hallo
ik had vandaag het geweldige idee, om mijn xbox360 eens aan het internet te hangen, teminste dat was de bedoeling, ik liep nogal tegen het een en ander aan
even de situatie
router 1 gekopelt aan het internet via modem, + pc1 en pc2 aan deze router
router 2 deze staat in de kamer dus deze is niet verbonden via modem of via pc
wireles internet kaartje in mijn primiare pc dus die via lan aan de router 1 zit
wireless netwerk vind de 2e router, en na wat spelen met media delen krijgt de pc verbinding met de xbox360 dus hij krijgt automatisch een ip toegewezen van router 1 aangezien deze primaire router is, de 2e router is logisch een access point, via lan kan ik dus media streamen naar mijn xbox.
dusver alles goed
ik dacht eens kijken als we verbinding kunnen maken via xbox live, niet dus
adapter- oke
ip-adres-oke
dns - en daar gaat het fout failed zegt de xbox360
eens door het internet gebladert en van alles gevonden en geprobeert maar niks lijkt te helpen
de router 2 staat dus als access point dhcp router 2 uitgeschakelt
automatisch ip krijgt ie , dns niet , dus dan maar handmatig invoeren dns van router 1 handmatig ingevuld , geen effect
normaal zou het toch moeten werken als je de 2e router instelt op een access piont
hardware
1 netgear 614+
1 netgear 614+
2 dezelfde router dus
verbonden met elkaar via wireless
mijn vraag hoe krijg ik de xbox nu aan het werken ?
als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het graag, is nogal moeilijk uit te leggen dus excuses, als het wat rommelig is uitgelegd
ik had vandaag het geweldige idee, om mijn xbox360 eens aan het internet te hangen, teminste dat was de bedoeling, ik liep nogal tegen het een en ander aan
even de situatie
router 1 gekopelt aan het internet via modem, + pc1 en pc2 aan deze router
router 2 deze staat in de kamer dus deze is niet verbonden via modem of via pc
wireles internet kaartje in mijn primiare pc dus die via lan aan de router 1 zit
wireless netwerk vind de 2e router, en na wat spelen met media delen krijgt de pc verbinding met de xbox360 dus hij krijgt automatisch een ip toegewezen van router 1 aangezien deze primaire router is, de 2e router is logisch een access point, via lan kan ik dus media streamen naar mijn xbox.
dusver alles goed
ik dacht eens kijken als we verbinding kunnen maken via xbox live, niet dus
adapter- oke
ip-adres-oke
dns - en daar gaat het fout failed zegt de xbox360
eens door het internet gebladert en van alles gevonden en geprobeert maar niks lijkt te helpen
de router 2 staat dus als access point dhcp router 2 uitgeschakelt
automatisch ip krijgt ie , dns niet , dus dan maar handmatig invoeren dns van router 1 handmatig ingevuld , geen effect
normaal zou het toch moeten werken als je de 2e router instelt op een access piont
hardware
1 netgear 614+
1 netgear 614+
2 dezelfde router dus
verbonden met elkaar via wireless
mijn vraag hoe krijg ik de xbox nu aan het werken ?
als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het graag, is nogal moeilijk uit te leggen dus excuses, als het wat rommelig is uitgelegd