Toon posts:

Probleem MSI HD2600pro AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een heel raar probleem wat ik nog nooit meegemaakt, en waar ik met de search ook niet uitkwam.

Het volgende systeem:
Medion systeem met samengevat de volgende onderdelen:
P4 2.6 Ghz
512 MB ram
Eerst ATI 9800XL, nu MSI RX2600PRO-T2D256Z/D2

De oude kaart is eruit gegaan omdat de koeler hiervan echt kapot was, en een nieuwe koeler hier op plaatsen echt onmogelijk was. Deze kaart werkt overigens nog wel, maar hij zal naar een tijdje waarschijnlijk toch kapot zijn gegaan door de hitte.

Eerst dus alle drivers van de oude kaart verwijderd, nieuwe erin gedaan. Drivers van CDROM installen, naar reboot is het beeld in 4bit en wil hij geen enkele andere resolutie accepteren. Daarna deze drivers weer verwijderd en de laatste van MSI gedownload. Deze gaan al beter en in windows gaat alles al goed. Toen spelletje opstarten om te stressen of ie niet te warm zou worden. Hier gaat het echter fout, het beeld vermenigvuldigt zich als het ware over elkaar, zie screen van dxdiag directx 9.0:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hlpavdon/screen.JPG
In 8.0 is het precies hetzelfde, 7.0 gaat wel goed.

Het andere probleem is dat windows media player films groen zijn, dit kan een codec probleem zijn, maar het is verdacht.

Toen aan het googlen geslagen, een topic gevonden met een hotfix van ATI, blijft hetzelfde. Ook Omega drivers geprobeerd, mocht niet baten.

Wat gaat hier fout ?

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 16:21
Je moet zoeken naar nieuwste AGP catalyst drivers. Er zijn nogal wat problemen met HD 2x00 kaarten op AGP, maar mijn Sapphire HD2600XT werkt goed met Sapphire's nieuwste AGP drivers (gebaseerd op Catalyst 8.4 volgens mij).

Verwijderd

Topicstarter
De laatste van de MSI site, 8.41, stonden er op, hiermee waren de problemen er ook. Ondertussen hadden we de kaart ook in een oude PIII 800 geprobeerd, en hier ging alles gewoon goed met de 8.41 drivers.

Toen een andere schijf in de Medion gezet en schone XP Pro install gedaan, problemen bleven.

Toen maar geconcludeerd dat combinatie moederbord-grafische kaart niet helemaal lekker gaat, en een ruilactie met een andere agp ATI uitgevoerd, die nu inmiddels goed draait in het systeem. De MSI draait nu ook gewoon goed in het andere systeem.

Toch blijft het een raar probleem ...