Toon posts:

Prestaties van mijn nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb gisteren een nieuwe pc bij paradigit gekocht. De specificaties van dit systeem zijn:

Processor: Intel Core2Quad Q6600 4x2,40 GHz 8M Box
Moederbord: MSI G31M-F DDR2-800 VGA PCI-E m-ATX S775
Geheugen: 3062 MB Nanya Elixir DDR2/800 Dimm
Harde schijf: WD 750 GB S-ATA-II U300 7200RPM 16MB
Videokaart: XFX GeForce 8800GT 512MB DDR3 PCI-E2 NG

Om dit systeem eens te benchmarken heb ik 3dmark06 gedownload en laten draaien. De testresultaten van dit systeem zijn:

3DMark Score 11315
SM 2.0 Score 4700
SM 3.0 Score 4841
CPU Score 3507

Ik vind dit eerlijk gezegd nogal laag voor dit systeem. Ik schrok daar wel van. Het is niet wat ik vooraf had verwacht aan score! Ik vraag me af of dit redelijk is voor dit systeem dat 1000 euro heeft gekost.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Nouja laag, 11k. Hij is altijd nog langzamer dan een GTX he volgens mij heb je met deze score nergens over te klagen en hoef je je geen zorgen te maken :)

Edit: en alles is standaard? Je kan je cpu is overclocken en je gpu kijken hoe je score omhoog vliegt!

En waarom draai je 3062? dan heb je geen dualchannel en dat voor een pc van vandaag de dag, dat kost je performance. dus draaie of 2 gb of 4gb.

[ Voor 47% gewijzigd door Cardo op 24-02-2008 08:20 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Topicstarter
Cardo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 08:19:
Nouja laag, 11k. Hij is altijd nog langzamer dan een GTX he volgens mij heb je met deze score nergens over te klagen en hoef je je geen zorgen te maken :)

Edit: en alles is standaard? Je kan je cpu is overclocken en je gpu kijken hoe je score omhoog vliegt!

En waarom draai je 3062? dan heb je geen dualchannel en dat voor een pc van vandaag de dag, dat kost je performance. dus draaie of 2 gb of 4gb.
Ik heb hier niets aan liggen overclocken...daar heb ik geen verstand van en ben me wel bewust van de consequenties als je verkeerd overclockt: kaputte pc!....dus daar begin ik liever niet aan.

Verwijderd

Als je het niet te gek doet en gewoon een tuturial volgt ist echt appeltje eitje.

Van de buren.
http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/

Gezien dat alles standaard is vind ik het nog best een redelijke score. Maar zoals cardo zegt. Staat je geheugen wel in dual channel? Kijk daar eens naar met cpu-z?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU-Z zegt:

Type: DDR2
Size: 3072 Mbytes
Channels #: Dual
DC Mode: Symmetric

het nare aan overclocken is dat mijn garantie verloopt op het moment dat ik daar aan begin. Aangezien ik géén ervaring heb met overclocken, en er voor mij dus een grotere kans bestaat dat het mobo / processor / geheugen kapot gaat, wil ik dat risico eigenlijk niet nemen.

Maar dit is dus een redelijk goede score voor dit systeem?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 21:53
yup

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom vind je de score te laag dan ? En wat had je verwacht ?

Zonder overklok is er niets mis mee, waarom denk jij dat er wel iets mis mee is ?

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik de pc kocht heb ik ook wat benchmark resultaten gezien van 3dmark voor deze cpu en gpu....

die zaten rond de 15000/16000 punten....maar denk dat die ook wel aardig overgeclocked zijn!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:14:
voordat ik de pc kocht heb ik ook wat benchmark resultaten gezien van 3dmark voor deze cpu en gpu....

die zaten rond de 15000/16000 punten....maar denk dat die ook wel aardig overgeclocked zijn!
Ik haal zelf met Q6600 @ 3.1GHz en 8800GT @ 700/2000 rond de 13800 punten. Dat is dus met aardige OC. 15.000 of 16.000 is alleen te halen met extreme OC. Die 15.000 of 16.000 zijn echt niet normaal te noemen maar erg hoog voor een Q6600 en 8800GT. Weet je zeker dat die score's niet zijn gehaald met een 8800GTS 512MB of 8800GTX/Ultra ?

De score die je nu hebt is gewoon prima en is zeker niets mis mee.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2008 17:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:03:
CPU-Z zegt:

Type: DDR2
Size: 3072 Mbytes
Channels #: Dual
DC Mode: Symmetric

het nare aan overclocken is dat mijn garantie verloopt op het moment dat ik daar aan begin. Aangezien ik géén ervaring heb met overclocken, en er voor mij dus een grotere kans bestaat dat het mobo / processor / geheugen kapot gaat, wil ik dat risico eigenlijk niet nemen.

Maar dit is dus een redelijk goede score voor dit systeem?
Hoe willen ze bewijzen dat je dat gedaan hebt dan? En er kan niets mis gaan als je de temperatuur in de gaten houd en er niet te veel volt op zet. Je zou dan een bak meer punten kunnen halen. Maar goed je moet het zelf weten.

Verwijderd

Topicstarter
even een ander ding....

ik heb zojuist de demo van Crysis gedownload...ik heb de settings laten bepalen door de computer (alles very high :) )...alleen in het introfilmpje zie ik zo nu en dan strepen door mijn beeld lopen...

het is net alsof het lijkt of mijn grafische kaart het niet aan kan.....Waar kan dit door veroorzaakt worden?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:05:
even een ander ding....

ik heb zojuist de demo van Crysis gedownload...ik heb de settings laten bepalen door de computer (alles very high :) )...alleen in het introfilmpje zie ik zo nu en dan strepen door mijn beeld lopen...

het is net alsof het lijkt of mijn grafische kaart het niet aan kan.....Waar kan dit door veroorzaakt worden?
Wat bedoel je precies met een streep ? Zie je een gekleurd iets of is het meer dat het beeld in 2 stukken verdeeld wordt zonder vreemde kleuren ?

Als het dat 2e is kan het tearing zijn.

Wikipedia: Page tearing

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2008 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn refreshrate van 60 naar 75 gegooid, maar echter zonder resultaat...dus we moeten denk ik in een andere richting zoeken....

ik heb net een hele tijd Stalker liggen spelen...tijdens het gamen heb ik nergens last gehad van deze strepen....ik zal morgen even een screenshotje maken van die strepen in Crysis, ik kan zelf niet zo goed omschrijven wat ik precies zie....:P

Verwijderd

refresh rate van je monitor heeft niks met gaming performance te maken dus je zit nu al met een verkeerde idee en zoals de meeste hebben aangegeven zonder overclocken van je hardware is het voor een standaard systeem blijkbaar goed dus waarom druk over maken als andere al aangegeven dat het geen slechte stats zijn . tevens speelt software ook een groot rol wie weet draaien de anderen een gestripte windows zodat er minder onnodige processen actief zijn of wat dan ook waardoor hun stats beter zijn. ik zou zeggen wees te vreden met de stats die je hebt zoals de anderen aan geven dat het niet slecht is, voordat je dingen doet zoals overclocken en iets kapot maakt omdat je nooit hebt gedaan zoals je zelf aangaf.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
PC probleemtopics hebben niets in CSL te zoeken :o. Als je vermoed dat de prestaties van jouw systeem laag zijn is het simpelweg zélf benchmarken en de scores vergelijken met anderen, simpel as that :). Wat betreft die strepen: juiste drivers? vsync? etc. :)

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Op GoT verwachten we enige eigen inzet wat wil zeggen dat men eigenlijk eerst even zelf moet gaan zoeken waar het topic thuishoort en wat de oorzaak van het probleem kan zijn ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.