Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:40
Sinds enige tijd ben ik de gelukkige bezitter van een Gigabyte GA-X38-DS5 en een Point of View 8800GT. So far so good :)

Nu wil ik eigenlijk een tweede videokaart erbij nemen - deels omdat ik eigenlijk een display aansluiting te kort kom (twee monitoren en een beamer hier met wellicht een derde monitor binnenkort), deels omdat het natuurlijk nooit kwaad kan wat extra GPU power te hebben - zeker niet met CUDA in opkomst. Idealiter zouden deze met elkaar kunnen samenwerken zodat ik over een jaar nog steeds nieuwe games fatsoenlijk kan spelen, waar SLI om de hoek komt kijken.

SLI wat volgens geruchten mogelijk eraan komt, maar waar helaas weinig concreets over te vinden valt.

Weet iemand in hoeverre deze geruchten waar zijn? Is er een kans dat binnenkort SLI ook beschikbaar wordt op X38 moederboarden? Of is het wellicht zelfs al beschikbaar voor (bepaalde) mobo's? Of zal ik toch echt een nieuw moederboard moeten aanschaffen? Of is de algemene opinie hier dat SLI sowieso niet de moeite waard is en ik beter twee crossfire capable kaarten kan halen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 23-02-2008 20:40 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Tenzij Nvidia aan Intel een licentie geeft voor SLI voor single-CPU moederborden gaat er nooit of te nimmer SLI mogelijk zijn op enig Intel moederbord zonder dat er gebruik gemaakt wordt van driver-hacks.

De laatste keer dat dit gelukt is, was met een stel 7900 kaarten en sindsdien heb ik het niet meer gezien. Kortom, heb je een Intel moederbord, dan zul je voor een Crossfire moeten gaan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Het kan officieel niet.
Met gemodde drivers kan dit wel, alleen deze zijn nog uit de tijd dat ze alleen werken met de geforce 7 series.
Met een 8800GT gaat dit dus niet lukken.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Als je je kaarten in sli zet heb je alsnog maar 2 bvi uitgangen die wat zullen doen, voor zo ver ik weet. Dus dan zou je iedere keer sli aan en uit moeten zetten als je meer dan 2 beeldschermen wilt gebruiken. Weet niet hoe bezwaarlijk dit is, maar erg practisch lijkt me het hoe dan ook niet.

Als je echter wel voor sli gaat zul je een moederbord moeten kopen met een nvidia chipset.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:40
EvilWhiteDragon schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:42:
Als je je kaarten in sli zet heb je alsnog maar 2 bvi uitgangen die wat zullen doen, voor zo ver ik weet.
Hier ben ik van op de hoogte, maar ik neem aan dat SLI aan/uit zetten niet dermate arbeidsintensief is dat dit echt een probleem is. Sowieso ben ik niet zo'n enorm fanatieke gamer gelukkig :)
tjtristan schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:36:
Het kan officieel niet.
Met gemodde drivers kan dit wel, alleen deze zijn nog uit de tijd dat ze alleen werken met de geforce 7 series.
Met een 8800GT gaat dit dus niet lukken.
Zoiets las ik inderdaad ook al, ik kon zoals gezegd helaas niks vinden over eventueel gemodde 8800 drivers - vandaar ook dit topic, wellicht dat iemand hier weet of deze in ontwikkeling zijn :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]