Toon posts:

Krijg xp er niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag eindelijk mijn nieuwe pc-onderdelen bij alternate gehaald en ben meteen aan de slag gegaan. Net toen ik xp wou installeren begon de ellende. Ik kon wel gewoon in de setup van xp komen maar toen hij opnieuw opstartte toen kreeg ik dus het standaard xp-achtige installatiescherm wat normaal ook gewoon goed zou zijn. Alleen er stond 39 minuten. Ik heb hem 2 uur aan laten staan waarvan er bij 5 minuten zichtbaar was dat de computer ook echt bezig was. Opnieuw proberen heeft geen zin, leidt toch weer tot hetzelfde scherm.

Mijn computer:
AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition (2x 2600 MHz)
K9N Neo-F V3 (NVIDIA nForce 560)
GPS-450AA (450 Watt)
OCZ 2 GB DDR2-800 Kit
XFX Nvidia Geforce fx5500 128 mb
120GB Seagate 7200 RPM

Als jullie een oplossing zouden kunnen vinden zou dat echt geweldig zijn. Kan er wel om huilen :'( , net een nieuw systeempje en dan dit :'( .

bvb

Verwijderd

Zal wel met je drivers te maken hebben. Je kan niet blijven verwachten dat de XP cd altijd compatible zal blijven met je hardware. Ik zou eens op de onderdelen gaan zoeken met Google. Een bekend probleem is SATA-drivers. Die kan je van een ander medium inladen tijdens de setup (F3 intikken dacht ik). Met Vista, of een ander modern OS zal je dit probleem een stuk minder hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 04:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar SATA drivers heb ik toch niet nodig als ik niet eens de SATA-aansluitingen gebruik? Ik heb een IDE dvd brander en een IDE harde schijf en voor de rest niks.

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 18:53
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 04:20:
Zal wel met je drivers te maken hebben. Je kan niet blijven verwachten dat de XP cd altijd compatible zal blijven met je hardware. Ik zou eens op de onderdelen gaan zoeken met Google. Een bekend probleem is SATA-drivers. Die kan je van een ander medium inladen tijdens de setup (F3 intikken dacht ik). Met Vista, of een ander modern OS zal je dit probleem een stuk minder hebben.
Als het de sata drivers zouden zijn had ie niet eens zo ver gekomen :P En daarbij komt dat het in mijn ogen gewoon zou moeten werken, chipsets worden wel vaker niet herkend maar is op te lossen na de install. Misschien kun je met google meer vinden over jouw moederbord in combinatie met XP, vaker issues? Oh en is je XP cd nog wel 100%? Ik had een corrupte 2000 cd zonder er maar aangezeten te hebben. Je zou nog een livecd van een van de linux distro's kunnen proberen of het probleem bij de hardware ligt, zoals het eeuwen oude nforce + maxtor probleem ;)

PS als je binnenkort je videokaart verwacht te upgraden, let dan wel op dat je voeding het trekt, die Black Edition AMD lijkt me niet superzuinig en 450W is icm met de wat lompere kaarten misschien net iets te krap ;)

Maakt soms wel eens een foto ...