[Laptop]Zepto de enige?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.147 views

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Deze hele dag op zoek gegaan naar een lappie om mijn desktop te vervangen.
Nu volg ik de hardware eigenlijk niet meer zo nauw.
Mijn huidige desktop:
XP pro P4 3GHz HT 512MB RAM, Saphire ATi Radeo 9550 2x80RAID+160Backup: Zeer tevreden
Gebruik: Office/photoshop/webdevlopment/entertainment(muziek/film)

Mijn toekomstige laptop....
0) prijs <1500 euro
Moet portable zijn:
1) kleiner dan 15"
2) batterij 3-4 uur, liefst

De performance moet dus wel een beetje meevallen. De FSB is belangrijk voor performance, vandaar wil ik wel 800MHz. Ik speel nooit een spelletje, ben liever creatif bezig, toch wil ik een dedicated GPU. De dag dat ik een spel wil spelen met vrienden, ga ik het me beklagen als het niet wilt instaleren op mijn lappie. (heb het als eens gezien bij iemand anders die NFS wilde spelen) Of hardwarematig film playback, langere batterijduur?
3) CPU: Core 2 Duo 2Ghz (FSB 800MHz 4MB cache)
4) GPU: Dedicated: Ati/Nvdia, 128MB=voldoende

Zoals je ziet ben ik RAID gewoon. Dat ga ik heel hard missen, als ik photoshop of internet bijvoobeeld, dat verwacht ik nu al. Maar als ik genoeg RAM heb, hoop ik dat gemis te beperken. (ben niet geïnteresseerd in RAID op men laptop!)
5)RAM: 2x1GB (Dual channel)

Fun-factor/Connetiviteit en andere opties: zeer belangijk, op de toekomst gemunt
Ik ga ervan uit dat iedere laptop tegenwoordig wel voorzien is van BT/webcam,.. ik ga daar dan ok geen specifiek punt van maken, als het er niet is intreseerd de laptop me al niet. Ik heb geen webcam, en heb het nauwelijks gemist, maar het is "fun-factor", BT, en afstandsbediening daarentegen, vind ik wel essentieel, men GSM heeft BT, en ik heb sneller iets via BT verzonden, dan ik da kabeltje heb teruggevonden. De afstandsbediening mag gewoon niet missen, als ik de laptop wil gebruiken voor presentaties/muziek.
6) "fun-factor"

OS: Vista heb ik al gezellig kunnen gebruiken, nou NOT dat os wil ik niet. Ik blijf dus wel bij XP PRo, heb het altijd prima kunnen gebruiken... ofwel?.. Mac OSX heeft een heel hoge fun factor. Eentje die je bij geen ander OS hebt! photobooth, gekke bekken trekken met je vriendin, daar ben je snel een uur zoet mee ;). En dan zijn er dus nog ettelijke programma's zo te vinden op OSX, die niet of slecht werken op XP, neem nou MovieMaker.. dat ze zoiets crachgevoelig durven meeleveren..Maar het zijn vooralsnog de maccers die mij overtuigen.. Dus een macbook of iets anders.
7) OS: OSX /XP=> geen OS is ook goed, mag mijn licentie toch niet doorverkopen.

Resolutie, 1280x800 is blijkbaar de standaard voor <15". Nou dan moet dan wel wat groot uitvallen op 14", ofwel zeer klein zijn op 12". Niemand hier moeite met lezen op die resoluties? Voor photoshop vind ik het wat ook weer wat weinig, Alleen zepto durft van de standaard afwijken. Een lappie van 14,1" met een resolutie van 1440x900. Is dit verschil nu echt zo imens? Heb ik bij deze de keuze al gemaakt? Ik ben onbeslist, wat zijn jullie ervaringen? BTW LG verkoopt 10,6" met 1280x768, dat is trouwens de standaard bij MSI tot en met 14"..
8 ) 1280x800 vs 1440x900 (zepto is de enige voor zover ik weet)

Overig: WLED backlight.. is het de moeite? Gaat de batterij plots een uur langer mee? is het echt zo veel helderder?
9) WLED?

Andere punten: Punten die ik niet heb aanghaald zijn niet belangrijk, zoals hd, tegenwoordig heeft iedere lappie genoeg voor mij CD/DVD witer heeft ook iedere notebook, behalve de goedkoopste macbook. Cardreaders heb ik nooit nodig gehad.
het is dus uitgemond op Znote vs Macbook, of een of andere 12" laptop. Nu vraag ik geen advies maar ervaringen van jullie imet de volgende laptops:

Om te beginnen: Laptops met een slechte reputatie
DELL XPS1330 N02X3314: 1299€
Acer Aspire 2920 900€ Mindere CPU&GPU

De betere (van hore zegge)
Sony vaio VGN-CR31Z/R 1330€
Toshiba TECRA M9-15I 1330€
XXODD XNi720r 912euro Serieuze concurent voor grote merken

Winnaars?
Apple Macbook 2,2GHz 1268€ (+vga kabel) Ik heb recht op studente korting!
Zepto Znote 6324W 946€ Super interessant?(edit) -insane?-

Kan het BTW dat een CPU alleen onder vista werkt? Kan niet geloven dat XP de CPU niet zou herkennen?? Dat staat er af en toe bij..

Tegenwoordig heb je al voor 100(edit) 1000 euro dus een heel degelijk systeem..?

"men" is gewoon vlaams/nederlands/AN voor "mijn" ook afgekort als m'n?

http://www.softfocus.be/

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kan het BTW dat een CPU alleen onder vista werkt? Kan niet geloven dat XP de CPU niet zou herkennen?? Dat staat er af en toe bij..
Bullshit. Werkt gewoon.

Wat heb je zelf al uitgezocht?

Wat is btw men en intressant? Soort straattaal? :/

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 21:18
Misschien niet zozeer een ervaring maar wel een advies. Stel je prioriteiten goed op. Het zit waarschijnlijk kraakhelder in je hoofd, maar hier moet een hele post doorgespit worden.
Wat betreft de schermresoluties en vele andere dingen: ga winkels af en kijk, voel en proef.

En het laatste belangrijke puntje: je noemt dat je graag wil dat je laptop portable is (wat je duidelijk associeert met een klein scherm), maar ga je er ook echt veel mee zeulen? Als het ding echt naar verwachting vaker in de tas/onderweg zal zijn dan op je bureau doe je er goed aan heel goed de stevigheid en service te onderzoeken.

Ik heb nog steeds spijt als haren op m'n hoofd dat ik een Jewel Jade 8080 (Compal CL56 barebone volgensmij overigens exact hetzelfde als een bepaald acer model) heb gekocht vanwege de vette grafische kaart en centrino. Het ding zat bijna altijd in de tas naar school en begon als snel te kraken en piepen, uiteindelijk een hd-crash en een kapot moederbord (vraag me niet hoe, maar het kan). Heb gelukkig een IBM T42 kunnen overnemen van een oud medestudent en ben daar echt reuze blij mee: stevig en een SXGA+ scherm (1400*1050, eis van mezelf). Het is tenminste een laptop die licht en stevig genoeg is om dagelijks mee onderweg te hebben.

Dus stel je prioriteiten, kijk,voel en proef in het echte leven, selecteer en bekijk wat binnen het budget valt. Succes met de keuze!

PS ik ben geen mac fanboy ofzo, maar de opvolger van mn IBM wordt zeker een macbook(pro) als ik zie wat het arme beestje van een klasgenoot van mij heeft doorstaan en nog steeds perfect werkt.

Maakt soms wel eens een foto ...

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dell Vostro 1400 heeft ook 1440x900 op een 14 inch scherm.

En btw, de Dell M1330 een slechte reputatie? Dat valt ook wel mee. Dell heeft wel een super service: ze komen bij je langs om de laptop te maken. Bij andere fabrikanten moet je je laptop opsturen en ben je deze wel minstens 1-2 weken kwijt.

[ Voor 71% gewijzigd door silmaril8 op 24-02-2008 11:03 ]

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-01 00:03
Als je ervaringen zoekt voor de zepto znote 6324 kijk dan even hier Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5 aangezien de 6324 gelijk is aan de 6224 (alleen de kleur is anders) en daar redelijk wat gebruikers van zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door zaidoT op 24-02-2008 11:44 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Er zijn genoeg andere opties om te overwegen. RAID zul je in een sub-15" (of zelfs in een 15") niet krijgen. Toch zou ik als je toch met performancezaken bezig bent op zoek gaan naar laptops die goede koeling hebben - niks zo irritant als een koeling die het eigenlijk niet aankan als je flink lang druk bezig bent (bijv veel acers of de macbook pro). Helaas is 14" aan de krappe kant om een écht stille koeling met zware componenten in te bouwen, dus ik zou je toch sterk aanraden voor een 15" te gaan met een zo hoog mogelijke resolutie.

Dell vostro heeft standaard een brak schermpje (het 1280x800 scherm dus) dus je moet even goed rondzoeken of de hogere resoluties wel goede panelen zijn - wederom is je scherm weer één van je belangrijkste onderdelen, daar moet je niet op bezuinigen.

Macbook pro heeft heel redelijke en heldere schermen maar is veel te dun om een fatsoenlijke koeling in te bouwen voor de 8600GT en een T7xxx processor. Met een P8xxx processor zou het waarschijnlijk een stuk beter zijn. Voor zover ik weet is dit de enige met wled-schermen op hoge resolutie.

Lenovo heeft thinkpads die altijd een goede keuze zijn: 1920x1200 op 15" (let wel: helderheid valt tegen!).

BTO heeft de 15W25+ en 15W26 (verschil is processortypes) wat eigenlijk de Compal IFL90 is. behoorlijk wat zwaarder en dikker (iets van 5mm dikker dan thinkpad, en 200 gram zwaarder met 9-cels batterij) maar met een uitstekende koeling en 1680x1050 scherm dat erg goed is, althans, mijn LG.Philips paneel is dat. Kan zich in zwartwaarden zelfs meten met de wat oudere flexviews van IBM (dat waren laptop-IPS panelen zonder RTC, dus retetraag maar perfecte kleurweergave).

Clevo heeft ook een hoop in de aanbieding, hoewel clevo meestal meer van de highendertjes is (dus veel 17" materiaal op de websites). Trefwoord XXODD.

Sony is meestal erg duur voor wat je krijgt, en de sony die ik aan iemand heb aanbevolen een paar jaar geleden beviel totaal niet. Schermen zijn perfect (voor een TN krijg je een geweldig scherm) maar daar schijnt het dan ook vaak mee gezegd te zijn. Veel bloatware, niet al te beste service (of je betaalt heel veel voor de service).

Toshiba verdient meestal niet echt mijn aanbeveling, maar dat komt misschien omdat ik vooral veel low-end crap zie. Toetsenborden die totaal nergens tegen bestand zijn, behuizingen die snel slijten, knoppen die wiebelen, al met al een brakke afwerking in het lage segment. Koeling schiet altijd tekort, maar dat komt meestal doordat ze heel gevoelig zijn voor stof. Toshiba is in het verleden wel altijd erg inventief geweest met rare oplossingen (zoals een dual processor ding met twee opticals, één van de eerste 4:3 17" schermen en werkelijk geen batterijtijd).

Kijk uit voor Quanta exemplaren. Ook XXODD verkoopt behalve clevo's nogal wat quanta's, die zijn lang niet altijd van geweldige kwaliteit (te herkennen aan een te lage prijs).

Als laatste over zepto: meestal is zepto een luxemerk: goede afwerking, koeling, schermen en uitstekende specs, maar je betaalt wel meer dan bij de concurrent. Ik ben iemand die eigenlijk wel een zeptootje wilde, maar ik was een zodanige cheapass dat ik voor de zelfbouw compal ben gegaan. Dat merk je in de afwerking: bouwkwaliteit van compal is goed maar je kunt stukjes plastic kun je oplichten met je nagel, de rechts-toets staat iets naar boven, randjes in de behuizing zijn net iets te breed zodat er meuk in kan komen, webcam en vooral microfoons zijn van halve kwaliteit.

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 14:20

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Als je een dedicated videokaart wilt en liever een resolutie die hoger is dan 1280x800, dan valt de MacBook helaas al af.
Je zou de MacBook Pro nog kunnen overwegen, maar die is wel duurder dan 1500 euro en hij is ook 15.4" met een resolutie van 1440x900.

De XXODD die je had uitgezocht beschikt ook over de onboard X3100 videokaart.

De Dell XPS M1330 vind ik zelf wel een aanrader eigenlijk, er zijn wel een aantal problemen mee bekend, maar het is dan ook een erg populaire laptop, en als er geen problemen mee zijn dan wordt dat meestel niet gezegd.

Voor 1000 euro ( inclusief acties van Dell en kortingsbonnen die hier op GoT te vinden zijn ) krijg je op dit moment een erg goede setup vind ik: T7500, 3GB geheugen, NVIDIA GeForce 8400 M, 250GB harde schijf en een 13.3" scherm, net zoals de MacBook dus. Bij de Dell kun je echter nog kiezen voor een LED scherm en hierdoor zou hij ongeveer 4mm dunner worden.

Voor dit geld denk ik niet dat je een betere en even grote laptop kunt kopen.
Deze wordt standaard geleverd met Vista Home Premium, maar je kunt hier ook XP op zetten.

Een andere laptop, van Asus, die ik zelf erg mooi vind is de Asus F8P-4P006C.
Deze kost ongeveer 1190 euro en is 14.1".
Die heeft ook een T7500 processor, met een Ati Radeon HD2400 videokaart. Verder nog 2GB geheugen en een 250GB harde schijf.

Dan de Zepto 6324W, ik heb hem in het echt gezien en hij is goed hoor.
Ik vind hem wel wat dik vergeleken met de MacBook Pro, maar de Zepto is dan ook ongeveer 700 euro goedkoper dan de MBP :X

Het nadeel is natuurlijk dat je geen Mac OS X kunt draaien op een laptop die niet van Apple is.
Het kán wel, maar ik weet niet of dat hier besproken mag worden.
Toch blijf ik vinden dat je voor het geld van een MB of MBP bétere laptops kunt kopen. Het uiterlijk van de Apple laptops vind ik persoonlijk mooier, maar om heel eerlijk te zijn is het uiterlijk voor mij nooit van belang geweest voor een computer.
Hoe lelijker, hoe minder diefstalgevoelig :Y)

Niet dat ik de Zepto, Asus en Dell die ik besproken hebt lelijk vindt, absoluut niet.
Ik vind deze drie eigenlijk de mooiste niet-Apple laptops plus sommige HP laptops.

Mijn keus voor een 14.1" laptop zou zijn de Zepto die je zelf al had gekozen en voor een 13.3" de Dell XPS M1330.
Het nadeel van de Zepto vind ik dat er geen HDMI of DVI opzit, bij hoge resoluties merk je het verschil namelijk wel tussen VGA en DVI ;(

Join het DPC Whatpulse team

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de reacties meerdere keren gelezen, en merk dat ik wel wat dingen over het hoofd heb gezien, in het bijzonder stevigheid en koeling,daar had ik nog niet aan gedacht namelijk.

Nu is vooral stevigheid wel zeker een belangrijk punt voor mij. Ik ben kot student, en zit op heel veel verschillende plaatsten. Meteen de reden waarom ik een laptop moet hebben. (En men desktop dump)

Helaas ben ik ook nogal een onvoorzichtig/onhandig type. Ik weet nu al dat er (snel) een dag komt dat ik men boekentas op de grond laat "gooi" met de laptop erin.

Mijn gsm SE K810i was na een week ook al van oog gevallen.
De quicktake 200 (apple fototoestel - 1998), vloog na 1 dag al leuk door de lucht, toen ik mijn jas aan de kapstok zwaaide.
Een Opengeklapte Powerbook G4 450Mhz viel ook hard op de grond toen ik over de netwerkkabel struikelde..
Gelukkig kunnen die apparaten daar wel tegen.

Hoe lichter de laptop is hoe minder hard schokken zullen aankomen bij het vallen. Daar zal ik dus ook rekening mee gaan houden, maar zag ik gisteren nog over het hoofd.

Warmte afvoer is inderdaad ook een belangrijk punt, en misschien wel een reden om niet de snelste laptop te nemen.

Dat Zepto een VGA uitgang had zag ik als voordeel, omdat ik dan rechtstreeks een projector er op kan aansluiten, of zie ik dat verkeerd? Is de kwaliteit van het hoofdscherm daar ook door beïnvloed?

Ik ben er dus bijna uit, en zal me verder informeren in de desbetreffende topics.

Het word een Zepto 14" "design" die is ideaal, optioneel een 9cel batterij erbij, als hij minder dan 3u uithoud.
Ofwel een macbook voor het OS en de bekende (bijna legendarische) stevigheid. Als ik men korting krijg dan zit hij ook onder de 1000 euro, ik krijg dan inderdaad wel minder, maar hij zal draagbaarder zijn, en OSX is "meer fun".

De optie om OSX op een zepto te installeren moet ik nog natrekken.

BTW ik vind zepto niet zo duur, voor minder dan 800 euro heb je al een reeks mooie dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door g4wx3 op 24-02-2008 14:45 ]

http://www.softfocus.be/

Verwijderd

Ik heb zelf een XXODD xni720r (12 inch) met 4GB ram, t7700 2,5GHZ 4MB l2 cache en 200GB 7200rpm. Deze heeft ook een onboard x3100, maar voor photoshop prima. Daarnaast doe ik er ook nog wat SolidWorks mee en dat gaat ook prima. Resolutie is 1280*800, geen moeite met lezen. Draai dualboot XP en Leopard, gaat allemaal goed.

Prijs van huidige config is nu iets van 1300 euro.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
g4wx3 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:41:
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb de reacties meerdere keren gelezen, en merk dat ik wel wat dingen over het hoofd heb gezien, in het bijzonder stevigheid en koeling,daar had ik nog niet aan gedacht namelijk.

Nu is vooral stevigheid wel zeker een belangrijk punt voor mij. Ik ben kot student, en zit op heel veel verschillende plaatsten. Meteen de reden waarom ik een laptop moet hebben. (En men desktop dump)

Helaas ben ik ook nogal een onvoorzichtig/onhandig type. Ik weet nu al dat er (snel) een dag komt dat ik men boekentas op de grond laat "gooi" met de laptop erin.

Mijn gsm SE K810i was na een week ook al van oog gevallen.
De quicktake 200 (apple fototoestel - 1998), vloog na 1 dag al leuk door de lucht, toen ik mijn jas aan de kapstok zwaaide.
Een Opengeklapte Powerbook G4 450Mhz viel ook hard op de grond toen ik over de netwerkkabel struikelde..
Gelukkig kunnen die apparaten daar wel tegen.

Hoe lichter de laptop is hoe minder hard schokken zullen aankomen bij het vallen. Daar zal ik dus ook rekening mee gaan houden, maar zag ik gisteren nog over het hoofd.

Warmte afvoer is inderdaad ook een belangrijk punt, en misschien wel een reden om niet de snelste laptop te nemen.

Dat Zepto een VGA uitgang had zag ik als voordeel, omdat ik dan rechtstreeks een projector er op kan aansluiten, of zie ik dat verkeerd? Is de kwaliteit van het hoofdscherm daar ook door beïnvloed?

Ik ben er dus bijna uit, en zal me verder informeren in de desbetreffende topics.

Het word een Zepto 14" "design" die is ideaal, optioneel een 9cel batterij erbij, als hij minder dan 3u uithoud.
Ofwel een macbook voor het OS en de bekende (bijna legendarische) stevigheid. Als ik men korting krijg dan zit hij ook onder de 1000 euro, ik krijg dan inderdaad wel minder, maar hij zal draagbaarder zijn, en OSX is "meer fun".

De optie om OSX op een zepto te installeren moet ik nog natrekken.

BTW ik vind zepto niet zo duur, voor minder dan 800 euro heb je al een reeks mooie dingen.
Voor wat jij wil is de Zepto wel de beste keus ja. Ook wel fijn dat ie maar 2,2kg is.

Batterijduur is trouwens maar 2 uur met die Zepto. En Zepto heeft geen 9-cell batterij. Dan moet je een 12-cell nemen, maar die is wel veel zwaarder en steekt nogal heel ver uit....

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Dell absoluut geen slechte reputatie heeft/hoort te hebben. Laptops zijn super en service is bij Dell echt ook goed. Dit in tegenstelling tot Zepto, dat toch meer een merk is dat voor weinig geld veel hardware bied. En dat is vaak, net als bij Acer, geen goed teken. Bij Acer heb je voor € 1000,- een laptop met alles erop en eraan, maar reken erop dat je binnen een jaar gebreken hebt, en de service is dan niet goed. Ik kan zeggen dat een Dell XPS1330 zeker een goed apparaat is, dat ik zeker zou verkiezen boven Zepto. Bovendien kun je bij Dell, in tegenstelling tot Sony, Apple of Toshiba, ook lekker op de site uitbereiden naar keuze zodat je altijd een goede configuratie hebt. En niet zo'n stoorzender van een 5400rpm harde schijf zoals bij de meeste Toshiba's/Sony's. Dus gewoon voor Dell gaan!

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-01 00:03
Batterijduur van zepto is onder tussen al wat beter onder Vista, was eerst maar 2 uur onder tussen al 2,5 (en dan heb ik het over de 15,4" versie op maximale helderheid en de 14" heeft alleen een ander scherm en zal nog iets langer mee kunnen).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

kemphaas schreef op zondag 24 februari 2008 @ 14:55:
Dit in tegenstelling tot Zepto, dat toch meer een merk is dat voor weinig geld veel hardware bied. En dat is vaak, net als bij Acer, geen goed teken.
Hahahaha Zepto en Acer in 1 zin durven noemen.. Beat it jongen :(
Voor de rest is je argumentatie ook erg lompig... want die mist :')
Dan opeens aankomen met 'ja bij Dell kun je je laptop configureren' en dan niks meer zeggen over Zepto
Voor de rest is de Zepto op alle hardwarefronten beter: Beter scherm, betere processoren, hogere resolutie en dat ook nog is voor honderden euro's goedkoper... Achja kies jij je XPS 1330 maar ;)

Nog een note over de eventueel door jou gekozen 9 cells accu bij 'n Zepto, die bestaan niet ;)
Er zijn 6 cells accu's en 12 cells accu's!
Voor de rest is de 6224W / 6324W echt 'n ultralaptopje >:)
Heb 'm nu al 8 maanden en is nog steeds een beest, ziet er nog onwijs mooi uit en werkt uitmuntend!

Voor de rest vind je zoals eerder gezegd ervaringen in: Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5

En ik weet niet in welk tijdsbestek je een laptop nodig hebt... Nieuwe Zepto's komen met +/- 3 maanden

EDIT: Tevens staan er in je TS linkjes naar zepto.nl, die is er niet meer --> www.zeptoshop.nl
Dus de config waarover je sprak in de TS kost nog minder :) Namelijk 945,- euro ;)

Tevens is OSX te installeren op de Zepto :)

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 24-02-2008 15:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 14:20

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Bij de Zepto 6224W zit trouwens geen webcam in tegenstelling tot zijn 15" versie.
Ik weet niet of dat heel belangrijk is, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Alleen een VGA aansluiting maakt voor beamers niet echt uit nee, maar als je van plan bent om je laptop aan te sluiten op een scherm met een erg hoge resolutie dan merk je toch wel kwaliteitsverschil.

Join het DPC Whatpulse team

• CLB
  • Niet online

CLB

g4wx3 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:33:
Fun-factor/Connetiviteit en andere opties: zeer belangijk, op de toekomst gemunt
Ik ga ervan uit dat iedere laptop tegenwoordig wel voorzien is van BT/webcam,.. ik ga daar dan ok geen specifiek punt van maken, als het er niet is intreseerd de laptop me al niet. Ik heb geen webcam, en heb het nauwelijks gemist, maar het is "fun-factor"

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 24-02-2008 15:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

ik zou voor de dell gaan als ik jou was.
tot nu toe ben ik altijd SUPER behandeld door dell.
iets kapot? ohw dan sturen we meteen een nieuwe op!
wel kut dat het in engels moet ivm met xps support in ierland, maar als studente zou je daar geen last van hebben lijkt mij.

daarnaast het mooie van de Dell is dat het een heel licht apparaatje is. Nu is de zepto ook niet heel zwaar, maar de dell weegt geeneens 2 kilo!
maar geeneen laptop kan 3 a 4 uur WERKEND aan.
aan laten staan lukt nog wel, maar als je btje aan het photoshoppen bent of tekstverwerken hou je dat echt geen 3 a 4 uur vol.

en een uitstekende batterij zou ik helemaal niet nemen omdat het dan weer te zwaar en te lomp wordt.

PS de beeldschermen van SONY zijn heel irritant, zeer kleine kijkhoek.

• CLB
  • Niet online

CLB

Al zie je de eisen van de TS is een 13,3 incher met een
1280x800 scherm en 'n GO8400 nou geen beste optie :? 8)7

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:49

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve op slot :o. Zie CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? voor informatie :). Uiteindelijk komt het er op neer dat je het e.e.a. even na moet zoeken, dan wordt het allemaal snel duidelijk :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.