Toon posts:

Op mijn iMac de mediacenter (PC) in de woonkamer beheren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen gebruikte ik een Mac Mini als mediacenter voor het afspelen van HD media op mijn TV, maar omdat de mini toch wel moeite had met het afspelen van 1080P heb ik er voor gekozen de mini de deur uit te doen en heb ik een PC aangeschaft als mediacenter incl. DVB-C kaart.

Ik had toen met mijn iMac de controle over de Macmini, de software zit ingebouwd in het besturingssysteem en dit werkt perfect. Nu vraag ik me af of er ook zoiets bestaat om vanuit de iMac de PC te besturen/beheren, dus je desktop naar je iMac halen?

Bestaat hier software voor? Nu zit ik elke keer achter de plasma mijn nek te verrekken om alles goed te krijgen.

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 09:32
Van de vele VNC clients is er vast wel 1 voor Mac

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Via Google kwam ik hier op uit: http://www.microsoft.com/...mote-desktop/default.mspx ;) Heb deze zelf niet geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat dit is wat je zoekt (remote desktop tussen Windows en Mac).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, denk dat ik hier voorlopig wel mee vooruit kan, dat ik dit zelf niet gevonden had???

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 13:22
Een open-source alternatief:
http://cord.sourceforge.net/

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 22:27
manzana schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:15:
Via Google kwam ik hier op uit: http://www.microsoft.com/...mote-desktop/default.mspx ;) Heb deze zelf niet geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat dit is wat je zoekt (remote desktop tussen Windows en Mac).
Let wel op dat je met Remote Desktop je console sessie (dus het gene wat je op TV ziet) vergrendeld wordt. Als je alleen maar het overnemen nodig hebt om onderhoud aan je mediacenter PC te doen werkt het perfect, maar om snel een filmpje of iets dergelijks op te zetten gaat het niet werken. Als dat wel de bedoeling is moet je inderdaad een VNC-server (zoals RealVNC, UltraVNC) op je mediacenter installeren en een VNC-client (bijv. Chicken of the VNC) gebruiken op je iMac.

Waar ik mij aan erger aan de Remote Desktop for Mac 2.0 beta is dat hij de toetsenbord indeling van de over te nemen PC op azerty zet. Waar die client dat vandaan moet halen dat ik met een azerty indeling werk weet ik niet, kan het ook nergens hard instellen dat ie qwerty moet gebruiken. De oude versie (PowerPC) hiervan heeft dit probleem niet, maar werkt niet lekker op Intel macs.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MortalPiso schreef op zondag 24 februari 2008 @ 11:18:
[...]
Let wel op dat je met Remote Desktop je console sessie (dus het gene wat je op TV ziet) vergrendeld wordt.
Google even op "multiple remote sessions windows" en je vind een manier om onder een 2e login een remote sessie te starten, dus zonder dat de al draaiende sessie vergrendeld wordt. Ik gebruik dat al jaren om m'n XP MCE bak te onderhouden (even terzijde: het blijft jammer dat dit onder OS X niet kan).

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 25-02-2008 11:10 ]

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

paar opties:

VNC
Remote Desktop
Logmein

google kan je vast wel verder helpen met bovenstaande termen

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Pagina: 1