• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik ben opzoek naar een liter of twee vloeibare stikstof voor een cpu overclock project. Ik heb al heel wat pagina's op google/fora doorgebladerd, maar een directe url naar een bedrijf die het verkoopt is nergens te vinden.

Ehhh wat?

Verwijderd

Ik weet niet of je vlakbij een boerderij woont of iemand kent die daar woont?

Boeren gebruiken LN2 voor de zaadjes van de stier op te slaan....

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Hehe, dat gaat niet zo makkelijk als je nu denkt ;)
Je kan niet even met een thermoskan langskomen om 2 liter te halen, om de volgende redenen:
1.Veiligheidsredenen
2.Als je thuis bent, is je thermoskan al leeg (Nee, draai de dop er niet! op, anders pats boem en daar ligt Mnstrspeed ;)

Je hebt daarvoor een dewar nodig, verotte dewars kun je al vanaf 75E krijgen (nouja, die hebben wij gekocht, van Mark), en voor een fatsoenlijk dewar ben je al snel 400E kwijt (tweedehands). Maar als je maar 2 liter wilt halen, is dat niet echt praktisch.

Ook moet je een thermometer hebben, aangezien cpu's ook coldbugged zijn, en natuurlijk een tube, maar dat laatste wist je zelf natuurlijk ook al ;)

Maar om toch antwoord te geven op je vraag:
Ga naar bedrijven als Lindegas, bij de lokale boer die het gebruikt voor stierensperma, of naar bijvoorbeeld een universiteit, daar hebben ze het ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Maarten-NForce op 24-02-2008 10:26 ]

www.koopeendroom.nl

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 15:20

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik weet niet waar je woont maar ik ken wel een paar plaatsen in limburg waar je aan ln2 zou kunnen komen.

Anders zou ik dingen gaan zoeken in dit lijstje :

huisarts
ziekenhuis ( als je uitlegt dat het voor school is )
boer
hoge school/universiteit
restaurants ( maken soms eigen ijs mbv ln2 )
metaalbewerkingsbedrijven
ijsfabriek ( hertog ofzo :P )
bedrijven die doen vriesdrogen
linden gas
air liquid ( als je kort bij belgie woont, btw deze is best duur )

Ennuh een litertje of 2 ... wat wil je daar mee doen ? je weet toch hopelijk wel dat je al minstends 0.5 liter kwijt bent aan 1x de tube op -80 brengen. Die 2 liter zijn zo weg. Je moet ongeveer denken aan een verbruik van een liter of 3-6 per uur ( ligt er aan hoeveel je stresst, vcore, omgevingstemp,hoeveel core's etc etc )

ik voel me lekkaah !!!