Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT'ers

Ik ben nu bezig om mijn zelfbouw pc te maken en nu kom ik tegen een probleem aan. Op de plek waar het moederbord vastgeschroefd moet worden in de kast zitten er op de juiste plaatsen soort van uitstulpingen op de kast. Bij de kast zijn busjes meegeleverd. Maar als je de busjes nog is boven op de uitstulpingen doet dan zit het mobo veel te hoog en passen de aansluitingen niet meer in het I/O shield. Als je de busjes er niet op doet dan past alles precies goed en zit er ook nog ruimte tussen de kast en het mobo. Is het dus echt nodig om de busjes ertussen te doen als die uitstulpingen er al zitten?.

bvb

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 19:34 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Neuh gaat alleen om de verhoging zodat de pootjes van de componenten die door alle 6 de layers van het moederbord heen gaan geen contact maken met de metalen plaat eronder :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
er zit zowiezo circa 6 mm speling tussen. Genoeg ruimte dus? De ijzeren pinnetjes komen niet tegen het staal aan...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
De Busjes zijn bedoeld voor plaatsen waar je kast geen uitstulpingen heeft maar wel gaten. Er zijn nogal wat moederborden met 8, 9 of 10 locaties voor vastschroeven terwijl de meeste kasten hoogstens 6 uitstulpingen hebben. Je kunt de busjes dan gebruiken om de andere locaties opt te hogen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ;) zo moet het wel lukken :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Heb me zojuist bedacht dat het ook nog kan zijn dat je busjes van meerdere lengtes hebt mee gekregen. Het is hoe dan ook belangrijk om te controleren dat de uitstulpingen niet groter zijn dan de plaatsen op het moederbord waar 'sluiting' gemaakt mag worden. Anders maakt je moederbord sluiting op een plek waar dat niet mag en krijg je kortsluiting.

Ik denk dat een foto erg zou helpen om je probleem duidelijk te maken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1