Gebeld worden op Skype in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 21:11
Hallo

Wij hebben een vakantiewoning in Zweden en hebben daar een 3G modem met een draadloos router.
We bellen met Skype naar Nederland via Skype-out.
Ik heb een USB SkypeMate adapter aangesloten op de router en daarop heb ik op de TEL uitgang onze DECT telefoon aangesloten. We hebben in Zweden geen telefoonlijn dus heb ik niets aangesloten op de LINE poort en ik heb PSTN gewijzigd in USB. Dit werkt perfekt.
Nu is het zo dat ik tegen geringe kosten naar huistelefoonnummers in Nederland kan bellen maar zij kunnen ons, met een gewone huistelefoon, niet bellen.
In Nederland heb ik een Telfort internet met telefonie (VOIP) abonnement, wat mij heel goed bevalt.
Mij is verteld dat het mogelijk moet zijn dat als iemand mij belt op mijn huistelefoon in Nederland, dat het dan doorgeschakeld kan worden naar mijn Skype line zodat ik alle telefoontjes ontvangt op mijn Skype telefoon in Zweden.
Dus alleen lokale tarief voor de bellers naar mij toe en gratis, of ook weer tegen geringe kosten, naar mijn Skype telefoon in Zweden.

Wie kan dat bevestigen en mij uitleggen wat ik moet doen en aanschaffen om dat mogelijk te maken ?

Mvg
gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt wel een skype-in nummer voor in zweden ?
Move NT > IH

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 24-02-2008 10:29 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Koffie schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:28:
Je hebt wel een skype-in nummer voor in zweden ?
Move NT > IH
Nee, ik heb nog helemaal niets.
Daarom ook mijn vraag wat ik moet doen en bestellen etc om het werkend te krijgen.
Graag meer info want ik ben niet bekend met deze (voip) materie
Ik moet helemaal vanaf het begin beginnen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
je zou ook gewoon je telfort nummer in zweden kunnen gebruiken via een voip ata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
harryslinger schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:40:
je zou ook gewoon je telfort nummer in zweden kunnen gebruiken via een voip ata
Hier heb ik iets over gehoord maar ik weet niet hoe dat werkt.
Kan je dat aan mij uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
gsm schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:37:
[...]

Hier heb ik iets over gehoord maar ik weet niet hoe dat werkt.
Kan je dat aan mij uitleggen ?
je hebt bij telfort je sip gegevens gekregen, deze zijn in te stellen in een zogenaamde ata adapter bv.
http://tweakers.net/price...efoon-adapter-(voip).html
hier wordt je telefoon op aangesloten en de adapter wordt aangesloten op de router, hierdoor kun je bellen en gebeld worden met je telfort nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
harryslinger schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:47:
[...]

je hebt bij telfort je sip gegevens gekregen, deze zijn in te stellen in een zogenaamde ata adapter bv.
hier wordt je telefoon op aangesloten en de adapter wordt aangesloten op de router, hierdoor kun je bellen en gebeld worden met je telfort nummer
Je hoeft dus niet direct bij Telfort te zijn ingelogd, zoals met smtp-servers vaak het geval is?
Als je dan je modem thuis aan laat staan ben je dus twee keer ingelogd bij de voip server, geeft dat geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
harryslinger schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:47:
[...]

Ok, ik moet dus zo´n VOIP adapter halen en die aansluiten op een router !
Maar ik heb geen router, mijn installatie van Telfort is alsvolgt :
Standaard modem met één UTP uitgang + 2 telefoon uitgangen.
Vanuit de UTP uitgang ga ik naar een switch en vandaar naar 2 pc´s en 1 AP
Kan ik die adapter aansluiten op de switch ?
Moet ik mijn huistelefoon uit het modem halen en in de adapter doen ?
En hoe wordt een inkomend gesprek op mijn huisnummer dan doorgeschakeld naar mijn skype telefoon in Zweden ?
Moet je dat instellen in die adapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
Harryslinger bedoelt dat je dit in Zweden moet doen. Dus een ATA aan je router/switch hangen, dan daar prik je een gewone telefoon in, dan kan je in Zweden bellen en gebeld worden via je gewone telfort account. In m'n andere post net hierboven had ik een paar vragen hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Aha ik begrijp het nu.
Ik ben nog even verder gaan speuren en kwam zoveel tegen dat het me begint te duizelen.

Ik begrijp nu dat ik een ATA adapter moet kopen en die aan de router in Zweden moet hangen.
Daarin komt de telefoon.
Maar ik heb nu deze skype adapter aan de router hangen en daarin zit nu de telefoon, heb ik hier dan niets meer aan ?
In de ATA adapter moet ik mijn SIP gegevens zetten en dat is alles ?
Als ik alles lees op internet duizelt het en als het zo gaat zoals ik nu beschrijft dan is het een fluitje van een cent !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
gsm schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:50:
Aha ik begrijp het nu.
Ik ben nog even verder gaan speuren en kwam zoveel tegen dat het me begint te duizelen.

Ik begrijp nu dat ik een ATA adapter moet kopen en die aan de router in Zweden moet hangen.
Daarin komt de telefoon.
Maar ik heb nu deze skype adapter aan de router hangen en daarin zit nu de telefoon, heb ik hier dan niets meer aan ?
In de ATA adapter moet ik mijn SIP gegevens zetten en dat is alles ?
Als ik alles lees op internet duizelt het en als het zo gaat zoals ik nu beschrijft dan is het een fluitje van een cent !!
het is zoals je schrijft, als je ook de skype adapter wilt blijven gebruiken zou je de lijn uitgang van de ata aan kunnen sluiten op de pstn ingang van de skype adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
harryslinger schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:37:
[...]

het is zoals je schrijft, als je ook de skype adapter wilt blijven gebruiken zou je de lijn uitgang van de ata aan kunnen sluiten op de pstn ingang van de skype adapter
Hartelijk dank.
Na het speuren op internet zag ik even de bomen door het bos niet meer en dat komt omdat ik hier weinig tot geen verstand van heb.
Vandaar dat ik je hulp zeer waardeer.
Ik ga hier verder mee aan de gang

Mvg
gsm
Pagina: 1