Toon posts:

2 routers met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo :w

ik had vandaag het geweldige idee, om mijn xbox360 eens aan het internet te hangen, teminste dat was de bedoeling, ik liep nogal tegen het een en ander aan

even de situatie

router 1 gekopelt aan het internet via modem, + pc1 en pc2 aan deze router

router 2 deze staat in de kamer dus deze is niet verbonden via modem of via pc

wireles internet kaartje in mijn primiare pc dus die via lan aan de router 1 zit

wireless netwerk vind de 2e router, en na wat spelen met media delen krijgt de pc verbinding met de xbox360 dus hij krijgt automatisch een ip toegewezen van router 1 aangezien deze primaire router is, de 2e router is logisch een access point, via lan kan ik dus media streamen naar mijn xbox.

dusver alles goed

ik dacht eens kijken als we verbinding kunnen maken via xbox live, niet dus

adapter- oke
ip-adres-oke
dns - en daar gaat het fout failed zegt de xbox360 :/

eens door het internet gebladert en van alles gevonden en geprobeert maar niks lijkt te helpen

de router 2 staat dus als access point dhcp router 2 uitgeschakelt

automatisch ip krijgt ie , dns niet , dus dan maar handmatig invoeren dns van router 1 handmatig ingevuld , geen effect

normaal zou het toch moeten werken als je de 2e router instelt op een access piont :?

hardware

1 netgear 614+
1 netgear 614+

2 dezelfde router dus

verbonden met elkaar via wireless

mijn vraag hoe krijg ik de xbox nu aan het werken ?

als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het graag, is nogal moeilijk uit te leggen dus excuses, als het wat rommelig is uitgelegd

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Juiste poorten open gezet?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Lijkt mij hier niet echt van toepassing...toch !?

Kan je uitleggen hoe je de twee routers met elkaar laat communiceren ?
Is het mogelijk om de DNS servers van je provider mee te geven (in plaats van de ingebouwde in je router) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je hebt nu dus:

internet <draadje> router 1 <draadje> PC <draadloos> router 2 (wifi-deel) <draadloos> X-Box?

Verwijderd

Topicstarter
bijna goed ;) het is dus

internet router 1 modem/ pc1<kabeltje/ pc2>draadloos <router 1 beide internet

2e router >verbonden via het wireless kaartje pc1 plus de xbox aan de 2e router via de lan poort van router 2

dus heb eigenlijk 2 netwerken op pc1. 1 via kabeltje naar router 1 plus een wireless kaartje voor router 2

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meh, ik snap alsnog geen moer van jouw 'schema', teken het eens uit anders :P

Maar als je dus twee netwerken op 1 PC hebt, dan moet je op die PC een "netwerk bridge" maken. De twee interfaces selecteren en dan met je rechtermuisknop dr op klikken, dan komt die optie d'r wel geloof ik. Als t goed is behoudt je PC zelf ook nog een IP-tje :P Geloof ik :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52

lier

MikroTik nerd

Kan je van alle devices met een IP adres (wat in de keten van de XBOX zit) het IP adres hier opgeven ?

(en kan je een iets duidelijkere tekening kunnen maken ? :) )

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
het is indd vrij omslachtig ja :P ik moet er zelf ook 2x overheen lezen :X

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 22:19 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:04:
het is indd vrij omslachtig ja :P ik moet er zelf ook 2x overheen lezen :X
[[url="http://C:\\Users\\Andy\\Desktop\\Eindnetwerk.png"]afbeelding[/url]]
Je wilt een plaatje van je HDD laten zien dat gaat niet, zet hem eerst even op imageshack.com en dan de direct link tussen de img tags zetten. ;)

Maar ik snap het al, je 1e router is een router+modem en heeft geen wifi. Wat je moet doen is geoon de router gelijk aan elkaar hangen, dus 1 van de lijnen van de eerste router in je Wlan van je 2e router drukken.

en geeft router 1 een ander subnetwerk dan de 2e.

Zo iets dus

192.168.1.xx
192.168.2.xx

Misschien dat het zo wel werkt en hoef je pc niet aan te staan om je wifi van internet et voorzien, werkt bij mijn prima op deze manier.

[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 23-02-2008 22:12 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je 2e router in bridged mode zetten ;)

Ik had ook eens een probleem ik heb 2 adsl routers en wou de ene laten doorverbinden naar de andere, maar lukt niet echt, bridged mode lost het op maar wel zien dat je routers niet dezelfde ip's verdelen.
zorg ervoor dat bvb de ene router ip's tussen 192.168.1.1 tot 192.168.1.100 verdeelt en de andere ip's tussen 192.169.1.1 tot 192.169.1.100

hopelijk werkt dit :9

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja dat is ook een oplossing natuurlijk, ben niet zo thuis in netwerken en router. Maar hebben alle routers wel zo een functie, ga eens even zoeken of het op mijn routers zit.

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

Ik probeerde iets anders en alles behalve dns werkte tot ik een andere ip reeks voor 2e netwerk aanmaakte et voila wel dns.
Dus netwerk 1 was 192.168.1.***
2e netwerk 192.168.2.***

Weet niet of dat mogenlijk is zo voor jouw
Wat ik deed was
Upc modem->router->netgear wireless modem
1 pc hangt aan de wireless en dat werkte dus pas toen ik in de netgear zelf de ip reeks veranderde zodat ie niet hetzelfde als in de bedrade router was.

IIg good luck

p.s. weet dat dit er al stond maar ik hoefde alleen ip reeks aan te passen geen bridged modus.

[ Voor 9% gewijzigd door Prozac[NL] op 23-02-2008 22:16 . Reden: typfouten ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm imageschack werkt nog nie echt zal wel wat fout doen :P

maar dat is indd bedoeling ja, dat de 1e router de 2e gaat gebruiken als accsess point , zodat de xbox 360 netwerk heeft , alleen kan je dus niet de 2 routers direct met elkaar in verbinding brengen ,

daarom heb ik dus dat wireless kaartje aan mijn pc hangen

http://profile.imageshack.us/user/andy233/

anders zo maar even als dat werkt 3e plaatje :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 22:26 ]

Verwijderd

kan je geen WDS inschakelen op de AP ?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

xbox-live is toch met internet ?
maar als je daar geen internet wil dan moet je het ip op static zetten en je XBOX op een ander virtueel circuit zetten zonder internet maar of dit kan op je router weet ik niet ik heb Dlink en Linksys

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
ik moet juist wel internet hebben :)

Verwijderd

Wat ik persoonlijk heb gedaan (ook 1 'geen draadloos' router waar het internet op binnenkomt en een tweede AP) is de DHCP functionaliteit van het AP totaal uitgezet.

Wat je dan in essentie overhoudt is een (W)LAN "switch", welke met een kabetje een verlengstuk wordt van je router (dus dan deel je maar op 1 plek ip adressen uit).

In een overzichtje:

- Router:
DHCP met adressen in de vorm van 192.168.0.x

- AP:
DHCP uit, eigen adres: 192.168.x.y (waar x geen 0 mag zijn, verder vrij te kiezen)
Subnet: zelfde als dat van de router

Deze twee apparaten koppel je aan elkaar door 2 willekeurige LAN (!) poorten te verbinden (dus niet de WAN poort van de router, waar je normaal een modem aan kan hangen).

Verwijderd

Topicstarter
Deze twee apparaten koppel je aan elkaar door 2 willekeurige LAN (!) poorten te verbinden (dus niet de WAN poort van de router, waar je normaal een modem aan kan hangen).

ja dit lukt ook wel en gaat ook alleen in mijn geval kan ik dus niet een kabel van lan router 1 naar lan router 2 , dan was het gemakkelijk geweest , wat dus de bedoeling is dat router 2 draadloos in verbinding staat met router 1,

maar ik zal bridge networking eens proberen , kijken als die dan wel een dns server krijgt toegewezen automatisch

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:51:

maar ik zal bridge networking eens proberen , kijken als die dan wel een dns server krijgt toegewezen automatisch
normaal moet dat werken :) ik heb het ook zo geprobeert en werkte meteen anders mss ook eens een routing table opstellen met dynmic routing dan kan je zeggen wie naar waar doorverbonden moet worden :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:51:
[..]

ja dit lukt ook wel en gaat ook alleen in mijn geval kan ik dus niet een kabel van lan router 1 naar lan router 2 , dan was het gemakkelijk geweest , wat dus de bedoeling is dat router 2 draadloos in verbinding staat met router 1,

Aha ok, dan heb ik daar waarschijnlijk overheen gelezen. Sorry :).

Maar waarschijnlijk gaat het verhaal ook op met een draadloze (bridge) koppeling, zolang je dus maar op 1 plek via DHCP adressen uitdeelt. Hier heb ik persoonlijk alleen geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
jammer, het zal even stil blijven nu, 3 keer raden wat er vanmiddag is gebeurt met de xbox :(

juist je kan het niet fout raden :X

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

boem ?
kapot :S

may he rest in peace O-)

erg voor je :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Topicstarter
ja de welbekende red ring of death, juist even met de xbox support gebeld, gaat 3 weken duren, :(

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Prozac[NL] schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:14:
Ik probeerde iets anders en alles behalve dns werkte tot ik een andere ip reeks voor 2e netwerk aanmaakte et voila wel dns.
Dus netwerk 1 was 192.168.1.***
2e netwerk 192.168.2.***

Weet niet of dat mogenlijk is zo voor jouw
Wat ik deed was
Upc modem->router->netgear wireless modem
1 pc hangt aan de wireless en dat werkte dus pas toen ik in de netgear zelf de ip reeks veranderde zodat ie niet hetzelfde als in de bedrade router was.

IIg good luck

p.s. weet dat dit er al stond maar ik hoefde alleen ip reeks aan te passen geen bridged modus.
Ja zo heb ik ook, mijn modem aan de bedraade router, en deze heb ik weer aan een wifi router hangen, en werkt prima. Net wat je zegt als ze maar niet in de zelfde reeks zitten.

Kabel Modem -> 4poorts router (192.168.1.1) -> wifi router (192.169.2.1) ->
Pagina: 1