Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ik heb een paar, nee, een hoop problemen met mijn striker II extreme. Ik had deze aangeschaft omdat mijn vorige moederbord een asus P5N32-E ook al problemen gaf, die er uiteindelijk tot leidden dat mijn pc zijn RAID 0 niet meer herkende. Nu heb ik dat probleem en meer problemen:

1. RAID problemen
Voordat ik windows XP opstart moet mijn pc altijd eerst even zoeken naar de RAID, hij slaagt hier niet altijd in, en soms krijg ik zelfs rood knipperende errors. De kans dat mijn pc uberhaubt opstart is ongeveer 1 op 5. Verder krijg ik in windows XP telkens rechtsonderin een pop up: "kritieke fout in RAID 0" van Nvidia Ntune of een ander programma van Nvidia.
2. Video device driver problemen
Als ik een game opstart, ongeacht of dat een game is die veel of weinig van mijn computer eist, dan kan ik 5 minuten gamen en daarna loopt het spel vast, ik krijg hierbij na het rebooten een bericht dat het gaat over de "video device driver" die het begeven heeft.
3. Als mijn computer eenmaal opgestart is en als ik geen game opstart is het ding alsnog ongelooflijk traag en kan zelfs vastlopen als je op GoT je eerste post aan het typen bent :( .

De andere onderdelen die in mijn pc zitten zijn:
Core 2 Duo E6600
OCZ 2 GB pc6400 RAM CL4.0
Club 3D 8800 GTS 320 mb
2x Seagate 80 Gb hardeschijf in RAID 0
Antec smartpower 500W

Is er iemand die ook problemen heeft met zijn Striker II Formula en ze heeft weten op te lossen?

EDIT

Ik ben vergeten te vertellen dat ik in de eerste week dat ik dit moederbord in mijn pc had zitten ik zonder enige vorm van moeite zware games kon draaien (World in conflict, Unreal Tournament 3, Gears of War, Supreme Commander) met alles op high, vaak 8x antialiasing op een resolutie van 1280x1024. Van de ene op de andere dag was het gewoon uit met de pret :/ .

[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte808 op 23-02-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als je ook al problemen had met je vorige moederbord, is het dan niet veel waarschijnlijker dat het probleem met iets anders te maken heeft?

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens helemaal door en probeer alle stappen stap voor stap uit.

[edit]

Denk in IEDER geval aan de controle van geheugen en voeding. Dus doe een memtest, controleer voltages en temperaturen, sluit je OS uit door een boot-CD te proberen en te kijken of die ook crasht.

[ Voor 27% gewijzigd door kalizec op 23-02-2008 20:52 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Voor de eerste 3 regels die ik lees in dat topic zie ik dat het alleen gaat over BSOD's en aangezien ik geen BSOD krijg maar wel een hele andere ****load aan problemen, denk ik niet dat ik wat heb aan dat topic, toch bedankt hoor ;) .
Ik heb zojuist in het ervaringen topic van de Striker II Formula gelezen dat meer mensen last hebben van problemen met de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Heb je windows opnieuw geinstalleerd? Dat wil nog wel eens helpen.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 10:00
Heb zelf de Striker Extreme gehad en nu de 2 Formula. Ik denk, dat net als bij de Extreme, dit mobo erg kieskeurig is v.w.b. geheugen. Bij de Extreme is/was bekend dat deze niet met alle geheugen even makkelijk overweg kan, ook niet als het op de QVL stond. Dit veroorzaakte allerhande vage problemen. Nadat ik de Corsairs had geswitcht voor Crucials heb ik geen problemen meer gehad, Micronchips vindt het mobo kennelijk erg lekker. Nu heb ik 2x2GB G.Skills er in, ook met Micronchips en ervaar geen problemen. Je zou eens ander geheugen kunnen proberen. Verder is ook hitte een bekend probleem bij de Strikers. Als dat allemaal niks oplost dan zou (ook niet een verse windows) dan zou ik het bord RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Zoals trinity_232 al zegt zijn de Strikers zeer kieskeurig , ik had ook enkele problemen ermee maar na een biosupdate hadk er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
kalizec schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:50:
Als je ook al problemen had met je vorige moederbord, is het dan niet veel waarschijnlijker dat het probleem met iets anders te maken heeft?

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens helemaal door en probeer alle stappen stap voor stap uit.

[edit]

Denk in IEDER geval aan de controle van geheugen en voeding. Dus doe een memtest, controleer voltages en temperaturen, sluit je OS uit door een boot-CD te proberen en te kijken of die ook crasht.
Ik heb zojuist geprobeerd memtest te doen (in windows) maar hij liep vast voordat hij ermee klaar was, dus dat was niet echt een succes.

Windows opnieuw installeren doe ik later pas, er moet namelijk nog een backup gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
KICK

Ik heb memtest 2 keer opgestart en 2x de helft van mijn geheugen laten scannen. De een was op 107% met 0 errors en de ander was op 120% met 0 errors, waarschijnlijk was er dus met het geheugen niets mis en toen heb ik ook allebei de tests stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

al je voltages onder load gechecked? dat kan met verschillende progjes in windows, meestal zijn die wel accuraat, soms ook niet. Check dus met verschillende programmaatjes en als er weinig verschil zit tussen de waarden dan is het goed. Zit er wel veel verschil tussen, pak dan een multimeter en doe het zelf :) het zwarte draadje van je multimeter bij een zwart draadje van je voeding, de rode draad van je multimeter in een gekleurt draadje. Zet het ding op voltage --> 20 volt en loop alle verschillende kleuren na. Check het voedingen topic over de mogelijke afwijkingen. (en maximale afwijkingen).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Neophyte808 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:48:
KICK

Ik heb memtest 2 keer opgestart en 2x de helft van mijn geheugen laten scannen. De een was op 107% met 0 errors en de ander was op 120% met 0 errors, waarschijnlijk was er dus met het geheugen niets mis en toen heb ik ook allebei de tests stopgezet.
Draai eens een uurtje of 3 memtest86. 1 uur memtest windows is wat weinig vind ik. Met memtest86 test je alle geheugen in 1 x. Die is dus beter.

Edit; ASUS moederborden en OCZ is bij mij tot nu toe alleen maar drama geweest. Op een P5B Deluxe, op een P5N32-E SLi, en op een Maximus X38. Kan toeval zijn, maar OCZ wil ik niet weer hebben.

Crucial. _/-\o_

Edit2; zet je windows eens op 1 schijf ipv op RAID, en kijk wat er dan gebeurt. En/of test de schijven eens op fouten.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 27-02-2008 18:22 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Hallo, heb sinds een klein weekje m'n pc geupgrade met volgende specificaties:
Core2Duo E8500 met Zalman 9700 LED
Asus Striker II Formula (bios 0801)
OCZ 2x2gb PC8000 ReaperX
2x250gb Western Digital SataII 16mb (niet in raid)
XFX 8800GTX (geen upgrade)
Super-Flower 650watt (geen upgrade)
Antec Nine Hundred (geen upgrade)

Bij het installeren van XP in raid had ik ook problemen.
Je weet wel F6 indrukken, floppy met raid drivers in drive A, enz, enz,.....
Daarna uw schijf verdelen in partitie en beginnen met installen van XP, schijf wordt geformatteeerd.
En dan kreeg ik opnieuw een melding dat ik een diskette in driveA moet plaatsen met raid drivers, deze waren al geladen :| , oke ik druk op enter, maar er gebeurde niets.
Dus wat heb ik gedaan? Gewoon XP geinstalleerd zonder raid. En alles werkt perfect.

Het enige wat het bordje niet kon is, de cpu overklokken. Maar dat probleem heb ik intussen opgelost met een bios update van bios 0801 naar bios 0902.
Heb mijn cpu staan op 3800mhz, voltage 1.40v, Unlinked.
Geheugen op 1000mhz en voltage op 2.1v
Ik ben nu al tevreden, maar ik ga zeker hoger proberen. :9

@Neophyte808 indien je dit nog niet hebt gedaan, probeer eens een bios flash. Bios 0801 die er normaal standaard op staat (bij mij toch) is brak.

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Kan je uit eigen ervaring vertellen dat de problemen die je hebt, te maken hebben met je geheugen en MS...

Heb net een systeem gebouwd en ben hier meer dan 20 dagen mee bezig geweest om uit te sluiten waar het nu zat, bij mij waren het geheugen problemen en installatie van Vista die daardoor net niet genoeg corrupted was en daardoor wel functioneerde, maar traag was met hier en daar een BSOD en meldingen van services die uitvielen.

Op den duur wordt je zo gek, want je weet gewoon niet meer waar je moet beginnen met troubleshouten.

Uiteindelijk Memstest86+ ver 2.01 gedraaid en gezorgd dat het geheugen een tandje langzamer draaide.
Grondig getest(minimaal 1uur wordt hier op Tweakers adviseerd, ikzelf 4 uur) en daarna een schone installatie gedaan en telkens gekeken of alles nog goed ging(drivers, programma's), wanneer je zeker weet dat alles het doet, wat het zou moeten doen - dan pas kan je systeem gaan opkrikken naar HW specs of gaan OC.
Wanneer er dan problemem opduiken, weet je waar je moet gaan zoeken.

Ik heb dus een Asus P5E en kan je verzekeren dat die dingen de laatste tijd niet bepaald "plugandplay" zijn qua memory(ongeacht Crucial, Kingston, etc.) :(

Hoop dat je wat de info hebt en als ik nog een keer mee moet denken -laat maar weten :)

GetaGrip is net een mens.......

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Dat men problemen heeft met het installeren van Vista is niet nieuw.
Natuurlijk, moederborden en compatible geheugen is een ander probleem.
Maar uit ervaring weet ik dat OCZ geheugen (geen value ram) goed compatibel is met Asus mobo's, maar dan wel die met nForce chipsets. Die met intel chipsets heb ik enkel ervaring met GEIL geheugen en deze werken goed.
Zoals ik in mijn vorige post meldde, probeer eens een bios flash. Kan een verschil maken, maar ook niet altijd.

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

papichulo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:21:
Dat men problemen heeft met het installeren van Vista is niet nieuw.
Natuurlijk, moederborden en compatible geheugen is een ander probleem.
Maar uit ervaring weet ik dat OCZ geheugen (geen value ram) goed compatibel is met Asus mobo's, maar dan wel die met nForce chipsets. Die met intel chipsets heb ik enkel ervaring met GEIL geheugen en deze werken goed.
Zoals ik in mijn vorige post meldde, probeer eens een bios flash. Kan een verschil maken, maar ook niet altijd.
Sorry.... maar wat probeer je nu te zeggen? - dat vista altijd een probleem is, of dat jouw ervaring een ijk punt moet zijn?

Zal ik zeggen wat ik mijn post probeerde te vertellen, als je geheugen niet oke is, (dus lees instabiel, dus niet perse kapot ), maar zodanig dat het nog wel data pikt, maar verkeerd weg schrijft etc. naar b.v de HD.
Dan gaat ieder OS op den duur raar doen, ja zelf het heilige XP gaat dan over zijn nek, want dat is het leuke aan ééntjes of nulletjes, het gaat goed of het gaat niet goed, simpel.

Dus het kan zo zijn dat je een volle week lekker loopt te Crysissen, en dan pats boem... doe het nu zelf maar 8)

en dan moet je dus dingen gaan uitsluiten, lees: gewoon opnieuw beginnen en als het dan nog steeds niet lukt, kan je altijd de "psychologische" Bios flash uitvoeren.

Maar oké, dit zijn mijn 2 centen, sheers -GetaGrip

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
bios update 0602 is er sinds 18-april op de asus website :)
mss helpt die :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus Striker II Formula en heb een lichte vorm van jou eerste probleem. Ik heb namelijk 2 Raptors X'en in RAID 0 lopen met Windows Vista erop. Opstarten geeft geen problemen bij mij, maar ik krijg ook die fout van "Kritieke fout in RAID blablabla". Of het daardoor is weet ik niet maar hij loopt af en toe vast en vele programma's en zelfs sevices van vista zelf lopen wel een fout. Meestal geeft dit dan gewoon een melding dat het programma wordt afgesloten maar soms ook een totale vastloper.

Ik kan jammer genoeg maar één bios proberen omdat ik een nieuwe quad core heb en geheugen van Corsair die de asussen niet zo leuk vinden blijkbaar.

Als iemand een concrete oplossing weet zal ik het graag horen want zo'n troubleshoot helpt niet hoor.

Verwijderd

Ik heb zelf een:
Asus Striker II Extreme
Q9450
8GB OCZ SLI-ready pc3-14400 1800 mhz non-ecc
2x XFX 8800 GTX

als ik dit geheugen (ocz-sli-ready) erin doe dan crasht me hele bios met andere woorden me bios slaat vast en kan dan nix meer doen. als ik de cmos indruk dan start ik maximaal 3x op en dan slaat ie weer vast iemand een idee hoe dat zit? en weet iemand als het al werkt hoe je SLI-Ready geheugen moet instellen in bios.

Greetz

ShenMue

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

wat voor voltage gebruik je voor je geheugen? striker bordjes willen welleens geen beeld geven als het geheugen geundervolt is

Speedydown.nl !!!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

oeps, verkeerde forumski hihi |:(

[ Voor 93% gewijzigd door KoffieNT op 04-09-2008 21:10 ]

:D

Verwijderd

de voltage stond idd niet goed kheb het nu veranderd naar 1.9 een late reactie maar goed kheb ff een andere topic gemaakt met een heel ander probleem zelfde pc

greetz

shenmue aka robert

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Offtopic:

Ik heb een Asus Striker Extreem@3,6Ghz gehad, en geheugen(Corsair) bestelt volgens de QVL list.
Totaal geen problemen met opstarten.
Enigste problemen die ik ondervond waren bestanden overzetten van de ene HD naar de andere HD.
Dat duurde zo langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam :O :O :O :O

Ik heb de striker kort geleden verkocht, en ik draai nu als een zonnetje ;)
Voor mij geen moederbord met NVIDIA chipset meer.

Ontopic:

Als ik de QVL list bekijk van de Asus Striker II Extreme,(wat ik trouwens een kleine lijst vindt), staat het geheugen van al deze 2 probleem systemen er niet op, dus ik zou toch ten alle tijden die QVL list aanhouden.

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/6226/captureuf0.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door pvr op 19-02-2009 23:36 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Pagina: 1