Een thuisoplader werd bij mijn exemplaar ook niet standaard meegeleverd (was optioneel een verhoudingsgewijs fors bij te betalen extra), maar wel een USB-snoertje waarmee hij via een USB-poort van de PC geladen kan worden. Zat zo'n snoertje er niet bij? Voldoet bij mij prima!
Een aandachtspunt is dat een USB-poort 5V DC levert. Ik heb nooit aspiraties gehad om het snoertje op de sigarettenaansteker in de auto uit elkaar te peuteren, maar ik constateer wel dat de plug nogal fors is, dus ik stel mij voor dat deze vast en zeker is voorzien van een spanningsdeler waardoor er van die 12V maar 5V over blijft. In je specificaties lees ik nl. ook dat je (net als bij mijn exemplaar) 5V nodig hebt, wat dus overeenkomt met die USB-spanning.
Mocht je toch een netadapter willen gebruiken, elke 220-230V AC/5 DC output 500mA of meer kan hiervoor dienst doen, want een USB-poort levert ook maar max. 0,5A. Dus die door ThinkPad genoemde 550mA DC (maar dan niet 12V, maar 5V) is ruim voldoende. Het enige waar je op moet letten is de polariteit.
Kortom, geen enkel probleem en mogelijk heb je ergens nog wel een exemplaar liggen, als hij maar een uitgangsspanning heeft van 5V= en ongeveer 500mA of meer uitgangsstroom.
[kleine toevoeging]Daarnaast is er volgens mij niets mis met de op de link van TS afgebeelde exemplaren, kun je zonder risico doen en is nog goedkoop ook.[/toevoeging]
Nog even dit:
Die 0,2A is de input aan de 220V kant, die zegt niet alles over de maximum output. Althans, je kunt beslist niet stellen dat bij een input van 0,2A de output 220/5 x 0,2 = 8,8A zou zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Techneut op 24-02-2008 16:03
]