[iPod] Niet alle nummers worden naar iPod gekopieerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
In mijn iTunes staan zo'n 5400 nummers die ik allemaal kan aanspreken en die allemaal goed functioneren. Echter, niet alle nummers zijn op mijn iPod ook aanwezig. Zojuist heb ik echter ontdekt dat er nummers zijn die wel in de afspeellijst Onlangs toegevoegd staan, maar niet in de lijst met Artiesten of Albums.

Ik heb al geprobeerd hier te zoeken, maar kon niets vinden met zoeken. Ik hoop maar dat ik zo'n topic hier mag starten. Voor de volledigheid hier wat details:

iPod: 6G 80GB ("Classic")
Firmware: 1.1.1 ("De software van de iPod is up-to-date.")
iTunes: 7.6 (29)

Iemand enig idee? Als ik een cd opnieuw rip staat het meestal wel op mijn iPod. Alle metadata is consistent ingevoerd (Achternaam, voornaam bij artiest en componist), en ik weet zeker dat er geen sprake van is dat ik verkeerd kijk.

Ik raak hier echt helemaal gefrustreerd van en de Apple Store gaf het advies de nieuwste firmware te installeren, maar dat heb ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Toevallig zijn het niet bestanden die ipod niet ondersteund? (wav bijvoorbeeld??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Worden de nummers wel of niet gekopieerd? Kan je zo'n nummer niet afspelen via "Onlangs toegevoegd?" En wat gebeurt er dan? Of is het probleem dat je de nummers niet kan vinden onder Artist of Album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Bedankt voor de snelle reacties.
gelukkie schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:03:
Toevallig zijn het niet bestanden die ipod niet ondersteund? (wav bijvoorbeeld??)
Nee het zijn allemaal AAC's en Apple Lossless en die kunnen normaal worden afgespeeld.
Sendy schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:26:
Worden de nummers wel of niet gekopieerd? Kan je zo'n nummer niet afspelen via "Onlangs toegevoegd?" En wat gebeurt er dan? Of is het probleem dat je de nummers niet kan vinden onder Artist of Album?
Ze worden niet gekopieerd denk ik. Met de zoekfunctie op de iPod zijn ze onvindbaar. Sommige nummers worden ingedeeld bij verzamelingen, omdat ze zijn aangemerkt als verzamelingen. Ik heb nu alle verzamelingen uitgezet in het info-dialoog, maar nog steeds staat niet alles erop. Deze nummers zie ik ook niet bij zoeken of bij onlangs toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus er zijn nummers die je niet terug kan vinden en die niet in de "onlangs toegevoegd" staan, en er zijn nummers die je niet terug kan vinden, behalve bij "onlangs toegevoegd?"

Zijn dit niet allemaal nieuwe nummers (dat je bent vergeten deze op de ipod te zetten NOFI :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik begrijp je probleem niet helemaal, maar de lijst 'Onlangs toegevoegd' bevat bestanden die aan de bibliotheek op je mac zijn toegevoegd. niet die je onlangs op je iPod hebt toegevoegd.
Waarschijnlijk wist je dit al en is dit totaal niet nuttig, maar toch voor de zekerheid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Ja ik ben ook niet helemaal duidelijk geweest. Komt door de temazepam :P. Ik merk al sinds ik die iPod heb dat niet al mijn muziek erop staat. En vandaag kocht ik een cd en die kon ik niet vinden bij de naam van de artiest. Deze stond bij verzamelingen. En toen had ik het gehad en ging ik hier posten. Maar dat deze bij verzamelingen stond, kwam alleen omdat verzamelingen aan stond bij het rippen. Ik dacht dat dat een symptoom van het probleem was, maar dat is het dus niet.

Het eigenlijke probleem is, in één zin gezegd: er staan nummers in iTunes die niet worden gekopieerd naar mijn iPod (dus ook niet bij Onlangs toegevoegd).

Ik rip die nummers dan opnieuw, synchroniseer ze met mijn iPod en dan staan ze er wel in. Soms verdwijnen er ook dingen na synchronisatie. Die dingen staan dan wel in mijn iTunes.

Verder worden alle bestanden en alle afspeellijsten automatisch gesynchroniseerd.
Pagina: 1