nog fraaier maar die is serieus duurder dan een Seat of VW, dus in dit geval gaat dat voorbeeld mank.

[ Voor 5% gewijzigd door Gash op 26-02-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guys, guys, guys, laten we het wel gezellig houden. ;) VW heeft de Golf onlangs flink goedkoper gemaakt, anders was het waarschijnlijk weer een Leon geworden. Maar heel eerlijk, tegen het gevoel van kwaliteit van een Golf kan een Leon echt nog niet op.

Deze foto brengt dat gevoel goed over (even niet op het leer letten)
Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/43976/2005041165949193593_fs.jpg

Ik ben er uit, het gaat de golf worden, doe er toch nog wel 17" lichtmetaal onder. (Ja het zal wat harder stuiteren maar deze velgen zijn wel errug mooi: :) )

Welke kleur is dit nou?
Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/47104/2002966701794399291_fs.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Qua cataloguswaarde zit je ongeveer in dezelfde leasecat. als mij. Mijn volgende wordt een Prius. 26.000 eurotjes, maar daarvoor wel een auto met navigatie, parkeersensoren, climatecontrol, cruisecontrol, 10,2 seconden nodig en het aller belangrijkste: je bent niet verplicht een petje en gouden ketting te dragen, zoals in de golf of leon die jij aangeeft :P

Ow nee, het belangrijkste is 14% :P

Je zult hier wel niets aan hebben, maar voor dat bedrag wat jij kan leasen zou ik gewoonweg geen sjappiebak kiezen, maar een auto waar je wat meer aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe... geintjes maken over petjes en gouden kettingen in een opgevoerde SRV wagen? ;)

Prijs is wel netjes voor die Prius, en van die 0 naar 100 tijd sta ik te kijken, maar nee: dank u.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:50:
Prijs is wel netjes voor die Prius, en van die 0 naar 100 tijd sta ik te kijken, maar nee: dank u.
Van die 0/100 stond ik ook verbaasd te kijken. Maar de reden is ook omdat er bijna alleen maar 60 plussers in rijden en die doen er alsnog een halve minuut over.

Maar de Prius (en voor de iets jongere automobilisten de Civic Hybrid) is gewoon de perfecte leaseauto. Ze zijn gewoon zeer compleet, qua intrieur super en spotgoedkoop in de bijtelling. Enige nadeel is dat ze van buiten foeilelijk zijn :P
Maar het intrieur ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotheek.nl/cutenews/data/upimages/rijtest_toyota_prius_binnen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erazzzer schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:58:
[...]
Enige nadeel is dat ze van buiten foeilelijk zijn :P
Ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad. Zal wel met de CW waarde te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

That is not a car, that is a lunchbox. Did you know when your going down the highway in a Prius and put your hand out of the window, the vehicle will turn. :'( :D

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]Maar het intrieur ziet er goed uit:

[afbeelding]
Smaken verschillen ;)

Imho hoort een snelheids meter recht voor je neus te zitten. Het Digitaal aangeven van de snelheid vind ik sowieso niks.

Ik vond het dashboard helemaal niks. Ik geef wel zeker weer mee dat het een hele complete auto is, voor weinig geld.

Persoonlijk vind ik auto's te leuk om in een Prius te rijden. De TS ook zo te horen. Gelukkig maar, er rijden inmiddels meer van die bejaardenwagens rond dan Golfjes.

Overigens kan die 14% regel aan het einde van het jaar gewoon weer afgeschaft worden.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 26-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
GoldenSample schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:54:
[...]

Als je least wat heeft kan jouw die restwaarde dan boeien?
Naja behoorlijk wat. Afschrijving is naast onderhoud een aardig onderdeel in je leaseprijs. Leaseprijzen worden daarop namelijk gebaseerd.
Gash schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:19:
En als het geluid van de Golf tegenvalt dan zou ik er gewoon een paar betere speakers en een subwoofer inschroeven! :+ Ik vind het geluid van de radio in een Seat overigens ook niet geweldig dus hiervoor zou bij mij hetzelfde gelden: vervangen!
De radio is prima. Dat is vaak iets wat veel mensen vergeten geloof ik, iedereen wil maar een andere radio terwijl dat ding prima z'n werk doet. Er zijn merken die er echt een zooitje van maken, maar dit is gewoon een blaupunkt radio. Ik heb in mijn Leon een subwoofer gelegd en dat klinkt ook dikke prima.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:39:
Ik ben er uit, het gaat de golf worden, doe er toch nog wel 17" lichtmetaal onder. (Ja het zal wat harder stuiteren maar deze velgen zijn wel errug mooi: :) )
Zal wel meevallen bij een Golf. Die zijn vrij zacht geveerd/gedempt :)
Drama is alleen dat je er met 2 meter gewoon _niet_ fijn in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje: die voorbumper op de grijze golf is wel erg gelikt, enig idee of die nou op de GT hoort? Is het anders een optie o.i.d.?

En ik ben 1,80 dus dat is rot voor lange vrienden ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ben je uberhaupt wel eens bij de dealer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doh... proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dan weet je uit de folder ongetwijfeld ook dat een GT Sport en een GTI een andere voorbumper hebben dan bijvoorbeeld een Trend- of Comfortline? Lijkt me dat je hier ook genoeg informatie kunt vinden over de verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:33:
Vraagje: die voorbumper op de grijze golf is wel erg gelikt, enig idee of die nou op de GT hoort? Is het anders een optie o.i.d.?

En ik ben 1,80 dus dat is rot voor lange vrienden ;-)
Gewoon m'n broertje niet meenemen dus :P

Niet dat je er wat aan hebt, maar ik vind die Golf wel mooier. Daarbij vond ik van je Leon ook de stoelen niet lekker zitten, zo iel dat ik ben, zat ik toch wel klem.

Maar 18 weken levertijd... Dan zou ik gewoon die Corsa even de in de prak rijden..

Ik zie je wel een keer langskomen met dat ding om hem te showen als je hem hebt, enjoy d:)b

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:39:
Guys, guys, guys, laten we het wel gezellig houden. ;) VW heeft de Golf onlangs flink goedkoper gemaakt, anders was het waarschijnlijk weer een Leon geworden. Maar heel eerlijk, tegen het gevoel van kwaliteit van een Golf kan een Leon echt nog niet op.

Deze foto brengt dat gevoel goed over (even niet op het leer letten)
[afbeelding]

Welke kleur is dit nou?
[afbeelding]
Dat is wel het interieur van de GTI ( zie stuur en andere klokken).

En de kleur is United Grey, die heb ik zelf ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
[...]

[afbeelding]
Made by Logitech? >:)

Wat betreft de radio in een VW of Seat: die zal best volstaan, maar ik vond met name de speakers in de Leon tegenvallen dus ik zou die dan ook vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

J0YR1D3R schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Naja behoorlijk wat. Afschrijving is naast onderhoud een aardig onderdeel in je leaseprijs. Leaseprijzen worden daarop namelijk gebaseerd.
Als het leasebedrag binnen je leasebudget valt (en als je naar deze auto's onderzoek doet ga ik er van uit dat dit zo is), is het totaal niet intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 12-09 19:04
(jarig!)
Volgens Directlease is een VW Golf in GT sport uitvoering 37 euro per maand geodkoper dan een Seat Leon met dezelfde motor in sport-up uitvoering.

@Ts:
Ik ben zelf niet zo'n fan van Volkswagens (behalve de Passat dan) en zou de Golf dan ook niet kiezen. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik voor de Leon gaan en de lange levertijd op de proef nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat de voorbumper betreft, zo istie niet standaard. De onderkant is in deze foto meegespoten, vind ik wel erg mooi hoor. Het kost alleen, slik, 500 euri's.

Velgen en het RCD500 systeem gaan er wel op denk ik, meespuiten van de bumper moet ik nog eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:09:
Wat de voorbumper betreft, zo istie niet standaard. De onderkant is in deze foto meegespoten, vind ik wel erg mooi hoor. Het kost alleen, slik, 500 euri's.

Velgen en het RCD500 systeem gaan er wel op denk ik, meespuiten van de bumper moet ik nog eens over nadenken.
Ik heb op mijn GTI ook de zwarte bumperdelen laten spuiten, en daar was ik bij de dealer ong.700 euro voor kwijt. Dat was dus voor de onderste lip vanvoor, de zijskirts en het onderste gedeelte bij de achterbumper.

Voor foto's, zie hier

[ Voor 7% gewijzigd door Wom op 27-02-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 11-09 19:31
Grappig zijn alle vooroordelen hier over andere merken.

Er is echter maar één auto waar de vooroordelen het grootst over zijn, en dat is de golf.

Mijn beeld hierbij:
- mensen die staan op veel uiterlijk vertoon
- niet zelfverzekerd zijn en daarom op veilig spelen (=golf)
- lbo/mbo volk dat zich suf leent om toch maar het "premium" merk vw te kunnen rijden
- golfjes glijden al snel af naar het tupperware tuning gebeuren
- petjes en kettingen
- de "gebroken nek houding", waarbij de bestuurders scheef hangen in hun stoel en hun hoofd in het midden van de auto hangen semi-cool te doen.

Even de knuppel in het hoenderhok gooien..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wom: netjes hoor. Ik zal eens vragen waarom het zo'n hoop centen moet kosten voor alleen de voorkant... Bij welke dealer heb jij 'm gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:28:

Er is echter maar één auto waar de vooroordelen het grootst over zijn, en dat is de golf.

Mijn beeld hierbij:
- lbo/mbo volk dat zich suf leent om toch maar het "premium" merk vw te kunnen rijden
- petjes en kettingen
- de "gebroken nek houding", waarbij de bestuurders scheef hangen in hun stoel en hun hoofd in het midden van de auto hangen semi-cool te doen.

Je vergeet met 80 door de woonwijk en 140DB produceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jahrastafari: ik voel me niet aangesproken hoor ;)

Vertel eens: wat rijd je zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:35:
@Wom: netjes hoor. Ik zal eens vragen waarom het zo'n hoop centen moet kosten voor alleen de voorkant... Bij welke dealer heb jij 'm gekocht?
Auto Poppe in Terneuzen. Spuiten is gedaan bij een plaatselijke spuiterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstandige keuze voor de Golf GT.
Ik heb met beide auto's gereden, en als ik buiten beschouwing laat welke ik het mooiste vind, zou het duidelijk de Golf worden. De techniek is grotendeels hetzelfde, doch bij VW vele malen beter afgewerkt. Het interieur is veel beter 'doordacht' en een stuk rustiger in het donker, plus een stuk makkelijk te bedienen puur op intuïtie. Daarbij heb je vrij slecht zicht naar ver links voor door de moeilijke a-stijlen, te weinig goed contact met de pedalen, en ondanks dat dat gewenning is wellicht, toch dingen waar de auto het op af laat weten.

Qua uiterlijk vind ik de Seat veruit de mooiste auto, maar na er 1 keer mee gereden te hebben besluit ik toch maar even over te slaan. Je hebt m.i. een goede keuze gemaakt met de Golf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:28:

Mijn beeld hierbij:
- petjes en kettingen

Dat klopt allemaal wel, maar niet met de nieuwe Golfjes.

Golf 5: Nette auto, te duur voor Sjonnie
Golf 4: Oudere modellen inderdaad bevolkt door Sjonnie en Afrikaanse equivalenten
Golf 3: Kansloos
Golf 2: Mooi onderhouden, kunnen ze weer
Golf 1: Klassieker

En dat schuift gewoon op. Bij de Golf 6, zullen de eerste 5jes weer worden bereden door andere types :)

Zelfde zie je bijvoorbeeld bij de 3 en 5 serie. Prima wagens, maar een 3 sedan of coupe van 7 jaar of ouder word standaard bevolkt door mensen waar BMW marketing zich niet op richt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

[...]

Van die 0/100 stond ik ook verbaasd te kijken. Maar de reden is ook omdat er bijna alleen maar 60 plussers in rijden en die doen er alsnog een halve minuut over.

Maar de Prius (en voor de iets jongere automobilisten de Civic Hybrid) is gewoon de perfecte leaseauto. Ze zijn gewoon zeer compleet, qua intrieur super en spotgoedkoop in de bijtelling. Enige nadeel is dat ze van buiten foeilelijk zijn :P

[afbeelding]
Totdat je in een Prius gaat rijden. Mijn moeder is nu voor deze lease-klasse in de markt en wilde graag een Prius. Nu rijdt ze nog een Ford Fiesta 1.6 5-deurs uit 2001, maar die stuurt heel wat beter dan een 2008 Prius. Verder is hij ook een stuk comfortabeler en beter afgewerkt. Na lang twijfelen tussen een Golf GT en een Ford Focus is het een Focus geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ojjorz: mooie wagen ook de Focus, maar op de een of andere manier komt íe heel beroerd in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:59:
@Ojjorz: mooie wagen ook de Focus, maar op de een of andere manier komt íe heel beroerd in de lease.
Bij de Focus was het mogelijk om de Fiesta op in te ruilen en dan over het betaalde bedrag de leaseprijs te berekenen. Wist niet dat je ooit op een leasebak kon inruilen, maar de Ford dealer maakte het mogelijk. Dan is de Focus opeens wel interessant :D

Mijn punt was ook meer dat een Prius heel beroerd rijdt tov zijn concurrenten zoals de Golf, Leon, Focus, 308 en zelfs kleinere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
T ding ligt natuurlijk redelijk vol met accu's... Toch? Al valt het gewicht (1280kg volgens carbase) wel mee. Leuk concept, jammer dat hij F ugly is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ojjorz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Bij de Focus was het mogelijk om de Fiesta op in te ruilen en dan over het betaalde bedrag de leaseprijs te berekenen. Wist niet dat je ooit op een leasebak kon inruilen, maar de Ford dealer maakte het mogelijk. Dan is de Focus opeens wel interessant :D
Nu moet je me even helpen :)

Je koopt een auto van 40.000. Je ruilt er een auto van 10.000 op in. Dan hou je 30.000 euro over, waar het leasebedrag over word berekend.

Wat gebeurd er dan met die 10.000 euro die je er prive in stopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Nu moet je me even helpen :)

Je koopt een auto van 40.000. Je ruilt er een auto van 10.000 op in. Dan hou je 30.000 euro over, waar het leasebedrag over word berekend.

Wat gebeurd er dan met die 10.000 euro die je er prive in stopt :?
Die bespaar je op je leasebedrag uiteraard :?

stel je moet 500 in de maand betalen voor die auto van 40000.
mocht je er dus 30000 voor moeten betalen (uiteindelijk) wordt het maandbedrag dan 400 oid.
je bespaart dus 100 euro in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Viper® schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:19:
[...]

Die bespaar je op je leasebedrag uiteraard :?

stel je moet 500 in de maand betalen voor die auto van 40000.
mocht je er dus 30000 voor moeten betalen (uiteindelijk) wordt het maandbedrag dan 400 oid.
je bespaart dus 100 euro in de maand.
Die je baas betaald. Als je het hebt over je eigen bijdrage, die is aftrekbaar (ja, nog steeds).

Dan moeten die bedragen wel flink naar beneden wil je hier winst behalen (leuk als je na een paar maanden ontslagen word :+ ).

Ook al zou je het leasebedrag zelf betalen, dan haal je het er volgens mij nog niet uit, ook gezien het feit dat de auto die je inruilt aan het einde van de leasetermijn natuurlijk ook nog een bepaalde waarde zou hebben gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 27-02-2008 21:58 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk dat het bedrijf eigendom is van zijn moeder, of de huidige Fiesta ook al eigendom van het bedrijf. waardoor het lood om oud ijzer is geworden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou... snelle levertijd kan je wel vergeten. Golf duurt ook 12 weken, het TSI blokkie is ietsje te populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Grote kans ja, kan ook nog wel langer worden. Ding is bijzonder populair en nu hij ook in de Leon zit is er alleen maar meer vraag. Motor ligt ook in allerlei nieuwe demo's dus iedereen wil er graag 1 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

SeatRider schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:25:
Ik denk dat het bedrijf eigendom is van zijn moeder, of de huidige Fiesta ook al eigendom van het bedrijf. waardoor het lood om oud ijzer is geworden.
Precies :)
Mijn moeder heeft een eigen bedrijfje en dus prive de Fiesta ingebracht als investering voor een lease Focus. Weet ook niet helemaal hoe het zit, maar volgens de belastingadviseurs was dit het slimste, goedkoopste én kon ze een maatje groter gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ongelooflijk dat er mensen zijn die het design van de Golf verkiezen boven dat van de Leon! Uiteraard een kwestie van smaak, maar naar mijn mening kun je bij een Golf amper spreken van 'design', hoogstens van 'groei'. Ik heb zelf al in vele verschillende Golfjes mogen rijden en ook al in vele (zij het iets minder) Leonnetjes. In mijn ervaring rijdt de Leon gewoon gelijk of beter en kost hij (relatief naar uitrusting) minder. Daarnaast vind ik een Golf saai en inspiratieloos. Seat en Skoda zijn momenteel gewoon goed bezig! Veel uitrusting en uitstraling voor weinig geld! Ik zou zelfs verder willen gaan... op de passat, phaeton en de touareg na zou ik niet weten waarom je een VW zou kopen. Ik heb momenteel een Polo bluemotion en had tot voor kort een Skoda Fabia. I would trade it in anyday! Begrijp me niet verkeerd: VW is verre van een slecht merk, maar ze vragen m.i. te hoge prijzen voor wagens die niet beter zijn dan de concurrentie.

Mijn keuze zou uitgaan naar een Leon. Die auto is gewoon erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
EQJim schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:49:
Ongelooflijk dat er mensen zijn die het design van de Golf verkiezen boven dat van de Leon! Uiteraard een kwestie van smaak, maar naar mijn mening kun je bij een Golf amper spreken van 'design',
Nee, het interieur van de Leon dan :X. Qua buitenkant vind ik de Leon best cool alleen die binnenkant is één grote afknapper.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
True, al moet ik zeggen dat ik ook geen groot fan ben van het interieur van de Golf. Het is mij iets te oubollig en te gewoontjes. Verder is het ook een kwestie van prioriteit. Ik geef inderdaad veel minder om het interieur dan om het exterieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Abbadon schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:00:
[...]

Nee, het interieur van de Leon dan :X. Qua buitenkant vind ik de Leon best cool alleen die binnenkant is één grote afknapper.
'Eén grote afknapper'... uh? Het is dan misschien niet spectaculair, maar ziet er wel gewoon netjes uit en is daarnaast prima ingedeeld. Dat het je smaak niet is, oké, maar dat er zo ongelooflijk op afgegeven wordt, snap ik eerlijk gezegd weinig van.

Als ik een aantal mensen hier moet geloven, heeft de Leon het interieur van een 25 jaar oude Lada! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Nou, de Leon stond ook op mijn lijstje voor nieuwe leasebak, vind het namelijk één van de mooiste auto's in z'n klasse :). Alleen ben ik echt afgeknapt op die binnenkant, hoofdzakelijk door de anderhalve vierkante meter el cheapo plastic plaat die als middenconsole moet dienen :X. En ik kijk vaker naar het dashboard dan naar de buitenkant, dus was ik er snel klaar mee. Als hij er van binnen nou eens goed uitzag zou het in mijn ogen een topper zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik kijk voornamelijk naar buiten, hele tijd naar het dashboard kijken kan wel eens gevaarlijk uitpakken :P Overigens vind ik de middenconsole samen met het raambedieningspaneel het minste onderdeel aan de auto. De tellers, stuur, pook, etc maken veel goed. Allemaal zacht, leer en een lekker dik stuur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil iemand nog even lachen? Vanmiddag uiteindelijk een Fiat Bravo 1.4 Sport besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.automotoportal.com/media/images/vijesti/061026006.jpg

Golf pakte uiteindelijk toch erg duur uit in de lease en eind dit jaar komt de nieuwe en dan rijd ik meteen in een oud model.

Ja: de Fiat gaat vast rammelen maar dat is ook opgelost. Leasecontract van 2 jaar: voor die problemen heeft rijd Termie al weer een andere wagen.

Ohja: Maranello Rood, Hifi-sound en parkeersensoren (geen overbodige luxe.)

Kom maar met de plastic fantastic grappen! :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Een waardig alternatief! d:)b

Je hebt ook nog eens de Sport uitvoering, dus ik neem aan dat die ook een wat straffer onderstel heeft? Dat was namelijk voor mij de reden om niet voor een Bravo te gaan, omdat het standaard onderstel gewoon te slap geveerd is imo. Verder is het gewoon een hele mooie en fijne wagen :)

Heb je de gewone 1.4 besteld of een T-jet? De ongeblazen 1.4 van 80 pk houdt namelijk niet over ;)

Mijn ervaringen met de Bravo: 1.9 JTD 115pk, standaard onderstel. Niet heel positief, maar ik ben dan ook een mierenneuker ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Wok op 26-03-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wok, onderstel is ietsje harder afgeveerd. Ik heb de 17" velgjes dus het is echt prima. Torsiestang achter is natuurlijk minder mooi als de multilinks in de Leon en de Golf maar je merkt er niks van.

Uiteraard 1.4 T-Jet 120 PK. Mogelijk chip ik 'm nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Wel een T-jet met sportonderstel? Mooi! :)

Dan laat de Bravo imo weinig te wensen over :) In jouw configuratie wat mij betreft een veel betere keuze dan een Leon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja en een cheque voor bijna 800 euro's aan accesoires erbij gekregen van de dealer. Gaat de stoel met tegenstaan (Laten we eerlijk wezen: zelfs de sportstoelen zijn niet zo lekker als die in de Leon en de Golf) dan dauw ik er een stoel van Recaro, Scheel of ASS (Leuke naam trouwens) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Veel veilige kilometers toegewenst! Fraaie auto's om te zien, hopelijk rijden ze net zo goed :)

En over twee jaar is de Golf VI zeker uit, dan kun je weer een echte auto rijden :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wok en Wom... familie? ;-)

Ben benieuwd naar de Golf VI hoor, als die er net zo uit als de Scirocco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:49:
Wil iemand nog even lachen? Vanmiddag uiteindelijk een Fiat Bravo 1.4 Sport besteld:

[afbeelding]

Golf pakte uiteindelijk toch erg duur uit in de lease en eind dit jaar komt de nieuwe en dan rijd ik meteen in een oud model.

Ja: de Fiat gaat vast rammelen maar dat is ook opgelost. Leasecontract van 2 jaar: voor die problemen heeft rijd Termie al weer een andere wagen.

Ohja: Maranello Rood, Hifi-sound en parkeersensoren (geen overbodige luxe.)

Kom maar met de plastic fantastic grappen! :+
Hey, lijkt mijn auto wel >:)

Was ook voor een Leon aan het kijken, uiteindelijk de 1.4 tjet sport genomen :)
over een weekje mag ik hem ophalen

ps. De Editione Sport uitvoering (1.9 en 1.6 diesel en 1.4) heeft naar mijn wetens geen sportonderstel, alleen de Sport modellen (150 pk)

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 27-03-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Snap dat hele gebash over het interieur van de Leon niet zo. Als ik in mijn auto zit, kijk ik toch 95% van de tijd over het dashboard heen. Vind het namelijk wel prettig om te zien waar ik naartoe rijd. Interieur is inderdaad niet spectaculair, maar ik hoef dan ook niet in een halve disco/startrek ruimteschip te zitten. Lekker rustig en overzichtelijk.

@ Gash: een wagen is beter als een ander wanneer het interieur "beter" is? Wat is dat voor kromme onzin?

PSN: Sluuz

Pagina: 1