nieuw windows installaties, wat is aan te raden?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb een nieuwe pc en wil 4 besturingssystemen testen: te weten win xp 64 & 32 bit. vista 64 en 32 ultimate

ik heb nu 4 gb ram, wil naar 8 in de toekomst.

ik heb een spinfis 1 gb harddisk. hoe kan ik mijn schijven het beste indelen? 4 partities? met op de c (1e dus snelste partitie vista 64 die ik hoofdzakelijk wil gebruiken tenzij ik echt tegen veel programmaproblemen oploop). op de D de win xp 64 install (er vanuit gaande dat xp 64 wbt games sneller is dan xp 32. is dit zo?). e: vista 32 en f xp 32

mijn vraag is dus eigenlijk is xp 64 bit wbt games sneller dan de 32 bit versie. merk op dat ik xp alleen voor games wil gebruiken omdat ik dan meer frames kan halen soms.

verder heb ik een 8800 gt die ik misschien in sli wil gaan draaien.
vraag 2. wat raden jullie om als hoofdworkstation te gebruiken. vista 64 bit? of toch 32 bit omdat veel app. niet goed draaien. ik heb een zooi reviews gelezen, maar de meningen blijven verdeeld. plus het feit dat ze vaak gedateerd zijn :(

[ Voor 13% gewijzigd door Tennisbal op 23-02-2008 19:57 ]

Verwijderd

ik neem aan dat je 1tb geboelt? met 1gb kun je niet zo veel :)
sommige spellen die gemaakt zijn om onder x64 te draaien die zullen sneller zijn maar de bij de oude spellen zul je geen verschil merken.

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:57:
sommige spellen die gemaakt zijn om onder x64 te draaien die zullen sneller zijn maar de bij de oude spellen zul je geen verschil merken.
idd :) maar het is dus wel zo dat xp 32 in principe gelijk of langzamer is. zeker als ik 8 gb ram heb ben ik eigenlijk wel verplicht om 64 bit te gaan draaien....

Verwijderd

tennisbal schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:58:
[...]

idd :) maar het is dus wel zo dat xp 32 in principe gelijk of langzamer is. zeker als ik 8 gb ram heb ben ik eigenlijk wel verplicht om 64 bit te gaan draaien....
bij winxp 32bit zul je de 4 gig ook niet zien, hoogstens 3.5.

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:59:
[...]

bij winxp 32bit zul je de 4 gig ook niet zien, hoogstens 3.5.
daar doelde ik op, maar ik heb veel reviews gelezen waarin aangegeven wordt dat sommige games niet werken, deze zijn echter wel gedateerd dus ik vraag me af of dat echt zo is. het lijkt alsof xp 64 een zachte dood gestorven is ofzo

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:57:
Ja, 3 FPS ;)

Om mijn werkstation ( specs: Q6600, 8GB RAM, 8800GT, 2*250@RAID0 + 1TB opslag ) staat Vista x64. Als enige. Waarom?

1) toekomst
2) alles werkt erop
3) snel, stabiel

Moet ik rap een 32bit XP of 64bit XP of Vista installeer ik wel rap een VM. Heb toch altijd naakte images klaarliggen, maak ik wel rap een snapshot. Daarvoor gebruik ik dus VMware Workstation.

Met 4GB al moet ge de 32bitters laten vallen, die kunnen dat toch niet compleet adresseren. En waarom geen XP? Ik gebruik het MediaCenter van Ultimate, en ik develop voor Vista mainly momenteel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tennisbal
Snake schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:05:
[...]

Ja, 3 FPS ;)

Om mijn werkstation ( specs: Q6600, 8GB RAM, 8800GT, 2*250@RAID0 + 1TB opslag ) staat Vista x64. Als enige. Waarom?

1) toekomst
2) alles werkt erop
3) snel, stabiel

Moet ik rap een 32bit XP of 64bit XP of Vista installeer ik wel rap een VM. Heb toch altijd naakte images klaarliggen, maak ik wel rap een snapshot. Daarvoor gebruik ik dus VMware Workstation.

Met 4GB al moet ge de 32bitters laten vallen, die kunnen dat toch niet compleet adresseren. En waarom geen XP? Ik gebruik het MediaCenter van Ultimate, en ik develop voor Vista mainly momenteel.
interessant. gamen doe je niet? of af en toe? ik zal vrij weinig gamen. mijn install is puur gericht als workstation.

64 bit dus toch maar :) offtopic: welk type schijven gebruik je voor je raid?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

tennisbal schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:09:
[...]

interessant. gamen doe je niet? of af en toe? ik zal vrij weinig gamen. mijn install is puur gericht als workstation.

64 bit dus toch maar :) offtopic: welk type schijven gebruik je voor je raid?
Vooral Visual Studio, Zend Studio, Netbeans. Ik ben student informatica, en ik prul ongelofelijk veel.

Gamen doe ik als ik mij verveel, heb de 8800GT gekocht voor te gamen.

Kijk naar hier voor specs over m'n HDD's :)

http://tweakers.net/gallery/sys/10653

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
8 GB geheugen? Wordt dat dan ondersteund?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Haaglander schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:25:
8 GB geheugen? Wordt dat dan ondersteund?
Bij een 64-bits besturingssysteem wel ja.
En natuurlijk moet je moederbord het ook aan kunnen.
Voor de prijs hoef je het niet meer te laten, 2GB DDR2 667MHz koop je nu al voor zo'n 30 tot 35 euro, misschien zelfs al wel goedkoper als je voor de echt goedkope merken gaat...

• Tennisbal
Snake schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:20:
[...]

Vooral Visual Studio, Zend Studio, Netbeans. Ik ben student informatica, en ik prul ongelofelijk veel.

Gamen doe ik als ik mij verveel, heb de 8800GT gekocht voor te gamen.

Kijk naar hier voor specs over m'n HDD's :)

http://tweakers.net/gallery/sys/10653
lachen ik heb bijna hetzelfde systeem nu. heb alleen de sli plus ipv normale sli. heb nu 1 8800gt besteld, moet nog binnenkomen. wil er nog eentje bij prikken denk ik :P tv kaart had ik al exact dezelfde. harddisk is nu 1 tb spinfish dus. maar ik ben nog steeds ana het twijfelen of ik raid 0 wil draaien erbij of niet. hoewel ik alles backup met m'n fileserver etc. dus weet niet echt of het nodig is. vind jij het meerwaarde hebben?

• Tennisbal
Brede P schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:50:
[...]

Bij een 64-bits besturingssysteem wel ja.
En natuurlijk moet je moederbord het ook aan kunnen.
Voor de prijs hoef je het niet meer te laten, 2GB DDR2 667MHz koop je nu al voor zo'n 30 tot 35 euro, misschien zelfs al wel goedkoper als je voor de echt goedkope merken gaat...
dat was ook mijn motivatie. ik draai nu 4 gb kingston 800 geheugen. van de week ff nieuwe erbij prikken denk ik :P hoewel misschien is het mogelijk sneller geheugen erin te knallen ook nog ff dilemma :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk wordt je onderhand wel geacht zelf die keuze te kunnen maken als je toch al weet wat de hardware eisen en de beperkingen van een 32bits OS zijn.

Wat je storage vragen betreft: lees je eens in bij Opslagmedia & I/O Controllers over raid levels.
Dan kun je tenminste zelf een gerichte keuze maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.