Toon posts:

Welke netwerkkaart is het beste ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de keuze uit de volgende PCI netwerkkaarten. Welke is het snelste, met de laagste CPU-belasting ? Weet iemand een pagina waar ze met elkaar vergeleken worden ?

- Intel EtherExpress Pro100+ met 82558B chip
- Intel EtherExpress Pro100+ met 82559 chip
- 3Com 3c905B-TX
(alle kaarten zijn uitgerust met Wake-On-Lan).

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de laatste, no problems! :)

dus ga voor 3Com! :)

Whatever.

Verwijderd

3COM nooit problemen 8-)

Verwijderd

Ik heb zowel de 3com als de intel (welke intel week ik eigenlijk niet precies en ook geen zin om me kast open te trekken) en met beide heb ik geen problemen.
ik zou iig geen Realtek nemen want die willen niet op full duplex draaien (als iemand hier meer over weet zou ik dat graag willen weten.

Verwijderd

de 3com zou 'ik' nemen ( die heb ik ook :P )
die kost niet al te veel enne werkt hier prima dus :)

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 00:59
Ik heb die tweede Intel kaart en ben er ook erg tevreden mee.

Maar als je een van de Intel's zou nemen zou ik wel de tweede kiezen met de 82559 chip aangezien die nieuwer is en wat beter presteert.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
ik ben en blijf 3com fan.. 3com dus :)

Verwijderd

Op vrijdag 16 februari 2001 17:58 schreef power het volgende:
Ik heb zowel de 3com als de intel (welke intel week ik eigenlijk niet precies en ook geen zin om me kast open te trekken) en met beide heb ik geen problemen.
ik zou iig geen Realtek nemen want die willen niet op full duplex draaien (als iemand hier meer over weet zou ik dat graag willen weten.
Werkt perfect hier hoor, ik haal met mijn linkpro switch 7,1 mb/sec

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Heb een Intel 82558 en 82559 in m'n bak hangen, en ze doen het uitstekend. Alletwee dezelfde 'PRO/100+ Management Adapter' driver. Eigenlijk zit je met zowel Intel als 3Com wel goed.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

3Com

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:57
Ik heb hier 4 Intel EtherExpress Pro/100 Management gevallen in gebruik. Mijn ervaring is dat de Intel kaarten beter ondersteund worden on Linux/*BSD dan de 3COM gevallen. Ik denk dat ze kwa performance elkaar niet zo veel ontlopen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik zou jouw rijtje zo sorteren :
2. 82559
3. 3C905B
4. 82558B
en missend, maar de eerste plaats :
1. 3C905C
de 3C905C is wat mij betreft de absolute topper, de 3C905B mist toch het een en ander.

Maar, je moet wel erg gek doen wil je de verschillen merken voor een niet super-zware thuisgebruiker.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
neem geen realtek echt klote zooi
bij mij. als ik hem instaleer loopt windows langzamer heel vaag.:(

Verwijderd

Ik heb vorige week een nieuwe com[uter gekocht. Ik had eerst een 166MMX. 2 Netwerkkaarten (merkloos f50,-) besteld. Krijg ik in plaats van twee van f50,- per stuk. Een Siemens van 150,- dacht ik en een 3Com 905C ofzo van 199,- voor dezelfde prijs! Ik ben erg tevreden over de 3Com en aardig over de Siemens. Het enige nadeel was dat er geen drijvers bij de 3Com zaten.
Pagina: 1