Voeding geluid

Pagina: 1
Acties:

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:15
Hey Tweakers,

Ik heb deze:
Asus A-45GA 450 Watt , 20+24 Pins voeding.

Maar uit de grote spoel komt een elektrisch geknisper. Als ie koud is piept ie ook een beetje dacht eerst dat er een vogel op het dak zat maar het kwam dus uit die pc.
Het is een AMD 3400+ systeem met 6200SE videokaart dus dat zou al moeten draaien met een 300 watt voeding.
Het is niet de fan maar die geluiden komen echt van die grote spoel.

Kan dit kwaad ivm brandgevaar, het is namelijk een server en ik ben er ook niet altijd, als ie in de fik gaat heb ik best wel een groot probleem.
Verder werkt alles wel goed komen alleen rare piep geluiden uit als ie koud is. Daarna alleen nog maar zacht elektrisch geknisper.
Mijn Zalman is doodstil dus het hoort niet echt volgens mij, ik dacht dat ik met 50 euro en Asus wel een goeie deal sloot maar achteraf gezien toch maar weer beter voor Zalman kunnen gaan. :(
Je hoort het overigens alleen als je achter de voeding luistert.

Alvast bedankt voor reacties !

Jim

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sommige spoeltjes maken wat geluid, dat is niets om je zorgen over te maken. Je kunt evt de voeding openmaken en met een lijmpistool de spoel vastzetten, zodat deze niet meer resoneert. Dat helpt in veel gevallen. Brandgevaar of wat dan ook hoef je je echt geen zorgen over te maken.

• Jim423
Maar dat gepiep kan toch niet komen door resonantie ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet?
offtopic:
waarom een geforce kaartje in een server :?

[ Voor 68% gewijzigd door Boudewijn op 23-02-2008 22:01 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jawel

alleen knisperen .. vind ik een beetje bedenkelijk

[ Voor 84% gewijzigd door Fish op 23-02-2008 22:02 ]

Iperf

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een los zittende spoel gaat trillen door magnetisme en zorgt daardoor voor dat geluid. :)
Niks om je zorgen over te maken, je kan eventueel wel zoals hierboven vermeld staan je voeding ope maken, schoonmaken en de spoel voorzien van een klein lijmstrookje.

[ Voor 48% gewijzigd door Joopieboy op 23-02-2008 22:04 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

lol er is zoveel over te vinden 8)7
de ene zegt het is de spoel, de andere zegt dat het een condensator is die oplaad.
knisperen dat geluid ken ik niet anyway kheb een jaar geleden ofzo dat ook gehad maar heb het nooit opgelost gewoon gebruikt als testvoeding :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Jim423
Oke, dan zal het wel goed zijn. Wat ik wel eens hoor bij voedingen is een zoem maar echt:
pieppieppieup als een vogel vind ik wel vreemd.
Laat het dan maar zo.

@Boudewijn, er moet een PCI-E kaartje in en die had ik nog liggen.

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
Ik hoor ook gewoon een lichte piep als ik echt ga luisteren aan mijn voeding, maar het lijkt mij als je je ventialtor en ale andere boel draait hoor je dat toch niet? Trouwens kijk je temperaturen is na als je echt héél zeker wilt zijn.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jim423 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:15:
Oke, dan zal het wel goed zijn. Wat ik wel eens hoor bij voedingen is een zoem maar echt:
pieppieppieup als een vogel vind ik wel vreemd.
Laat het dan maar zo.

@Boudewijn, er moet een PCI-E kaartje in en die had ik nog liggen.
lol je ziet het niet.
het ging om het idee: waarom uberhaupt een 3d kaart in een server? :P

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Jim423
Je hoort het gepiep duidelijk ook als je naast de pc zit, het geknisper hoor je aleen als je bij de voeding luistert.
Als ie 10 min aanstaat is het weg. Ik laat hem wel een tijdje testdraaien en als er niks raars gebeurd dan word ie geinstalleerd ;).

@boudewijn, handig toch misschien wil iemand wel gamen op de server 8)7

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
[b][message=29654101,noline]Jim423 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 22:57weg. Ik laat hem wel een tijdje testdraaien en als er niks raars gebeurd dan word ie geinstalleerd ;).

@boudewijn, handig toch misschien wil iemand wel gamen op de server 8)7
offtopic: lijkt mij idoot, als de server bv gameserver draait dan zla dit ongetwijfeld nadelig zijn voor de andere spelelers, ook bij ene webserver etc is dit zo.
Pagina: 1