Z-5500 maakt ongewenst geluid (radio?)

Pagina: 1
Acties:

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 12:49

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik ben nu al een jaar of 2 trotse bezitter van een logitech z-5500 speakerset. Prima set, goed geluid en over het bekende plopjesprobleem kan ik wel meepraten, maar niet echt erg danwel storend.

Wat wel raar is, is dat ik regelmatig (vooral snachts merkbaar) ongewenste 'muziek' hoor uit mijn speakers.
Ik heb de speakers aan staan (of ik het nu op het zachtste- of hardste niveau heb staan maakt geen verschil), en ik hoor ineens zacht een op de maat meegaande lichte bonk van een beat.
Ik dacht eerst dat de buren of ouders het geluid danwel bass iets te hard hadden gezet, maar toen ik mijn speakerset uit zette was het weg, en daarna weer terug.

Soms hoor ik ook de lage tonen van een mannenstem door de bassbox. Wederom best zacht, maar toch merkbaar en apart.

Nu is mijn eerste logische gedachte, is dit nu dat hij FM signaal oppakt of mischien een ander signaal?

Even wat feitjes op een rij:
1. Aansluitingen van pc danwel speakerset zijn geaard.
2. Geen oude bedrading in dit huis bij mijn weten
3. De aangesloten computer maakt geen geluid, dus daar komt het niet door).
4. Nee, er zitten geen ouders/buren/e.d. muziek te draaien, want het is half 2 s'nachts.

Iemand tips of iig een verklaring hiervoor? Google zoeken is niet het makkelijkst omdat keywords als radio, muziek, subwoofer en z-5500 iets te veel topics opleveren waar ik niks aan heb.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Verwijderd

Zoek eens op inteferentie?
Ik heb hier ook last van gehad, overigens wel in een mate dat de gemeente er meerdere klachten over kreeg.
Zelf heb ik het een heel stuk kunnen terugbrengen door de bekabeling te verwisselen met en betere soort.

Recent nog met digitenne, daar zijn masten voor neer gezet en mensen met antenne kabels van minder dan ik meen 70Ohm konden daardoor ook last krijgen van inteferentie.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn meerdere topics over Logitech speakers die radio laten horen. Het heeft inderdaad met de (brakke) bekabeling te maken, er zijn mensen die hiervoor een set RMA hebben gestuurd. Dit zou je kunnen overwegen, al weet ik niet of de nieuwe set die je krijgt wél fatsoenlijke kabels heeft.

🖥️ | 🚗

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Het is waarschijnlijk een AM-zender die je te horen krijgt. Als je in Zeewolde woont waarschijnlijk de 747 AM ;)

Hier een topic op chelloo.com met een soortgelijk probleem

[ Voor 49% gewijzigd door plankie op 24-02-2008 10:00 ]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
plankie schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:57:
Het is waarschijnlijk een AM-zender die je te horen krijgt. Als je in Zeewolde woont waarschijnlijk de 747 AM ;)

Hier een topic op chelloo.com met een soortgelijk probleem
Nee, ik woon in Overijssel.
Wat ik wel opmerkte is dat zodra ik switch van de normale audio input (analoog 5.1 via mijn pc) naar digital of coax (welke ik beide danwel niet aangesloten heb) het zachte geluid ophoud. Maar dit kan ook te maken hebben dat het digitale inputs zijn waarbij hij al het geluid 'uitschakelt' zodra er geen input is van de digitale bron.

Daarbij merk ik het niet altijd, maar soms.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:37
geerttttt schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:38:
...en over het bekende plopjesprobleem kan ik wel meepraten, maar niet echt erg danwel storend.
Daar is een oplossing voor.. ik zou gewoon je set laten omruilen, groote kans dat je radio ontvangst daar ook mee is opgelost (alles heeft namelijk met verkeerde afscherming te maken).

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:30:
[...]

Daar is een oplossing voor.. ik zou gewoon je set laten omruilen, groote kans dat je radio ontvangst daar ook mee is opgelost (alles heeft namelijk met verkeerde afscherming te maken).
Ja, maarja het nadeel daarmee is dat ik allereerst de hele speakerset in de originele doos (die ergens in een schuurtje ligt en er niet al te best meer uit ziet, want het is een groot doosje) proppen en weer meesjouwen in de auto naar de leverancier als RMA.

Leverancier test hem, stuurt hem door, krijgt na een paar weken waarschijnlijk een nieuwe terug en dat moet dan weer richting mij.

En ondertussen zit ik dus weken (of maanden) zonder speakers. Erg veel heisa dus, en bovendien heb ik mijn speakers dus al ruim 2 jaar en weet ik niet of ik nog wel garantie heb...

• DukeBox
geerttttt schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:37:
Ja, maarja het nadeel... blablabla
??? Logitech stuurt eerst een nieuwe set op, vervolgens kun je je spullen overpakken in de nieuwe doos en DHL bellen voor een retour afspraak.

Sommige PID series vragen ze zelfs alleen maar de POD retour.
Je bent gek als je het via je leverancier laat lopen, als er iets is dat bij logitech goed is geregeld is dat hun service.

En er zit 3 jaar garantie op en het 'plop' probleem is zelfs 'onbeperkt'.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2008 13:46 ]

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 24 februari 2008 @ 13:45:
[...]

??? Logitech stuurt eerst een nieuwe set op, vervolgens kun je je spullen overpakken in de nieuwe doos en DHL bellen voor een retour afspraak.

Sommige PID series vragen ze zelfs alleen maar de POD retour.
Je bent gek als je het via je leverancier laat lopen, als er iets is dat bij logitech goed is geregeld is dat hun service.

En er zit 3 jaar garantie op en het 'plop' probleem is zelfs 'onbeperkt'.
Dus logitech stuurt je een nieuwe set terwijl je oude nog thuis staat? Opvallend, krijgen ze dan niet te maken met mensen die dan niet hun oude set terugsturen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daar hebben ze dan meteen NAW gegevens van ;).
Vrij makkelijk om die lui aan te pakken.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• DukeBox
Dan krijg je gewoon een acceptgiro voor een nieuwe set tegen logitech web prijs, doen ze ook niet moeilijk over ;)
Pagina: 1