[Ubuntu] installatie breekt af -> busybox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik heb hier een:

AMD Athlon 3500+
1 GB RAM
NV7600GS
1x 80GB IDE Maxtor (NTFS) - OS
2x 250GB SATA-II Hitachi (NTFS) - DATA

en doe mijn stinkende best om Ubuntu te installeren (Gutsy). Ik heb de iso gebrand en zo een live cd gemaakt. Als ik met de live cd boot, kom ik in het installatiemenu. Als ik kies te installeren gaat die rode balk heen en weer lopen en laadt de kernel, om me vervolgens in een prompt te gooien:
BusyBox v1.1.3 (Debian 1: 1.1.3-5ubuntu7) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands

(initramfs) _
Dit gebeurt ook als ik in het installatiemenu de optie 'check cd' kies. Ik heb middels de hash de iso gecontroleerd op fouten, maar de hash compared 100%.

Op de Ubuntu en linuxfora zie ik meer mensen die met vergelijkbare fouten zitten, maar vaak is de oorzaak niet van toepassing op mijn systeem (fouten tijdens laden kernel, gebruik Seagate HDD, enz.). Wel heb ik de tip gehad om alle USB apparatuur los te koppelen, maar dat had geen effect.

Tips zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08

Neo

Dat de hash klopt zegt niet altijd alles, je zou het nog een keer op een lagere snelheid kunnen proberen (4x). Heb je de safe graphics mode geprobeerd? Er is volgens mij ook een boot optie om de opstart volledig te kunnen volgen volgens mij -no splash of zoiets.
Anders kan je ook nog de alternate versie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn eerste idee: wel/niet laden van SATA-drivers o.i.d. kan wellicht helpen, met F2/F3 bij het bootmenu krijg je (uit m'n hoofd tenminste) wel boot-opties, waar je dat kan instellen. Maar als je het probleem ook bij "check CD" hebt, is het wellicht toch iets anders! Is er een OS geinstalleerd waarmee je kan proberen of de CD leesbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Neo schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:59:
Dat de hash klopt zegt niet altijd alles, je zou het nog een keer op een lagere snelheid kunnen proberen (4x). Heb je de safe graphics mode geprobeerd? Er is volgens mij ook een boot optie om de opstart volledig te kunnen volgen volgens mij -no splash of zoiets.
Anders kan je ook nog de alternate versie proberen.
De hash controleert natuurlijk alleen de kwaliteit van de .iso, aan het opnieuw branden van de image heb ik nog niet gedacht. Zal het eens proberen.
RemcoDelft schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:09:
Mijn eerste idee: wel/niet laden van SATA-drivers o.i.d. kan wellicht helpen, met F2/F3 bij het bootmenu krijg je (uit m'n hoofd tenminste) wel boot-opties, waar je dat kan instellen. Maar als je het probleem ook bij "check CD" hebt, is het wellicht toch iets anders! Is er een OS geinstalleerd waarmee je kan proberen of de CD leesbaar is?
Ik draai nu XP en de CD start wel automatisch op. Leesbaar is hij iig wel. Ik had ook het idee dat het iets met drivers zou kunnen zijn, totdat ik 'check CD' probeerde en dezelfde fout kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Net een DVD-tje gefikt op 4x speed ipv 16x en er gebeurt precies hetzelfde. Hieruit concludeer ik dat het toch aan mijn HW config ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Wat voor moederbord en chipset heb je?

Wat je ook even moet doen is bij het menu dat je bij de Live CD krijgt, op F6 drukken. Er komt dan een regel met 'casper' enzo tevoorschijn, en daar moet je aan het einde 'quiet', '--' en 'splash' weghalen. Je krijgt dan geen splashscreen en zo kan je eventuele errors zien en noteren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08

Neo

Sebazzz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:35:

Wat je ook even moet doen is bij het menu dat je bij de Live CD krijgt, op F6 drukken. Er komt dan een regel met 'casper' enzo tevoorschijn, en daar moet je aan het einde 'quiet', '--' en 'splash' weghalen. Je krijgt dan geen splashscreen en zo kan je eventuele errors zien en noteren.
Die optie bedoelde ik :P, dan kom je al een stuk meer te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zoals je ook hier op het forum vast wel gezien hebt, deze foutmelding is ook hier vaker voor gekomen. Schijnt een bekende bug te zijn.
Uit mijn hoofd: hij kan je SATA controller niet goed bedienen. Mij gebeurde het met Feisty, met Gutsy en Dapper had ik er geen last van.

Ik heb zelfs eens een laptop aan de praat gekregen door een compleet eigen installatie volgorde af te leggen, eerst dapper, daarna alle software die ik er standaard op wilde hebben, daarna feisty, daarna een update van gcc en de kernel en als alle laatste de NVidia drivers voor mijn kaart.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
De alternate cd al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Sebazzz schreef op zondag 24 februari 2008 @ 09:35:

mobo = Asus A8R-MVP. De chipset is een combo van: ATI CrossFire Xpress 1600 en een ULI M1575.
Ik zal eens de opties induiken en kijken welke errors ik krijg. Bedankt iig.
Pim. schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:08:
Zoals je ook hier op het forum vast wel gezien hebt, deze foutmelding is ook hier vaker voor gekomen. Schijnt een bekende bug te zijn.
Uit mijn hoofd: hij kan je SATA controller niet goed bedienen. Mij gebeurde het met Feisty, met Gutsy en Dapper had ik er geen last van.

Ik heb zelfs eens een laptop aan de praat gekregen door een compleet eigen installatie volgorde af te leggen, eerst dapper, daarna alle software die ik er standaard op wilde hebben, daarna feisty, daarna een update van gcc en de kernel en als alle laatste de NVidia drivers voor mijn kaart.
Vreemd genoeg kreeg ik gisteravond met verschillende zoekwoorden geen hits op GoT. Een installatie van een eerdere versie en daarna upgraden zou dus eventueel een optie zijn?

edit: ben nu ook bezig de alternate cd te downloaden.
Pagina: 1