Apparaat op Speedtouch 516V6 via internet bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-03 08:17
Hallo,

wij hebben een aantal beveiligingscamera's. Deze zijn aangesloten op de harddiskrecorder. De harddiskrecorder is vervolgens aangesloten op een Asus GigaX1005B switch. Op de Asus is ook een pc aangesloten. We gebruiken een Speedtouch 516V6 router voor het internet. Deze is aangesloten op de Asus switch.
Nu willen wij de beveiligingsbeelden op internet kunnen bekijken. De fabrikant heeft hiervoor software meegeleverd. Via de PC in de LAN waar de harddiskrecorder ook in zit kan ik via het ip van de recorder, 10.0.0.2, de beelden bekijken. Dit gaat via poort 80. Nu heb ik al in het Game & Application Sharing menu van de Speedtouch poort 80 geforward naar 10.0.0.2. Toch kan ik de recorder niet vanaf het internet benaderen.

Wat moet er gebeuren om dit wel te latern werken?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zoals je het beschrijft zou het al moeten werken. Kortom, een van de dingen die je opschrijft is niet correct uitgevoerd of er is sprake van een beperking die niet vermeld wordt.

Om van buitenaf een apparaat achter een NAT-router te bereiken heb je ingestelde port-forwarding nodig. Volgens je post heb je dit gedaan. Dus blijven er een aantal mogelijkheden over.

De apparaten die je tracht te bereiken zitten niet (meer) op 10.0.0.2.
De apparaten weigeren verbinding vanaf computers die niet in hetzelfde subnet zitten.
De apparaten verwachten een verbinding op een andere poort dan 80.
De speedtouch forward poort 80 niet goed omdat daar ook al de webinterface op zit.
De speedtouch heeft naast portforwarding ook nog een firewall waar poort 80 dicht zit.

Je kunt in ieder geval met telnet op poort 80 gaan controleren of er wel een TCP-verbinding opgezet wordt. Zo nee, dan gaat het portforwarden mis of wordt de verbinding geweigerd. Zo ja, komt poort 80 of bij het verkeerde apparaat uit, of is er een andere instelling die voorkomt dat de boel werkt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Rickm
Het apparaat zit nog steeds op 10.0.0.2, ik kan de beelden gewoon via dat ip lokaal bekijken.
Ook de PC zit in dit subnet, die zit op 10.0.0.2. Ik heb al wel geprobeerd om de DHCP ip's in de 192.168.1.x range te laten uitdelen, maar dan krijg ik problemen omdat er geen DNS-server wordt herkend.
Ik heb de firewall op standard staan, daar staat bij dat de Game & Application Sharing wordt toegestaan.

Hoe werkt dat met telnet?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:31

Bob

Is het niet zo dat bepaalde providers poorten als poort 80 blokkeren om te voorkomen dat je thuis je eigen semi-pro server zet? Als ik thuis server toestanden opzet zorg ik er alleszins voor dat ik ergens ver boven de 1000 zit met m'n poorten.

• Rickm
Ik zal binnenkort even proberen of het ook mogelijk is het via een andere poort te laten lopen.

• Rickm
Ik heb nu alles in de instellingen van de recorder ingesteld op poort 9999. Poort 9999 heb ik ook geforward naar het ip van de recorder, 10.0.0.2. Ik kan de beelden nog steeds niet bekijken via het externe ip.
Pagina: 1