heb een asus p5b-vm-do.bordje.
gister na vervangen van cpu geeft ie de hele tijd 1 lange en 3 korte piepjes.
ik heb een ami bios wat dus zegt:Base/Extended Memory Failure
allemaal leuk en aardig maar wat ik hieruit opmaak is dat mn reepjes stuk zijn?
MAAR!! nadat ik mn batterij er uit haal en 10 minuten wacht krijg ik eerst een cmos error op mn scherm en pas ik de tijd aan.dan is er niets aan de hand.
ik heb mn pc aan een aanuit schakelaar hangen om sluipstroom tegen te gaan.als ik die gebruik en de pc weer aan doe dan geeft ie weer dezelfde piepjes.
maar laat ik de schakelaar aan staan is er ook niets aan de hand.
ik heb al memtest draaien en daar kwam via de vele! keuze menus een error uit en mn pc liep meteen vast.daarna weer opnieuw gedaan.ik zit nu aan 9 uur testen zonder errors.
vraag 1:wat is precies:Base/Extended Memory Failure ?? vervang de reepjes en je bent klaar?
vraag 2:waarom doet ie moeilijk met de aan/uitschakelaar?
vraag 3:welke keuze menu in memtest zou ik moeten gebruiken om de errors aan het licht te krijgen.?ik zit nu dus al 9 uur een test te draaien.
opmerking: google en tweakers geven wel aan wat de 1 lange en 3 korte piepjes betekenen maar
de fout:Base/Extended Memory Failure geeft niet veel oplossing.
hopelijk iemand een idee?
gister na vervangen van cpu geeft ie de hele tijd 1 lange en 3 korte piepjes.
ik heb een ami bios wat dus zegt:Base/Extended Memory Failure
allemaal leuk en aardig maar wat ik hieruit opmaak is dat mn reepjes stuk zijn?
MAAR!! nadat ik mn batterij er uit haal en 10 minuten wacht krijg ik eerst een cmos error op mn scherm en pas ik de tijd aan.dan is er niets aan de hand.
ik heb mn pc aan een aanuit schakelaar hangen om sluipstroom tegen te gaan.als ik die gebruik en de pc weer aan doe dan geeft ie weer dezelfde piepjes.
maar laat ik de schakelaar aan staan is er ook niets aan de hand.
ik heb al memtest draaien en daar kwam via de vele! keuze menus een error uit en mn pc liep meteen vast.daarna weer opnieuw gedaan.ik zit nu aan 9 uur testen zonder errors.
vraag 1:wat is precies:Base/Extended Memory Failure ?? vervang de reepjes en je bent klaar?
vraag 2:waarom doet ie moeilijk met de aan/uitschakelaar?
vraag 3:welke keuze menu in memtest zou ik moeten gebruiken om de errors aan het licht te krijgen.?ik zit nu dus al 9 uur een test te draaien.
opmerking: google en tweakers geven wel aan wat de 1 lange en 3 korte piepjes betekenen maar
de fout:Base/Extended Memory Failure geeft niet veel oplossing.
hopelijk iemand een idee?